Welkom bij
Alphega Apotheek Swarte
-
-
Adres
Veldschans 79AGB code apotheek: 02008125
8448EX HEERENVEENTelefoon
E-mail
Openingstijden
-
Maandag
- -
-
Dinsdag
- -
-
Woensdag
- -
-
Donderdag
- -
-
Vrijdag
- -
-
Zaterdaggesloten
-
Zondaggesloten
Apothekers
J.H. Swartee-mail: swarte@apotheekswarte.nlBIG-nummer 29047015517B. Kwantb.kwant@haskerbrug.nlBIG-nummer 49931811417 -
-
-
Voor geneesmiddelen die u langdurig en met regelmaat moet gebruiken bieden we onze herhaalservice aan.
De apotheek heeft gekozen voor MijnGezondheid.net ( www.mijngezondheid.net ) als website waar u uw geneesmiddelendossier kunt raadplegen en (genees-)middelen kunt bestellen. Het inloggen gaat door middel van DigiD.
Ook is er een app, MedGemak, beschikbaar. Door het inloggen met DigiD is uw dossier veilig te benaderen en voldoet de apotheek volledig aan de privacywetgeving. U kunt bij uw apotheek uw dossier inzien, een medicatiepaspoort afdrukken, geneesmiddelen opnieuw aanvragen en vragen stellen (e-consult).Een belangrijk voordeel van MijnGezondheid.net is dat de huisartsen in Heerenveen deze website ook gebruiken. Bij uw huisarts kunt u afspraken inplannen, laboratoriumuitslagen inzien en vragen stellen (e-consult).
-
-
Buiten de openingstijden van de apotheek kunt u bij Dienstapotheek Heerenveen terecht voor spoedgevallen en voor zaken die niet kunnen wachten tot uw eigen apotheek weer open is.
De Dienstapotheek is gevestigd in :
Apotheek de Tjonger, ziekenhuis Tjongerschans, Thialfweg 44 in Heerenveen
Telefoon: (0513) 685460 -
-
Veldschans 79
8448EX HeerenveenTel: 0513-622168
Fax: 0513-651018
Email: info@apotheekswarte.nlApothekers
dhr. JH Swarte
BIG-nummer 29047015517
mw. B Kwant
BIG-nummer 49931811417
Team
De apotheker en assistentes in onze apotheek zijn goed opgeleid en worden regelmatig bijgeschoold om zo goed op de hoogte te blijven. Wij zijn een klantgerichte onderneming. Onze primaire taak is het afleveren van geneesmiddelen en gezondheidsartikelen. U kunt bij ons terecht voor advies, service en begeleiding van uw geneesmiddelengebruik. Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. De zorg rondom receptgeneesmiddelen komt natuurlijk op de eerste plaats, maar ook voor informatie over zelfzorgartikelen en medische hulpmiddelen bent u bij ons aan het goede adres. Ons team is gemotiveerd om u zo goed en efficiënt mogelijk te helpen.
Kwaliteit en verbetering.
Regelmatig worden wij getoetst door een onafhankelijke instantie en van tijd tot tijd wordt ook uw mening gevraagd. Mocht u niet tevreden zijn over ons werk of heeft u een idee hoe wij ons werk zouden kunnen verbeteren? Laat dit dan aan ons weten. U kunt ons mailen via info@apotheekswarte.nl, bellen of langskomen.
-
-
Bezorgservice
Voor mensen die aan huis gebonden zijn en daardoor niet in staat zijn de apotheek te bezoeken, hebben wij een bezorgdienst. Wilt u gebruikmaken van deze service, dan kunt u uw huisarts vragen dit op het recept te zetten. U kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met de apotheek. Een telefoontje van uw kant is voldoende om ervoor te zorgen dat de geneesmiddelen bij u thuisbezorgd worden. De bezorger komt dit dan bij u brengen tussen 13.00 en 19.00 uur.
Afhalen buiten openingstijden, 24/7
Vanaf 2021 bestaat de mogelijkheid uw geneesmiddelen af te halen buiten openingstijden van de apotheek. U kunt dan door middel van een persoonlijke code uw geneesmiddelen ophalen uit een automaat. Voor deze service kunt u zich aanmelden bij onze apotheek.
Aparte spreekkamer/Spreekuur op afspraak
Wanneer u vragen heeft, die meer privacy vereisen dan op dat moment in de apotheek mogelijk is, vraag dan of u in de aparte spreekkamer een vraag kan stellen. Komt u op een druk moment in de apotheek en heeft u toch behoefte aan een rustig gesprek of extra uitleg over uw geneesmiddelen, dan maken wij daarvoor graag een afspraak met een apotheker of een assistente. Aarzel niet daarom te vragen. Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch stellen.
Voorlichting
Wij streven ernaar u bij elke eerste uitgifte van een voor u nieuw medicijn een op uw situatie toegesneden bijsluiter mee te geven. In deze goed leesbare bijsluiters staat duidelijk aangegeven hoe u uw geneesmiddelen moet innemen en welke voorzorgen u in acht moet nemen. Bovendien hebben we voor elk geneesmiddel een uitleg per video (Kijksluiter) beschikbaar.
Wanneer u na het lezen van de bijsluiter of het kijken van de video nog vragen heeft kunt u ons natuurlijk telefonisch bereiken. Maar langs komen mag natuurlijk ook.
Vragen
Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.
U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt een e-mail aan de apotheek sturen via de button ‘contact’ in het menu. Via de app Medgemak kunt u privacy-veilig met de apotheker chatten.
Informatie
Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw geneesmiddelen en hulpmiddelen. U kunt bij ons ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. In de apotheek hebben we gratis folders over diverse ziektebeelden.
Inhalatie-instructie
Uit onderzoek is gebleken dat veel mensen met astma of COPD de technieken van inhalatie niet goed beheersen. Dit heeft tot gevolg dat de medicijnen minder efficiënt benut worden, en er misschien onnodig veel wordt gebruikt. Daarom wordt in uw apotheek voorlichting gegeven over astma en COPD en is het mogelijk om in een aparte ruimte onder leiding van een deskundige assistente het inhaleren te oefenen.
-
Medicijnkluis
Uw medicijnen ophalen wanneer u wilt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Alphega chat
Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.
Farmacogenetische test
Uw DNA, uw medicijnen
Herhaalservice
Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.
Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.
Waarom moet ik mij inschrijven?
U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.
Uw medische gegevens delen
Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is.
Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:- Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
- Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
- U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
- Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.
Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend.Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag.
Klik hier om uw toestemming te geven.
Heeft u een klacht?
Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.
Klachtenfunctionaris
Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.
Contactgegevens klachtenfunctionaris
06 22 92 16 49
Onafhankelijke geschillencommissie
Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.
Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.
Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
088 02 29 181
Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.
-