Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Alphega Apotheek Wilhelmina

Let op: Alphega apotheek volgt het protocol van het RIVM om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Natuurlijk blijven wij ons inzetten om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en vragen daarbij uw medewerking:

Heeft u last van hoesten, koorts of (neus)verkoudheid?
Ga dan NIET naar de apotheek maar bel ons


We geven u telefonisch advies en lichten toe hoe we u zo snel mogelijk van uw medicijnen kunnen voorzien. Bedankt voor uw begrip en medewerking.

Adres

Nachtegaalstraat 94,
3581 AP  UTRECHT

Telefoon

Fax

0302516012

Openingstijden

Wij hebben een inloopspreekuur elke dinsdagochtend tussen 11 en 12 uur. Een afspraak maken kan natuurlijk ook altijd.
  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    • -
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

mevrouw T.L. (Lee) Tjioe
mevrouw I.M. (Inge) Boelen
mevrouw A. (Anjuli) Aarts
de heer C. (Chuck) van de Cappelle

HerhaalService voor chronische medicatie

In samenwerking met een aantal huisartsenpraktijken in Utrecht Oost kunnen wij u de HerhaalService aanbieden. Wij zorgen ervoor dat iedere 3 maanden uw chronische medicatie klaar staat voor u op basis van een jaarrecept. U vraagt éénmaal per jaar een consult aan bij de huisarts en uw nieuwe jaarrecept wordt naar de apotheek verzonden. Informeer bij ons naar de mogelijkheden.

Anticonceptiepil

Voor de anticonceptiepil heeft u alleen de eerste keer een recept nodig en bij iedere wijziging van merk. Daarna kunt u de pil zonder recept bij ons afhalen of via ons mailadres bestellen.

Voor spoedgevallen kunt u buiten onze openingstijden terecht bij:

Dienstapotheek Utrecht
Burgemeester Fockema Andreaelaan 60
3582 KT Utrecht

Tel: (030) 214 45 83
E-mail: info@dienstapotheekutrecht.nl
Klik hier voor de website

De dienstapotheek is bedoeld voor spoedrecepten uitgeschreven op dezelfde dag. Er is een beperkt assortiment aanwezig. Houdt u rekening met een mogelijk langere wachttijd vanwege een beperkte bezetting en eventuele drukte. Neem altijd verzekeringsgegevens en contant geld of een pinpas mee. Sommige medicijnen worden namelijk gedeeltelijk of helemaal niet vergoed.

Welkom in onze apotheek


U kunt bij ons terecht voor al uw geneesmiddelen, hulpmiddelen (diabetesmateriaal, incontinentiemateriaal etc) en zelfzorgartikelen en natuurlijk ook voor een goed advies. Wij staan voor u klaar op twee locaties; de Nachtegaalstraat en bij Apotheek van Keule in het Gezondheidhuis op de Bosboomstraat. Wij hopen dat u zich welkom voelt in onze apotheken. Wij zullen ons inspannen om u goed mogelijk te adviseren en begeleiden met betrekking tot uw geneesmiddelen en uw gezondheid.

 

Recepten


In de apotheek kan uw recept doorgaans direct afgehandeld worden en kunt u uw medicijnen meteen meenemen. Als u in het bezit bent van een herhaalrecept kunt u uw herhaalmedicatie telefonisch bestellen of via ons mailadres onder vermelding van “recept”. Uw medicijnen liggen dan klaar als u met het recept bij ons komt. Van een aantal huisartsenpraktijken kunnen wij de recepten per fax of computer ontvangen. De medicijnen liggen dan de volgende dag voor u klaar in de apotheek. In dringende situaties nog dezelfde dag. Voor het aanvragen van de recepten kunt u bij uw eigen huisarts naar de mogelijkheden informeren.

 

Gegevensuitwisseling


Onze apotheek is aangesloten op het Landelijk Schakel Punt. Dit betekent dat in voorkomende gevallen uw gegevens kunnen worden opgevraagd door zorgverleners in een bepaalde regio waar u (tijdelijk) onder behandeling bent, zoals een dienstapotheek of polikliniek. Uw toestemming hiervoor is altijd nodig!

 

Medische gegevens delen


Klik hier en geef toestemming voor het overdragen van je medische gegevens aan andere zorgverleners, zoals het ziekenhuis. Denk bijvoorbeeld aan als je onverwacht in het ziekenhuis terechtkomt. Het ziekenhuis heeft dan direct inzicht in je medicijnoverzicht.
 

Privacyverklaring

1. Algemeen
Om goede farmaceutische zorg te kunnen verlenen, leggen wij uw contactgegevens en farmaceutische gegevens vast. Wij doen dit in lijn met de bepalingen over de geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat wil zeggen dat wij uw gegevens alleen gebruiken voor het verlenen van farmaceutische zorg en de bijbehorende administratie en dat wij uw gegevens goed beveiligen tegen inbreuk door derden. Wij bewaren uw gegevens zolang als nodig is voor het verlenen van onze zorg en zolang de wet ons verplicht om uw gegevens te bewaren. Na deze termijn zullen wij uw gegevens verwijderen.

Wij wisselen gegevens uit met andere zorgverleners, zoals huisartsen, apotheken, ziekenhuizen, fysiotherapeuten etc. Dit doen wij via beveiligde systemen en alleen als dit nodig is in verband met een actuele zorgvraag of na uw toestemming. Wij vragen om uw toestemming, voordat we uw medicatiegegevens beschikbaar stellen aan ziekenhuizen, huisartsen en andere apotheken. Als gegevens met toestemming zijn verkregen, dan heeft u het recht om deze toestemming ook weer in te trekken. Onze medewerkers raadplegen uw gegevens alleen als dat noodzakelijk is voor het uitvoeren van hun taken.

Om de kwaliteit van onze dienstverlening in de gaten te houden en te verbeteren, kunnen wij telefoongesprekken opnemen. Deze gesprekken worden na 13 maanden verwijderd. Voor uw en onze veiligheid worden camerabeelden van de wachtruimte vastgelegd. Deze beelden worden na 3 weken verwijderd. Jaarlijks wordt onze kwaliteit beoordeeld door een certificerende instantie. In dat geval is er sprake van geheimhoudingsplicht van de auditor.

Alphega apotheek Wilhelmina en van Keule zijn een bedrijf met twee voordeuren. Uw medicatie kan op beide locaties voor u klaargemaakt worden. Wij bestellen in sommige gevallen GDV (geïndividualiseerde distributievormen) bij een andere apotheek op basis van een samenwerkingsovereenkomst. Daarnaast bestellen wij in sommige gevallen producten bij een andere apotheek die voor u op maat gemaakt worden. Ook hebben wij contracten met uw zorgverzekeraar op basis waarvan wij onder meer uw declaraties doorsturen.

Wij hebben ICT-leveranciers ingeschakeld voor het onderhoud en beheer van onze informatievoorziening. Wij hebben deze leveranciers zorgvuldig geselecteerd en met hen duidelijke afspraken gemaakt over geheimhouding en beveiliging. Verder worden beveiligings-maatregelen volgens de NEN7510 – een standaard voor informatiebeveiliging in de zorg – toegepast. Wanneer het – ondanks onze maatregelen - mocht gebeuren dat derden ongeautoriseerd toegang krijgen tot uw gegevens, dan melden wij dat bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

2. Uw rechten
U heeft recht op inzage in uw gegevens. Wanneer blijkt dat gegevens over u niet kloppen heeft u het recht om deze door ons te laten corrigeren of te laten verwijderen. Hierbij kan het voorkomen dat het niet mogelijk is om (volledig) te voldoen aan een verzoek (bijvoorbeeld als uw inzage leidt tot een inbreuk op de privacy van anderen). Mocht u uw gegevens willen inzien, kunt u hierover contact opnemen met onze Functionaris Gegevensbescherming.

3. Klachten
Als u klachten of complimenten heeft over de wijze waarop wij uw gegevens behandelen, neemt u dan contact op met onze Functionaris Gegevensbescherming. Zijn/haar naam en e-mailadres staan op onze website. Mocht u er met onze Functionaris Gegevensbescherming niet uitkomen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Meer informatie kunt u ook lezen in onze publieksfolder ‘Persoonsgegevens, medicijnen en uw privacy’.

Algemene apotheek verkoop- en betalingsvoorwaarden

Algemene apotheek verkoop- en betalingsvoorwaarden Gedeponeerd door de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Pharmacie, gevestigd te ’s-Gravenhage bij de Kamer van Koophandel Haaglanden te ’s-Gravenhage op 11 februari 2009 (40 409 373).

Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten ter zake van koop, koop op afstand, zoals bedoeld in artikel 7:46a BW daaronder mede begrepen, levering en bruikleen van producten door de apotheek, waarvan de betaling niet à contant is geschied.

Leveringsvoorwaarden
2. Indien een product niet in voorraad is en op verzoek van de patiënt/consument door de apotheek is besteld, dan wel is bereid, is de patiënt/consument verplicht het product af te nemen, tenzij een product niet beantwoordt aan de overeenkomst in de zin van artikel 7:18 BW.

3. Indien een product door de apotheek in bruikleen wordt verstrekt, is een waarborgsom verschuldigd gelijk aan de apotheek-verkoopprijs. Deze waarborgsom wordt terugbetaald indien een product bij het einde van de bruikleenovereenkomst in goede staat aan de apotheek wordt teruggegeven.

4. Producten worden alleen ter vernietiging teruggenomen. Er zal geen restitutie van kosten plaatsvinden.

Betalingsvoorwaarden
5. Onverminderd het bepaalde in artikel 6 betaalt de patiënt/consument aan de apotheek met een in Nederland wettig betaalmiddel binnen uiterlijk 14 dagen na de factuurdatum.

6. Voor zover de apotheek zich ter incasso van zijn vordering rechtstreeks wendt tot de zorgverzekeraar van de patiënt/consument, behoudt de apotheek het recht om van de patiënt/consument betaling te verlangen voor zover de zorgverzekeraar niet tijdig tot betaling van het geleverde overgaat. Betaling door de patiënt/consument dient in een dergelijk geval te geschieden binnen 14 dagen nadat de apotheek een betalingsverzoek heeft gedaan.

7. Indien de patiënt/consument in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de patiënt/consument van rechtswege in verzuim. De patiënt/consument is alsdan een rente verschuldigd. In het geval van consumentenkoop is de rente gelijk aan de wettelijke rente. In andere gevallen is de patiënt/consument een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de patiënt/consument in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.

8. De apotheek heeft het recht de door patiënt/consument gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente.

9. De apotheek kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien de patiënt/consument een andere volgorde voor de toerekening van de betaling aanwijst. De apotheek kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente en incassokosten worden voldaan.

10. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op.

11. Indien de patiënt/consument in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de patiënt/consument. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van hetgeen op dat moment in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is, momenteel de berekeningsmethode volgens Rapport Voorwerk II. Indien de apotheek echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de patiënt/consument worden verhaald. De patiënt/consument is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.

12. Behoudens tegenbewijs strekken de apotheekdeclaratie en daarbij behorende administratie gegevens tot volledig bewijs op grond waarvan de betalingsplichtige gehouden is tot betaling over te gaan.

Toepasselijk recht en geschillen
13. Nederlands recht is van toepassing op de overeenkomsten genoemd in artikel 1 van deze voorwaarden

14. Alle geschillen van welke aard ook, die een aan deze voorwaarden onderworpen overeenkomst betreffen of daarmee verband houden, zullen aanhangig worden gemaakt voor de bevoegde Nederlandse rechter. Nederlands recht is van toepassing.

Vindplaats en wijzigingen
15. Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Haaglanden.

16. De laatste aldaar gedeponeerde voorwaarden zijn van toepassing.

Toelichting voor de patiënt/consument over de algemene verkoop- en betalingsvoorwaarden
Om duidelijkheid te geven over de rechten en plichten heeft de beroepsorganisatie van apothekers in Nederland, de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Pharmacie (KNMP), algemene verkoop- en betalingsvoorwaarden opgesteld. Deze algemene voorwaarden zijn een aanvulling op de algemene regels van het Burgerlijk Wetboek. Tenzij er andere afspraken zijn gemaakt tussen de apotheek en u, zijn deze algemene voorwaarden van toepassing en bent u als patiënt/consument eraan gebonden.

De algemene voorwaarden zijn van toepassing als u bij de apotheek op rekening koopt en niet aan uw verzekeraar (zoals bij de meeste zorgverzekeraars) de rekening toezendt op grond van afspraken tussen uw verzekeraars en de apotheken. Als uw verzekeraar niet betaalt, mag de apotheek van u alsnog betaling vragen.

De voorwaarden zullen u voor of bij het sluiten van een overeenkomst worden bekend gemaakt. In veel gevallen kunt u ook kennis nemen van de inhoud van de voorwaarden doordat deze opgehangen zijn in de publieksruimte van de apotheek of op de website van de apotheek.

Belangrijkste regel is dat rekeningen uiterlijk 14 dagen na de datum van de rekening betaald moeten zijn. Betaalt u niet op tijd dan moet u rekening houden met extra kosten. Ook als u iets besteld hebt bij de apotheek dat niet in voorraad is, bent u verplicht tot aanschaf en betaling van het bestelde, tenzij het bestelde niet overeenkomt met wat u besteld had.

Zelfzorg

 

Niet voor alle middelen is een recept nodig. Voor kleine ongemakken is ons team opgeleid u deskundig te adviseren. Wij zullen u ook aangeven als het raadzaam is een arts te bezoeken. Op onze website vindt u de meest belangrijke zelfzorgfolders

 

Medicijnconsult

 

Te allen tijde bieden wij u de mogelijkheid uw vragen te stellen in een meer private omgeving. U kunt aan de balie om een gesprek onder vier ogen vragen met een van de apothekers of apothekersassistentes. Desgewenst kunt u hiervoor ook een afspraak maken, telefonisch of via de website. Wij hebben hiervoor geen vaste tijden gereserveerd.

 

Oude medicijnen

 

Uw oude medicijnen kunt u bij ons inleveren in een doorzichtige plastic zak. Wij verzoeken u echter wel in verband met uw privacy om de verpakking en etiketten te verwijderen. Spuiten en naalden mogen alleen in een speciale container aangeboden te worden. Deze kunt u bij ons verkrijgen. Indien u medicatie terugbrengt in verband met overgevoeligheden, dan is het raadzaam dit aan ons door te geven, zodat uw dossier bijgewerkt kan worden.

 

Bezorgservice

 

Als u niet in staat bent om zelf de apotheek te bezoeken, dan bieden wij u de mogelijkheid de medicijnen kostenloos thuis te laten bezorgen.

 

Contactpersoon

 

Indien u het prettig vindt om een vast aanspreekpunt in de apotheek te hebben, dan kunnen wij dat voor u organiseren. U heeft dan een vertrouwd gezicht in de apotheek, iemand die van al uw wensen en bijzondere zaken op de hoogte is.

 

Inloopspreekuur

 

Wij hebben een inloopspreekuur elke dinsdagochtend tussen 11 en 12 uur. Een afspraak maken kan natuurlijk ook altijd.

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

  • De Farmacogenetische test

    Veilige medicatie op maat, bereikbaar voor iedereen.

  • Gezondheids-APK

    We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl?

  • Herhaalservice

    Het is mogelijk om uw (chronische) medicijnen online te bestellen bij de apotheek wanneer het u uitkomt.

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Incontinentiezorg

    Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • De PilService op je iPhone

    Met de PilService-app van Alphega apotheek kun je eenvoudig je anticonceptiepil bestellen, je cyclus bijhouden en herinneringen instellen.

  • Ramadan en medicijngebruik

    U wilt zich in deze heilige maand aan de religieuze plicht houden en met uw familie meedoen aan het vasten. Het innemen van geneesmiddelen wordt gezien als verbreking van het vasten.

  • Reizigersadvies

    Ook voor een persoonlijk reizigersadvies gaat u naar uw Alphega apotheek.

Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Ik geef toestemming