Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief van Alphega apotheek en blijf op de hoogte van het laatste nieuws en actuele promoties.

Inschrijven nieuwsbrief

Welkom bij

Alphega Apotheek Van den Dries

Adres

Zuidplaslaan 434
2743KE  WADDINXVEEN
AGB code apotheek: 02009752

Telefoon

Openingstijden

  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

Drs. J.M.A. van den Dries, openbaar apotheker (BIG-nummer: 19041383517)

De apotheek biedt u de mogelijkheid om online uw geneesmiddelendossier te raadplegen en uw (chronische) medicijnen te bestellen wanneer het u uitkomt. Wij maken hiervoor gebruik van de website Mijngezondheid.net.

Houd u rekening met 2 dagen verwerkingstijd van uw aangevraagde recepten betreffende herhaalmedicatie. U ontvangt een emailbericht van de apotheek zodra uw recept verwerkt is en kan worden afgehaald in de apotheek of in de medicatie afhaalservice kluis (zie hier boven).

Account aanvragen

Om gebruik te kunnen maken van MijnGezondheid.net meldt u zich eenmalig aan bij de apotheek. Vervolgens maakt de apotheker voor u een gebruikersaccount aan. 

Aanmelden

 

Inloggen

Nadat de apotheker uw account heeft bevestigd kunt u voortaan inloggen met uw DigiD met sms-code. Door gebruik te maken van de inlogprocedure via DigiD is uw dossier veilig te benaderen en voldoet de apotheek volledig aan de privacywetgeving. Via MijnGezondheid.net kunt u uw dossier inzien, vragen stellen (e-consult), geneesmiddelen opnieuw aanvragen en een medicatiepaspoort afdrukken.

Inloggen

 

Meer weten?

Neem voor vragen of om u aan te melden contact op met onze apotheek.

Vraag ook een account bij uw huisarts aan !!. 

Spoedapotheek Midden-Holland
S.A.M.. spoedpotheek Midden Holland
Bleulandweg 10
2803 HH Gouda
Telefoon (0182) 69 88 20

De S.A.M. vormt samen met de H.A.P. (huisartsenpost Midden Holland) en S.E.H. (spoedeisende hulp Groene Hart Ziekenhuis) Spoedzorg Midden Holland en deze zijn te vinden in de centrale entree van het Groene Hart Ziekenhuis, locatie Bleuland.

De S..A.M. is geopend voor spoedrecepten buiten de openingstijden van de apotheek.

U kunt uw (bij)betalingen voor geneesmiddelen en ander aankopen contant of via pin betalen. Om veiligheidsredenen - geen aanwezigheid van contant geld - gaat de voorkeur uit naar het betalen via pin.

Volgens het geldende contract en conform het aangewezen preferentiebeleid van uw zorgverzekeraar worden uw afgeleverde geneesmiddelen direct bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd. Geneesmiddelen welke niet worden vergoed en geneesmiddelen welke niet zijn aangewezen in het preferentiebeleid worden met de patient verrekend.

Bijzondere dagen en opening. Op nationale en kerkelijke feestdagen, zoals Nieuwjaarsdag, 2de Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, 2de Pinksterdag en 1ste & 2de Kerstdag, is de apotheek gesloten. Op Kerstavond 24 december en Oudjaarsavond 31 december sluit de apotheek om 17.00 uur. Buiten openingstijden wordt door verwezen naar de SAM (Spoedapotheek Midden Holland) in Gouda.  VOOR INFORMATIE zie 'Spoedrecepten'. 

Medicatie afhaalservice 

MedicijnAfhaalKluis = 24/7 afhaalgemak voor (herhaal)recepten wanneer het u uitkomt!

Alphega Apotheek Van den Dries heeft als extra de medicatie afhaalservice 24/7. Deze afhaalservice voor geneesmiddelen bevindt zich op locatie in de Huisartsenpraktijk De Triangel aan de Parklaan 118 te Waddinxveen (wijk De Triangel). Dit is gemakkelijk voor uw bestelde geneesmiddelen welke niet direct nodig zijn, met name herhaalreceptuur. Meer informatie kunt u lezen in de folder 'Medicijnen afhalen wanneer het u uitkomt?' In de folder vindt u ook een inschrijfformulier om gebruik te kunnen maken van deze service. In de apotheek kunnen wij al uw vragen hierover beantwoorden. Wegens privacywetgeving moeten alle patienten individueel schriftelijk toestemming geven voor gebruik. 

 

Informatie

Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw geneesmiddelen en hulpmiddelen. U kunt bij ons ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. In de apotheek hebben we gratis folders over diverse ziektebeelden. Voor informatie over geneesmiddelen kunt u ook terecht op www.apotheek.nl en voor informatie over gezondheid en ziekten kunt u terecht op www.thuisarts.nl

 

Vragen

Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.

U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult in de apotheek, lokatie Medisch Paviljoen of als gewenst bij u thuis. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt een e-mail aan de apotheek sturen via info@apotheekvddries.nl

 

Locatie Huisartsenpraktijk De Triangel / Medisch Paviljoen - Parklaan 118

Alphega Apotheek Van den Dries is in Huisartsenpraktijk De Triangel aanwezig met de medicatie afhaalservice (zie hier boven) 24/7. Op dinsdagmiddag en woensdagochtend kunt vooraf telefonisch een afspraak maken met de apotheker voor een medicatieconsult en of uw vragen.

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Bezorgservice

    Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

  • Herhaalservice

    Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Incontinentiezorg

    Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.

  • Inloopspreekuur

    Op het spreekuur kunt u met al uw specifieke vragen over uw medicijngebruik terecht.

  • Spreekkamer

    Voor vragen en gesprekken die meer privacy vereisen, beschikken wij over een aparte spreekkamer.

  • Stoppen met roken

    Hart- en vaatziekten, longaandoeningen, onvruchtbaarheid en kanker: Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevaren van roken, veroorzaakt door de teerproducten die ontstaan bij het verbranden van tabak.

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.
CAPTCHA

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

CAPTCHA

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

apotheek@quasir.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.