Welkom bij
Alphega Apotheek Karsten
-
-
Adres
Kerkstraat 14AGB code apotheek: 02008150
9401 GW ASSENTelefoon
E-mail
Openingstijden
-
Maandag
- -
- -
-
Dinsdag
- -
- -
-
Woensdag
- -
- -
-
Donderdag
- -
- -
-
Vrijdag
- -
- -
-
Zaterdag
- -
-
Zondaggesloten
De apotheek is gesloten op: 1 januari 2024 (Nieuwjaarsdag), 1 april 2024 (Tweede Paasdag), 9 mei 2024 (Hemelvaartsdag), 20 mei 2024 (Tweede Pinksterdag), op 24 december vanaf 16 uur en 25 en 26 december 2024 (Kerstdagen)
Apothekers
Dhr. B.R. Comello BIG-nummer: 19923378517Onze apotheek werkt samen met Apotheek Stationsstraat , Apotheek Vredeveld
-
-
-
Herhaalrecepten in uw bezit
Vul het formulier a.u.b. niet in als u thuis niet beschikt over een herhaalrecept van apotheek Karsten (m.u.v. de pil en insuline), maar vraag in dat geval het recept aan bij uw huisarts.
Heeft u wel een herhaalrecept thuis? Lever a.u.b. uw herhaalrecept in bij apotheek Karsten zodra u de medicatie komt halen of geef in geval van bezorging het herhaalrecept mee aan onze bezorger.
Heeft u een herhaalrecept van apotheek Karsten thuis en wilt u uw herhaalmedicatie via het herhaalreceptenformulier bestellen? Klik dan hier voor het aanvraagformulier.
Herhaalreceptenlijn (herhaalnummer)
Bent u cliënt van de huisartsenpraktijk Overcingel of Assen-Oost en heeft u chronische medicatie? Dan kunt u hieronder de medicatie met het herhaalnummer direct bestellen. De apotheekcode die u kunt gebruiken is 514937.
-
-
Buiten de openingstijden van de apotheek kunt u terecht bij de Wilhelmina Apotheek.
Wilhelmina Apotheek
Europaweg Zuid 1
9401 RK Assen
Telefoon: (0592) 30 23 24
E-mail: wilhelmina.apotheek@wza.nl -
-
Visie
Onze apotheek verstrekt niet alleen medicijnen, we vinden het ook heel belangrijk u goed te adviseren over gezondheid en geneesmiddelgebruik. We geven onze klanten onafhankelijk advies en geven voorlichting en begeleiden uw medicijngebruik. Ook besteden wij veel aandacht aan het voorkomen en signaleren van bijwerkingen.
De apotheek is daarmee een centrale schakel in de gezondheidszorg, die direct invloed heeft op de gezondheid en het welzijn van de klanten. Belangrijk is daarom ook het onderhouden van contacten met voorschrijvers, zorgverzekeraars, patiëntenverenigingen en toeleveranciers.
We streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van dienstverlening.
Zelfzorggeneesmiddelen
Ook bij zelfzorggeneesmiddelen is het van belang dat u het juiste middel gebruikt. Net als bij receptgeneesmiddelen spelen factoren, zoals leeftijd, bij kinderen ook het gewicht en de duur van de klacht een rol.
De apotheekmedewerker zal u dan ook altijd eerst een paar vragen stellen om een goed advies te kunnen geven. In goed overleg kiezen we het meest geschikte product. Maar u moet niet vreemd opkijken als we een keertje nee verkopen. Het kan best zijn dat uw klacht niet behandeld kan worden met een zelfzorgproduct. Wij verwijzen u dan naar uw dokter.
Wilt u uw geneesmiddelgebruik nog veiliger maken, dan kunnen wij de zelfzorgmiddelen ook in de apotheekcomputer vastleggen. Op die manier vindt er ook medicatiebewaking plaats.
Overgevoelig voor bepaalde stoffen? Meld het ons!
Als u ergens allergisch voor bent, is het verstandig dat bij de apotheek te melden. Wij voeren dat dan in onze computer in, zodat wij u kunnen waarschuwen als uw allergie problemen oplevert in combinatie met de geneesmiddelen die u gaat gebruiken.
Ook als u zwanger bent of borstvoeding geeft, kan het nuttig zijn ons dat te melden. Sommige geneesmiddelen mogen dan niet (samen) gebruikt worden. We geven u graag advies.
Betalen in de apotheek
U kunt geneesmiddelen natuurlijk contant of via pin betalen. Het meest praktische voor beide partijen is om de verrekening van de kosten rechtstreeks via uw verzekeringsmaatschappij te laten lopen. Dit is voor de meeste maatschappijen al mogelijk.
Adres- en verzekeringsgegevens
Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.
Wij stellen het ook zeer op prijs dat, u ons bij een verhuizing ook een adreswijziging stuurt. Als u naar een andere plaats verhuist, kunnen wij een medicatieoverzicht uitdraaien van het afgelopen jaar. Dit kunt u dan bij uw nieuwe apotheek en huisarts afgeven ter informatie.
Bestellingen
In de apotheek hebben we veel producten op voorraad. Dus als u met een recept bij ons komt, zullen wij u vaak direct kunnen helpen. Mochten wij iets voor u moeten bestellen, dan kunt u het geneesmiddel vaak de volgende dag al ophalen. Het is verstandig om geneesmiddelen of hulpmiddelen waar u niet buiten kunt, niet op het laatste moment aan te vragen. Bij homeopathische middelen moet u rekening houden met een langere levertijd.
Bijbetalen
De overheid wil graag bezuinigen op kosten van medicijnen. Ze hebben daarvoor een aantal maatregelen ingevoerd. Een van die maatregelen is dat per categorie geneesmiddelen een gemiddelde prijs is vastgesteld. Dat is de maximale prijs die de ziektekostenverzekeraars mogen vergoeden. Voor medicijnen die duurder zijn dan die vastgestelde prijs moet worden bijbetaald. Heel vervelend, maar wij kunnen daar helaas niets aan veranderen. Wel kunnen wij in overleg met uw huisarts in sommige gevallen zoeken naar een goedkoper alternatief dat wel volledig wordt vergoed.
Overleg met artsen
Wist u dat de artsen en apothekers nauw samenwerken? Regelmatig komen de artsen en apothekers bijeen om de nieuwste inzichten in medicijnen te bespreken. Soms is er iets bijzonders met een recept. Een vreemde dosering bijvoorbeeld of een medicijn waarbij extra controle nodig is. Dan overleggen we zonodig met uw arts.
Regelmatig hebben we met een groep huisartsen 'farmaco-therapie-overleg'.
Uw geneesmiddelen in een andere verpakking
Het kan zijn dat u geneesmiddelen krijgt, die er anders uitzien dan u gewend bent. Dit is wel hetzelfde middel, maar het is goedkoper. Door deze zogenaamde generieke geneesmiddelen uit te geven, helpt onze apotheek met het betaalbaar houden van de gezondheidszorg. In plaats van een relatief duur merkpreparaat krijgt u van ons een goedkoper alternatief. Dit middel moet aan dezelfde eisen voldoen als het oorspronkelijke merkproduct en is dus net zo werkzaam en veilig. Ziet uw geneesmiddel er anders uit dan u gewend bent en heeft u daar vragen over? Stel deze dan gerust aan één van onze medewerkers.
Oude geneesmiddelen
Op de verpakking staat tot welke datum uw medicijnen goed blijven. Breng geneesmiddelen die over de datum zijn en geneesmiddelen die u niet meer gebruikt terug naar de apotheek. Wij ruimen ze dan milieuvriendelijk op. De etiketten mogen van de doosjes worden verwijderd.
Medicatiebewaking
Als we een recept ontvangen, dan geven we het geneesmiddel niet zomaar mee. Eerst controleren we of u het geneesmiddel zonder problemen kunt gebruiken. Daarna zullen we bijna altijd toelichten hoe u het geneesmiddel moet gebruiken. Dit kan soms even duren, maar u bent er wel zeker van dat u het medicijn veilig kunt gebruiken.
Controle van recepten is noodzakelijk, omdat het wel eens voorkomt dat de arts een medicijn voorschrijft, dat niet samengaat met medicijnen die u al gebruikt. Sommige geneesmiddelen versterken of verzwakken bijvoorbeeld elkaars werking. Op zo'n moment nemen we contact op met uw huisarts om te overleggen. We kijken niet alleen naar uw geneesmiddelgebruik, maar houden ook rekening met allergieën, eventuele zwangerschap of kinderwens. Geef dit daarom door aan uw apotheek.
Wij adviseren u ook vrij verkrijgbare geneesmiddelen in de apotheek te laten registreren, als u chronisch geneesmiddelen gebruikt of zwanger bent. Want ook deze middelen kunt u dan niet altijd veilig gebruiken.
Proeftijd voor geneesmiddelen
Als u een geneesmiddel voor de eerste keer krijgt voorgeschreven, mogen wij u voor de meeste geneesmiddelen maximaal 14 tot 30 dagen meegeven. Dit is een bezuinigingsmaatregel van de overheid om te voorkomen dat er onnodig medicijnen in de afvalcontainer terechtkomen. Bijvoorbeeld als het geneesmiddel bij u niet goed werkt of vervelende bijwerkingen geeft.
Als de arts voor een langere periode geneesmiddelen voorschrijft, dan krijgt u voor de resterende hoeveelheid een herhaalrecept van ons mee.
Uw privacy
De balie van de Alphega apotheken bestaat als het ware uit afzonderlijke eilandjes. Hiervoor is gekozen in verband met privacyoverwegingen. Hierdoor is het mogelijk met iemand een gesprek te voeren zonder dat een ander mee kan luisteren. Daarnaast heeft iedere Alphega apotheek een aparte spreekkamer voor het voeren van een rustig gesprek.
In de apotheek registreren we verschillende gegevens van u, zoals naam, telefoonnummer, medicijngebruik en eventuele allergieën. Deze gegevens zijn nodig om te bepalen of u een geneesmiddel veilig kunt gebruiken en om u te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als we u iets belangrijks vergeten zijn te vermelden.
Wij gaan uiterst zorgvuldig met uw gegevens om. We zijn gebonden aan ons beroepsgeheim en aan het privacyreglement van onze beroepsorganisatie. U kunt erop rekenen dat uw gegevens alleen in te zien zijn door de apothekers, de assistenten, uw arts en uzelf.
Zorgverzekering
Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.
-
-
Inloopspreekuur maandagochtend 10.00-12.00 uur
We streven ernaar, dat tijdens de openingstijden van de apotheek altijd een apotheker aanwezig is voor het beantwoorden van alle vragen die u heeft over medicijnen en hulpmiddelen.
Het kan echter voorkomen dat de apotheker niet direct beschikbaar is voor het beantwoorden van vragen en een afspraak met u maakt.
Om u zoveel mogelijk in de gelegenheid te bieden voor het stellen van vragen, is er iedere week een inloopspreekuur op maandagochtend van
10.00-12.00 uur.
Informatie
Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw geneesmiddelen en hulpmiddelen. U kunt bij ons ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. In de apotheek hebben we gratis folders over diverse ziektebeelden.
Vragen
Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.
U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt een e-mail aan de apotheek sturen via de button ‘contact’ in het menu.
Aparte spreekkamer
Wanneer u vragen heeft, die meer privacy vereisen dan op dat moment in de apotheek mogelijk is, vraag dan of u in de aparte spreekkamer een vraag kan stellen. Komt u op een druk moment in de apotheek en heeft u toch behoefte aan een rustig gesprek of extra uitleg over uw geneesmiddelen, dan maken wij daarvoor graag een afspraak met een apotheker of een assistente. Aarzel niet daarom te vragen. Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch stellen.
Bezorgen
Voor mensen die aan huis gebonden zijn en daardoor niet in staat zijn de apotheek te bezoeken, hebben wij een bezorgdienst. Ook grote pakketten kunnen wij voor u langs brengen. Wilt u gebruikmaken van deze service, dan kunt u uw huisarts vragen dit op het recept te zetten. U kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met de apotheek. Een telefoontje van uw kant is voldoende om ervoor te zorgen dat de geneesmiddelen of hulpmiddelen bij u gratis thuisbezorgd worden.
Indien het enkel om zelfzorgmiddelen gaat vragen wij bezorgkosten van 2,50.
Herhaalservice
Om u ook bij uw herhaalrecepten optimaal van dienst te kunnen zijn, biedt Alphega apotheek Karsten u een gratis service aan:
de HerhaalService.
Met deze service regelt Alphega apotheek Karsten, in samenwerking met uw huisarts, automatisch de levering van de medicijnen de u chronisch gebruikt. U hoeft dus niet iedere keer een nieuw recept aan te vragen bij uw huisarts, terwijl in uw medicijngebruik niets is gewijzigd.
De apotheek zorgt er ook voor, dat uw medicijnen tegelijk op zijn. Zo komt u nooit meer voor verrassingen te staan
Voor welke medicijnen is de herhaalservice bedoeld?
De HerhaalService is bedoeld voor alle medicijnen die u doorlopend, en iedere dag in dezelfde hoeveelheid, gebruikt. Met uitzondering van huidmiddelen (créme/zalf/lotion) , Acenocoumarol, inhalatieapparaten en medicatie die onder de Opium-wet valt.
Hoe werkt de herhaalservice?
Als u zich aanmeldt voor de HerhaalService, nodigen wij u uit, om uw huidige medicijngebruik door te nemen. Vervolgens geven wij u eerst zoveel medicijnen mee, dat de verschillende medicijnen tegelijk op zijn.
Ongeveer een week voordat uw medicijnen op zijn, staat de nieuwe levering voor u klaar in de apotheek of worden de medicijnen op een afgesproken dag bij u thuisbezorgd.
Moet ik zelf nog contact met de huisarts opnemen?
Voor herhaalmedicatie hoeft u geen contact meer op te nemen met de huisarts. De recepten worden door de apotheek bij de huisarts aangevraagd. Zo blijft de huisarts altijd op de hoogte van de medicijnen die u gebruikt.
Wat moet ik doen als ik een nieuw medicijn voor langdurig gebruik krijg?
Als u een nieuw medicijn krijgt voorgeschreven krijgt u eerst voor 2 weken mee. Meestal krijgt u dan van de apotheek nog een herhaalrecept mee voor nogmaals 2 weken. Vanaf de derde verstrekking krijgt u uw nieuwe medicijn automatisch geleverd.
Wat moet ik doen als mijn huisarts of specialist het gebruik van mijn medicijnen verandert?
Als uw huisarts of specialist iets aanpast of verandert in uw medicijngebruik, verzoeken wij u dat zo snel mogelijk aan de apotheek door te geven. Wij kunnen er dan voor zorgen dat de automatische levering aan de nieuwe situatie wordt aangepast.
Wat moet ik doen als ik met een medicijn moet stoppen?
Als u van een huisarts of specialist moet stoppen met een medicijn, verzoeken wij u dit aan ons door te geven. Wij kunnen dat de automatische levering voor dit medicijn stoppen. Uw oude medicijnen kunt u ter vernietiging bij ons inleveren of aan de bezorger meegeven.
Hoe krijg ik mijn medicijnen thuis?
U kunt uw medicijnen in de apotheek ophalen, maar ze kunnen ook gratis thuisbezorgd worden.
Als u altijd de medicijnen komt halen, maar u wilt ze graag een keertje bezorgd hebben, dan kunt u dit telefonisch doorgeven.
Vakantie en dan?
Als u in de week dat de medicijnen komen niet thuis bent, bijvoorbeeld vanwege vakantie, neemt u dan ruim van te voren contact met ons op. Wij spreken dan met u een ander tijdstip af voor het afleveren van uw medicijnen.
Aanmelding voor de herhaalservice
U kunt zich aanmelden voor de Herhaalservice door telefonisch contact op te nemen met de apotheek:
tel. (0592) 31 07 00 of door een e-mail te sturen naar info@apotheekkarsten.nl of bestelling.karsten@ezorg.nl
Er wordt dan een afspraak met u gemaakt voor een introductiegesprek.
-
Actueel medicatieoverzicht
Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.
Alphega chat
Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.
Huidverzorging
Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.
Herhaalservice
Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.
Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.
Waarom moet ik mij inschrijven?
U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.
Uw medische gegevens delen
Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is.
Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:- Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
- Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
- U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
- Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.
Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend.Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag.
Klik hier om uw toestemming te geven.
Heeft u een klacht?
Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.
Klachtenfunctionaris
Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.
Contactgegevens klachtenfunctionaris
06 22 92 16 49
Onafhankelijke geschillencommissie
Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.
Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.
Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
088 02 29 181
Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.
-