Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Apotheek Vredeveld

Let op: Alphega apotheek volgt het protocol van het RIVM om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Natuurlijk blijven wij ons inzetten om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en vragen daarbij uw medewerking:

Heeft u last van hoesten, koorts of (neus)verkoudheid?
Ga dan NIET naar de apotheek maar bel ons


We geven u telefonisch advies en lichten toe hoe we u zo snel mogelijk van uw medicijnen kunnen voorzien. Bedankt voor uw begrip en medewerking.

Adres

Vredeveldseweg 70,
9404 CE  ASSEN
AGB code apotheek: 02008153

Telefoon

Fax

0592-314091

Openingstijden

Afwijkende openingstijden: 18 april 2022 (Tweede Paasdag) gesloten, 27 april 2022 (Koningsdag) gesloten, 26 mei 2022 (Hemelvaartsdag) gesloten, 6 juni 2022 (Tweede Pinksterdag) gesloten, 26 december 2022 (Tweede Kerstdag) gesloten
  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

A. (Lia) Prins (BIG nr 99032350517)

Onze apotheek werkt samen met Alphega Apotheek Karsten , Apotheek Stationsstraat

Onze apotheek biedt u de mogelijkheid om uw herhaalrecepten online te regelen en te beheren met de Recappt app: Dé manier om snel en gemakkelijk uw herhaalrecepten aan te vragen, wanneer u dat wilt. Daarnaast heeft u met de app altijd een actueel overzicht van uw medicijnen bij de hand.

 

Ervaar ook het gemak van Recappt:

  1. Download de gratis app op uw smartphone of tablet via de App Store (iOS) of Google Play (Android).
  2. Voer eenmalig de apotheekcode in. Deze code ontvangt u van uw apotheker.
  3. Kies vervolgens voor 'Recept herhalen' en vraag uw medicatie aan.
  4. Kies waar u uw medicijnen wilt ophalen of laten bezorgen en plaats eventueel een opmerking.

 

Herhalen via Herhaalnummer

Medicatie die is voorgeschreven door een huisarts van Gezondheidscentrum Assen-Oost of Huisartsenpraktijk Overcingel kan herhaald worden via het herhaalnummer.
Op het etiket van uw medicijn vindt u een herhaalnummer. Dit nummer heeft u nodig om opnieuw medicatie aan te vragen. U kunt dit op drie manieren doen:

- telefonisch (088-0800196)

- via een App: Recappt (apotheekcode is 514973)

- via de herhaalwebsite

Nadat uw aanvraag is gedaan, kunt u na 2 werkdagen uw medicatie afhalen of wordt dit thuis bezorgd (belt u dan even de apotheek om dit af te stemmen). Vraag naar onze flyer met uitleg over herhalen met het herhaalnummer in de apotheek!

Buiten de openingstijden van de apotheek kunt u terecht bij:

Wilhelmina Apotheek Europaweg Zuid 1 9401 RK Assen
Telefoon: (0592) 30 23 24
E-mail: wilhelmina.apotheek@wza.nl
De apotheek bevindt zich naast de Centrale Huisartsendienst in het Wilhelmina Ziekenhuis.

Ons team staat voor u klaar om u zo goed mogelijk van dienst te zijn!

De apotheker en assistentes in onze apotheek zijn goed opgeleid en worden regelmatig bijgeschoold om zo goed op de hoogte te blijven. Wij zijn een klantgerichte farmaceutische onderneming. Onze primaire taak is het afleveren van geneesmiddelen, gezondheids- en thuiszorgartikelen. U kunt bij ons terecht voor advies, service en begeleiding van uw geneesmiddelengebruik. Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. Daarbij komt de zorg rondom het receptgeneesmiddel natuurlijk op de eerste plaats, maar ook voor informatie over zelfzorgartikelen en medische hulpmiddelen bent u bij ons aan het goede adres. Ons team is gemotiveerd om de patiënt zo goed en efficiënt mogelijk te helpen. Alle leden van het team dragen verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van de apotheek.

Wij vormen samen met apotheek Karsten en apotheek Stationsstraat een maatschap. Wij werken veel met elkaar samen. Met de sorteermachine (speed filler) bij apotheek Stationsstraat worden de meeste doosjes medicatie klaargemaakt. Medicatie in een medicijnrol (baxterrol) wordt met een verpakkingsmachine bij apotheek Karsten (en soms bij Spits in Oosterwolde) klaargemaakt.

Informatie

Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw geneesmiddelen en hulpmiddelen. U kunt bij ons ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. In de apotheek hebben we gratis folders over diverse ziektebeelden.
 

Apotheek Vredeveld vormt samen met apotheek Karsten en apotheek Stationsstraat een maatschap. Wij werken veel met elkaar samen. Met de sorteermachine (speed filler) bij apotheek Stationsstraat worden de meeste doosjes medicatie klaargemaakt. Medicatie in een medicijnrol wordt met een verpakkingsmachine bij apotheek Karsten (en soms bij Spits in Oosterwolde) klaargemaakt.
 

Vragen

Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.

U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt een e-mail aan de apotheek sturen via de button ‘contact’ in het menu.

 

Actueel medicatie overzicht

Wanneer u medicijnen gebruikt, is het voor uw eigen veiligheid van groot belang dat u een actueel medicatieoverzicht bij u hebt. Bijvoorbeeld als u een ziekenhuis bezoekt. 

Een medicatieoverzicht bevat een overzicht, in het Nederlands en het Engels, van alle medicijnen die u gebruikt. Ook handig op vakantie!

 

  • Alphega chat

    Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.

  • Herhaalservice

    Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.

  • Inloopspreekuur

    Op het spreekuur kunt u met al uw specifieke vragen over uw medicijngebruik terecht.

  • Medicijnkluis

    Uw medicijnen ophalen wanneer u wilt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

  • Kijksluiter

    De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video

  • Bezorgservice

    Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.

  • Spreekkamer

    Voor vragen en gesprekken die meer privacy vereisen, beschikken wij over een aparte spreekkamer.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.