Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom bij

Alphega Apotheek Swarte

Actualiteiten

Farmacogenetische test

Minder bijwerkingen, effectievere therapie

Gebruikt u (chronische) medicatie op recept en heeft u last van bijwerkingen? Vraag naar onze farmacogenetische test.

Lees meer
Gezondheids-APK

Meer inzicht in uw gezondheid?

We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl? Door bewust om te gaan met ons lich...

Lees meer
Coronavirus

Voorkom verspreiding van het Coronavirus

Bij Alphega apotheek staat uw welzijn centraal. Om u en onze medewerkers te beschermen volgen wij daarom het protocol van het...

Lees meer
Bescherm uw huid goed P1-2022

Bescherm uw huid goed

Onze huid is ons grootste en enige orgaan dat in direct contact met de buitenwereld staat. De huid reguleert de lichaamstempe...

Lees meer
Mooi de herfst in

Houd uw huid gezond

Ruim 1,5 vierkante meter groot en bijna 3 kilo zwaar: onze huid. Het grootste en het enige orgaan van ons lichaam dat in dire...

Lees meer

Adres

Veldschans 79
8448EX  HEERENVEEN
AGB code apotheek: 02008125

Telefoon

Openingstijden

  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

J.H. Swarte
e-mail: swarte@apotheekswarte.nl

Voor geneesmiddelen die u langdurig en met regelmaat moet gebruiken bieden we onze herhaalservice aan.

 

De apotheek heeft gekozen voor MijnGezondheid.net ( www.mijngezondheid.net ) als website waar u uw geneesmiddelendossier kunt raadplegen en (genees-)middelen kunt bestellen. Het inloggen gaat door middel van DigiD.


Ook is er een app, MedGemak, beschikbaar. Door het inloggen met DigiD is uw dossier veilig te benaderen en voldoet de apotheek volledig aan de privacywetgeving. U kunt bij uw apotheek uw dossier inzien, een medicatiepaspoort afdrukken, geneesmiddelen opnieuw aanvragen en vragen stellen (e-consult).

 

Een belangrijk voordeel van MijnGezondheid.net is dat de huisartsen in Heerenveen deze website ook gebruiken. Bij uw huisarts kunt u afspraken inplannen, laboratoriumuitslagen inzien en vragen stellen (e-consult).

MijnGezondheid.net

Buiten de openingstijden van de apotheek kunt u bij Dienstapotheek Heerenveen terecht voor spoedgevallen en voor zaken die niet kunnen wachten tot uw eigen apotheek weer open is.

 

De Dienstapotheek is gevestigd in :
Apotheek de Tjonger, ziekenhuis Tjongerschans, Thialfweg 44 in Heerenveen
Telefoon: (0513) 685460

Veldschans 79
8448EX Heerenveen

Tel: 0513-622168
Fax: 0513-651018
Email: info@apotheekswarte.nl

Apotheker

J.H. Swarte

Team

De apotheker en assistentes in onze apotheek zijn goed opgeleid en worden regelmatig bijgeschoold om zo goed op de hoogte te blijven. Wij zijn een klantgerichte onderneming. Onze primaire taak is het afleveren van geneesmiddelen en gezondheidsartikelen. U kunt bij ons terecht voor advies, service en begeleiding van uw geneesmiddelengebruik. Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. De zorg rondom het receptgeneesmiddelen komt natuurlijk op de eerste plaats, maar ook voor informatie over zelfzorgartikelen en medische hulpmiddelen bent u bij ons aan het goede adres. Ons team is gemotiveerd om u zo goed en efficiënt mogelijk te helpen.

Kwaliteit en verbetering.

Regelmatig worden wij getoetst door een onafhankelijke instantie en van tijd tot tijd wordt ook uw mening gevraagd. Mocht u niet tevreden zijn over ons werk of heeft u een idee hoe wij ons werk zouden kunnen verbeteren? Laat dit dan aan ons weten. U kunt ons mailen via info@apotheekswarte.nl, bellen of langskomen.

Bezorgservice

Voor mensen die aan huis gebonden zijn en daardoor niet in staat zijn de apotheek te bezoeken, hebben wij een bezorgdienst. Wilt u gebruikmaken van deze service, dan kunt u uw huisarts vragen dit op het recept te zetten. U kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met de apotheek. Een telefoontje van uw kant is voldoende om ervoor te zorgen dat de geneesmiddelen bij u thuisbezorgd worden. De bezorger komt dit dan bij u brengen tussen 13.00 en 19.00 uur.

 

Afhalen buiten openingstijden,  24/7

Vanaf 2021 bestaat de mogelijkheid uw geneesmiddelen af te halen buiten openingstijden van de apotheek. U kunt dan door middel van een persoonlijke code uw geneesmiddelen ophalen uit een automaat. Voor deze service kunt u zich aanmelden bij onze apotheek.

 

Aparte spreekkamer/Spreekuur op afspraak

Wanneer u vragen heeft, die meer privacy vereisen dan op dat moment in de apotheek mogelijk is, vraag dan of u in de aparte spreekkamer een vraag kan stellen. Komt u op een druk moment in de apotheek en heeft u toch behoefte aan een rustig gesprek of extra uitleg over uw geneesmiddelen, dan maken wij daarvoor graag een afspraak met een apotheker of een assistente. Aarzel niet daarom te vragen. Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch stellen.

 

Voorlichting

Wij streven ernaar u bij elke eerste uitgifte van een voor u nieuw medicijn een op uw situatie toegesneden bijsluiter mee te geven. In deze goed leesbare bijsluiters staat duidelijk aangegeven hoe u uw geneesmiddelen moet innemen en welke voorzorgen u in acht moet nemen. Bovendien hebben we voor elk geneesmiddel een uitleg per video (Kijksluiter) beschikbaar. 

Wanneer u na het lezen van de bijsluiter of het kijken van de video nog vragen heeft kunt u ons natuurlijk telefonisch bereiken. Maar langs komen mag natuurlijk ook.

 

Vragen

Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.

U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt een e-mail aan de apotheek sturen via de button ‘contact’ in het menu. Via de app Medgemak kunt u privacy-veilig met de apotheker chatten. 

 

Informatie

Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw geneesmiddelen en hulpmiddelen. U kunt bij ons ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. In de apotheek hebben we gratis folders over diverse ziektebeelden.

 

Inhalatie-instructie

Uit onderzoek is gebleken dat veel mensen met astma of COPD de technieken van inhalatie niet goed beheersen. Dit heeft tot gevolg dat de medicijnen minder efficiënt benut worden, en er misschien onnodig veel wordt gebruikt. Daarom wordt in uw apotheek voorlichting gegeven over astma en COPD en is het mogelijk om in een aparte ruimte onder leiding van een deskundige assistente het inhaleren te oefenen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.