Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief van Alphega apotheek en blijf op de hoogte van het laatste nieuws en actuele promoties.

Inschrijven nieuwsbrief

Welkom bij

Alphega Apotheek De Hoef

Actualiteiten

staking

STAKING VRIJDAG 13 t/m MAANDAG 16 DECEMBER

Van vrijdag 13 december tot en met maandag 16 december staken de apotheekmedewerkers voor een betere CAO. Deze acties worden ...

Lees meer
Uw Zorg Online

Uw Zorg Online

Meldt u nu aan voor uw account! Hiermee heeft u toegang tot uw apotheekdossier en uw huisartsdossier. Met de app kunt u makke...

Lees meer
Herhaalservice

Alphega nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste de actuele promoties en het laatste nieuws per e-mail.

Lees meer
Alphega app

Alphega app

Beheer en regel uw medicijngebruik eenvoudig en veilig met de gratis Alphega app. 

Lees meer
foto automaat

24/7 Afhaalautomaat

U kunt zelf binnen en buiten onze openingstijden gebruik maken van onze afhaalautomaat. Wanneer uw bestelling hiervoor geschi...

Lees meer
gewijzigde openingstijden

Openingstijden zomervakantie

Van 15 juli tot en met 31 augustus sluiten wij om 17:30!

Lees meer
Winterse ongemakken P6-2024

Winterse ongemakken

Tijdens de wintermaanden neemt het risico op een griep of verkoudheid toe. De kortere dagen en dalende temperatuur vergen mee...

Lees meer

Adres

Van Ostadelaan 297
1816 JH  ALKMAAR
AGB code apotheek: 02008770

Telefoon

Openingstijden

  • Maandag
    • -
    • -
  • Dinsdag
    • -
    • -
  • Woensdag
    • -
    • -
  • Donderdag
    • -
    • -
  • Vrijdag
    • -
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

Mw. drs. M.J. Rijkens - BIG 69063331817
Dhr. drs. J.V. Visser - BIG 29066028217
Herhaalservice

Mogelijk kunt u aangemeld worden voor onze herhaalservice. Wij zorgen dan dat elke 3 maanden uw vaste (chronische) medicatie voor u klaarstaat. Neem contact met ons op om te bekijken of dit ook voor u mogelijk is.

 

Zelf aanvragen bij de huisarts

Natuurlijk kunt u herhaalrecepten ook nog altijd aanvragen bij uw huisarts, neem hiervoor telefonisch contact met uw huisarts op.

 

Doorlooptijd

Houdt u rekening met een levertijd van tenminste 2 werkdagen. Wanneer uw emailadres of mobiele nummer bij ons bekend is ontvangt u van ons bericht als uw medicatie klaarstaat of meegaat met de bezorger.

 

Bestellen via app of website

U kunt gebruik maken van Uw Zorg Online. Hiermee kunt u uw dossier inzien, (herhaal)recepten aanvragen en veilig berichten uitwisselen met de apotheek. De huisartsen in Alkmaar werken met hetzelfde portaal, waardoor u ook uw huisartsdossier kunt inzien.

 

Uw Zorg Online, regel met gemak uw herhaalrecepten!

Avond-, nacht- en weekenddiensten

Buiten de openingstijden van de apotheek kunt u voor spoedgevallen terecht bij de Regionale Spoedapotheek (RSA). De Regionale Spoedapotheek is een gezamenlijke dienst van de apotheken in Alkmaar, Bergen, Egmond, Heerhugowaard, Heiloo, Langedijk en Limmen.

Regionale Spoedapotheek (RSA)
Hertog Aalbrechtweg 5a
1823 DL Alkmaar
Telefoon: (072) 567 30 00
(achter station Alkmaar-Noord)

Voor spoedgevallen is de Regionale Spoedapotheek 's avonds, 's nachts en in het weekend bereikbaar. In de Regionale Spoedapotheek wordt naar uw geldige verzekeringsbewijs gevraagd. Zonder dit verzekeringsbewijs moet u contant betalen. Dit geldt overigens ook voor geneesmiddelen die niet door uw verzekeraar worden vergoed. Kunt u de medicijnen niet (laten) halen bij de Spoedapotheek? In overleg met de dienstdoende huisarts zoeken wij altijd naar een gepaste oplossing.

Voor niet spoedeisende zaken zoals zelfzorgmiddelen en andere handverkoopartikelen wordt na 20.00 uur een toeslag van € 5,00 berekend.

Medicatiebewaking
De door de Spoedapotheek ingebrachte recepten worden teruggekoppeld naar de eigen apotheek en daar vervolgens verwerkt om uw geneesmiddelendossier compleet te houden.

Huisartsenpost Alkmaar (Hapa)
Hertog Aalbrechtweg 5a
1823 DL Alkmaar
Telefoon: (072) 518 06 18
(achter station Alkmaar-Noord)

handverkoop.jpg
balies.jpg
balie.jpg

Visie

Onze apotheek verstrekt niet alleen medicijnen, we vinden het ook heel belangrijk u goed te adviseren over gezondheid en geneesmiddelgebruik. We geven onze klanten onafhankelijk advies en geven voorlichting en begeleiden uw medicijngebruik. Ook besteden wij veel aandacht aan het voorkomen en signaleren van bijwerkingen.

De apotheek is daarmee een centrale schakel in de gezondheidszorg, die direct invloed heeft op de gezondheid en het welzijn van de klanten. Belangrijk is daarom ook het onderhouden van contacten met voorschrijvers, zorgverzekeraars, patiëntenverenigingen en toeleveranciers.

We streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van dienstverlening.

Zorgverzekering

Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.

Uw geneesmiddelen in een andere verpakking

Het kan zijn dat u geneesmiddelen krijgt, die er anders uitzien dan u gewend bent. Dit is wel hetzelfde middel, maar het is goedkoper. Door deze zogenaamde generieke geneesmiddelen uit te geven, helpt onze apotheek met het betaalbaar houden van de gezondheidszorg. In plaats van een relatief duur merkpreparaat krijgt u van ons een goedkoper alternatief. Dit middel moet aan dezelfde eisen voldoen als het oorspronkelijke merkproduct en is dus net zo werkzaam en veilig. Ziet uw geneesmiddel er anders uit dan u gewend bent en heeft u daar vragen over? Stel deze dan gerust aan één van onze medewerkers.

Proeftijd voor geneesmiddelen

Als u een geneesmiddel voor de eerste keer krijgt voorgeschreven, mogen wij u slechts een voorraad voor 15 dagen meegeven of de kleinst beschikbare handelsverpakking. Dit is een bezuinigingsmaatregel van de overheid om te voorkomen dat er onnodig medicijnen in de afvalcontainer terechtkomen. Bijvoorbeeld als het geneesmiddel bij u niet goed werkt of vervelende bijwerkingen geeft.
Als de arts voor een langere periode geneesmiddelen voorschrijft, dan krijgt u voor de resterende hoeveelheid een herhaalrecept van ons mee.

Uw privacy

Apotheek de Hoef beschikt over speciale privacybalies, dit zijn een soort eilandjes in de apotheek. Hiervoor is gekozen in verband met privacyoverwegingen. Hierdoor is het mogelijk met iemand een gesprek te voeren zonder dat een ander mee kan luisteren. Daarnaast hebben wij een aparte spreekkamer voor het voeren van een rustig gesprek.

In de apotheek registreren we verschillende gegevens van u, zoals naam, telefoonnummer, medicijngebruik en eventuele allergieën. Deze gegevens zijn nodig om te bepalen of u een geneesmiddel veilig kunt gebruiken en om u te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als we u iets belangrijks vergeten zijn te vermelden.

Wij gaan uiterst zorgvuldig met uw gegevens om. We zijn gebonden aan ons beroepsgeheim en aan het privacyreglement van onze beroepsorganisatie. U kunt erop rekenen dat uw gegevens alleen in te zien zijn door de apothekers, de assistenten, uw arts en uzelf.

Uw Privacy in de apotheek

Wij verwerken medische gegevens van onze patiënten. Vanwege de gevoeligheid van deze gegevens hebben wij privacy hoog in het vaandel staan. In deze privacyverklaring kunt u lezen welke persoonsgegevens wij verwerken en waarvoor. Tevens staat in de privacyverklaring opgenomen welke rechten u hebt. Mocht u vragen hebben of uw rechten willen uitoefenen dan kunt u contact opnemen met de apotheker.

Vragen?

Indien u een van uw rechten wilt uitoefenen vragen wij u schriftelijk een verzoek te doen. Wij streven ernaar om binnen vier weken te reageren op uw verzoek.

Indien u gebruik wilt maken van een van uw rechten of nog vragen heeft kunt u contact opnemen met onze apotheker of de functionaris voor de gegevensbescherming. De contactgegevens staan in ons privacystatement (via bovenstaande link te raadplegen).

Medicatiebewaking

Als we een recept ontvangen, dan geven we het geneesmiddel niet zomaar mee. Eerst controleren we of u het geneesmiddel zonder problemen kunt gebruiken. Daarna zullen we bijna altijd toelichten hoe u het geneesmiddel moet gebruiken. Dit kan soms even duren, maar u bent er wel zeker van dat u het medicijn veilig kunt gebruiken.

Controle van recepten is noodzakelijk, omdat het wel eens voorkomt dat de arts een medicijn voorschrijft, dat niet samengaat met medicijnen die u al gebruikt. Sommige geneesmiddelen versterken of verzwakken bijvoorbeeld elkaars werking. Op zo'n moment nemen we contact op met uw huisarts om te overleggen. We kijken niet alleen naar uw geneesmiddelgebruik, maar houden ook rekening met allergieën, eventuele zwangerschap of kinderwens. Geef dit daarom door aan uw apotheek.

Wij adviseren u ook vrij verkrijgbare geneesmiddelen in de apotheek te laten registreren, als u chronisch geneesmiddelen gebruikt of zwanger bent. Want ook deze middelen kunt u dan niet altijd veilig gebruiken.

Zelfzorggeneesmiddelen

Apotheek de Hoef beschikt over een zeer uitgebreid assortiment aan zelfzorgmiddelen, waaronder ook veel producten voor de huid van onder meer Vichy, La Roche Posay, Avène, Eucerin en Boots.

Ook bij zelfzorggeneesmiddelen is het van belang dat u het juiste middel gebruikt. Net als bij receptgeneesmiddelen spelen factoren, zoals leeftijd, bij kinderen ook het gewicht en de duur van de klacht een rol.

De apotheekmedewerker zal u dan ook altijd eerst een paar vragen stellen om een goed advies te kunnen geven. In goed overleg kiezen we het meest geschikte product. Maar u moet niet vreemd opkijken als we een keertje nee verkopen. Het kan best zijn dat uw klacht niet behandeld kan worden met een zelfzorgproduct. Wij verwijzen u dan naar uw dokter.

Wilt u uw geneesmiddelgebruik nog veiliger maken, dan kunnen wij de zelfzorgmiddelen ook in de apotheekcomputer vastleggen. Op die manier vindt er ook medicatiebewaking plaats.

Overgevoelig voor bepaalde stoffen? Meld het ons!

Als u ergens allergisch voor bent, is het verstandig dat bij de apotheek te melden. Wij voeren dat dan in onze computer in, zodat wij u kunnen waarschuwen als uw allergie problemen oplevert in combinatie met de geneesmiddelen die u gaat gebruiken.
Ook als u zwanger bent of borstvoeding geeft, kan het nuttig zijn ons dat te melden. Sommige geneesmiddelen mogen dan niet (samen) gebruikt worden. We geven u graag advies.

Betalen in de apotheek

U kunt geneesmiddelen natuurlijk contant of via pin betalen. Het meest praktische voor beide partijen is om de verrekening van de kosten rechtstreeks via uw verzekeringsmaatschappij te laten lopen. Dit is voor de meeste maatschappijen al mogelijk. Ook is het in overleg mogelijk om via automatische incasso te betalen.

Bestellingen

In de apotheek hebben we veel producten op voorraad. Dus als u met een recept bij ons komt, zullen wij u vaak direct kunnen helpen. Mochten wij iets voor u moeten bestellen, dan kunt u het geneesmiddel vaak dezelfde dag nog ophalen. Het is verstandig om geneesmiddelen of incontinentiematerialen waar u niet buiten kunt niet op het laatste moment aan te vragen. Bij homeopathische middelen moet u rekening houden met een langere levertijd.

Bijbetalen

De overheid wil graag bezuinigen op kosten van medicijnen. Ze hebben daarvoor een aantal maatregelen ingevoerd. Een van die maatregelen is dat per categorie geneesmiddelen een gemiddelde prijs is vastgesteld. Dat is de maximale prijs die de ziektekostenverzekeraars mogen vergoeden. Voor medicijnen die duurder zijn dan die vastgestelde prijs moet worden bijbetaald. Dit bedrag wordt via uw zorgverzekering met u verrekend. Heel vervelend, maar wij kunnen daar helaas niets aan veranderen. Wel kunnen wij in overleg met uw huisarts in sommige gevallen zoeken naar een goedkoper alternatief dat wel volledig wordt vergoed.

Adres- en verzekeringsgegevens

Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.

Wij stellen het ook zeer op prijs dat, u ons bij een verhuizing ook een adreswijziging stuurt. Als u naar een andere plaats verhuist, kunnen wij een medicatieoverzicht uitdraaien van het afgelopen jaar. Dit kunt u dan bij uw nieuwe apotheek en huisarts afgeven ter informatie.

Oude geneesmiddelen

Op de verpakking staat tot welke datum uw medicijnen goed blijven. Breng geneesmiddelen die over de datum zijn en geneesmiddelen die u niet meer gebruikt terug naar de apotheek. Wij ruimen ze dan milieuvriendelijk op. De etiketten mogen van de doosjes worden verwijderd.

Overleg met artsen

Wist u dat de artsen en apothekers nauw samenwerken? Regelmatig komen de artsen en apothekers bijeen om de nieuwste inzichten in medicijnen te bespreken. Soms is er iets bijzonders met een recept. Een vreemde dosering bijvoorbeeld of een medicijn waarbij extra controle nodig is. Dan overleggen we zonodig met uw arts.

Regelmatig hebben we met een groep huisartsen 'farmaco-therapie-overleg'.

Bezorgdienst

Voor mensen die aan huis gebonden zijn en daardoor niet in staat zijn de apotheek te bezoeken, hebben wij een bezorgdienst. Ook grote pakketten kunnen wij voor u langs brengen. Wilt u gebruik maken van deze gratis service, dan kunt u uw huisarts vragen dit op het recept te zetten. U kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met de apotheek. Een telefoontje van uw kant is voldoende om ervoor te zorgen dat de geneesmiddelen of hulpmiddelen bij u thuis bezorgd worden.

 

Geneesmiddelspreekuur

Om uw privacy te waarborgen hebben we in de apotheek de mogelijkheid om in een aparte ruimte over uw geneesmiddelen te praten. Als u dat wenst kunnen we op al uw vragen ongestoord ingaan.

U kunt een afspraak maken met de apotheker voor een individueel gesprek.


Dit spreekuur is bedoeld voor al uw vragen over medicijnen zoals:

  • Wanneer kan ik het beste mijn medicijnen innemen
  • Ik vergeet wel eens een tablet, is dat erg?
  • Gaan mijn medicijnen wel samen met het nieuwe middel dat door de specialist is voorgeschreven?
  • Hoe werkt mijn medicijn nou eigenlijk?

Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch stellen.

 

Aparte spreekkamer

Wanneer u vragen heeft, die meer privacy vereisen dan op dat moment in de apotheek mogelijk is, vraag dan of u in de aparte spreekkamer een vraag kan stellen. Komt u op een druk moment in de apotheek en heeft u toch behoefte aan een rustig gesprek of extra uitleg over uw geneesmiddelen, dan maken wij daarvoor graag een afspraak met een apotheker of een assistente. Aarzel niet daarom te vragen. Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch stellen.

 

24/7 Afhaal-automaat

Wilt u zelf uw herhaalmedicijnen snel afhalen zonder te hoeven wachten op een beschikbare medeweker of wilt u medicijnen ophalen buiten onze openingstijden dan kunt u gebruik maken van de afhaal-automaat. Geneesmiddelen die hier geschikt voor zijn plaatsen wij in de afhaalautomaat, u ontvangt dan een bericht met een unieke afhaalcode. 

 

Voorlichting

Wij streven ernaar u bij elke eerste uitgifte van een voor u nieuw medicijn een op uw situatie toegesneden informatiefolder mee te geven. In deze goed leesbare bijsluiters staat duidelijk aangegeven hoe u uw geneesmiddelen moet innemen en welke voorzorgen u in acht moet nemen.

 

Vragen

Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.

U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt een e-mail aan de apotheek sturen via de button ‘contact’ in het menu.

 

Cosmetica

Ook voor cosmetica kunt u bij ons terecht. Het merk Vichy staat voor hoge kwaliteit en is alleen verkrijgbaar in de apotheek. Onze medewerkers zijn gespecialiseerd in huid en lichaamsverzorging. Heeft u een vraag over huidproblemen of last van een droge huid vraag ons om advies. Vichy biedt een breed assortiment voor vele toepassingen en huidtypes. Wij hebben een groot assortiment op voorraad. Daarnaast hebben wij folders en proefmonsters voor u.

Kijk ook op: www.vichy.com

 

Informatie

Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw geneesmiddelen en hulpmiddelen. U kunt bij ons ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. In de apotheek hebben we gratis folders over diverse ziektebeelden.

En natuurlijk periodiek ons Alphega magazine vol met gezondheidsinformatie en nieuws van de apotheek. U bent van harte welkom om een gratis exemplaar in de apotheek te komen halen. Ook voor andere informatie over medicijnen of gezondheid bent u altijd welkom, ook als u geen recept heeft.

Op deze site kunt u de folderteksten van de meest voorkomende kleine kwalen rustig doorlezen en zonodig uitprinten. Ook kunt u hier elke week actueel gezondheidsnieuws vinden.

 

Inhalatie-instructie

Voor patiënten die nieuwe inhalatoren krijgen of die twijfelen of ze hun inhalatiemedicijnen op de juiste wijze gebruiken, is het mogelijk om in een aparte ruimte onder leiding van een deskundig assistent te oefenen.

  • Alphega chat

    Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

  • Farmacogenetische test

    Uw DNA, uw medicijnen

  • Herhaalservice

    Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Incontinentiezorg

    Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • Stoppen met roken

    Hart- en vaatziekten, longaandoeningen, onvruchtbaarheid en kanker: Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevaren van roken, veroorzaakt door de teerproducten die ontstaan bij het verbranden van tabak.

  • Kijksluiter

    De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.
CAPTCHA

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

CAPTCHA

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

apotheek@quasir.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.