Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom bij

Alphega Apotheek Duindorp

Actualiteiten

Farmacogenetische test

Minder bijwerkingen, effectievere therapie

Gebruikt u (chronische) medicatie op recept en heeft u last van bijwerkingen? Vraag naar onze farmacogenetische test.

Lees meer
Gezondheids-APK

Meer inzicht in uw gezondheid?

We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl? Door bewust om te gaan met ons lich...

Lees meer
Coronavirus

Voorkom verspreiding van het Coronavirus

Bij Alphega apotheek staat uw welzijn centraal. Om u en onze medewerkers te beschermen volgen wij daarom het protocol van het...

Lees meer
Bescherm uw huid goed P1-2022

Bescherm uw huid goed

Onze huid is ons grootste en enige orgaan dat in direct contact met de buitenwereld staat. De huid reguleert de lichaamstempe...

Lees meer
Mooi de herfst in

Houd uw huid gezond

Ruim 1,5 vierkante meter groot en bijna 3 kilo zwaar: onze huid. Het grootste en het enige orgaan van ons lichaam dat in dire...

Lees meer

Adres

Tesselseplein 1
2583 HN  'S-GRAVENHAGE
AGB code apotheek: 02082664

Telefoon

Fax

070-3549522

Openingstijden

  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten
26 mei en 6 juni is de apotheek niet open

Apothekers

S. den Haan
A.F. Prins - Jacobs
S.C.A.L. Kemps

Omdat we papierloos werken geven wij niet standaard herhaalbriefjes mee. Het herhaaltegoed of de datum tot wanneer het medicijn herhaald mag worden staat op het etiket van uw medicijn.

U kunt langs komen in de apotheek voor uw herhaling of u herhaalverzoek doorgeven per telefoon of e-mail (vermeld dan uw naam en geboortedatum).

Gebruikt u chronisch meerdere medicijnen dan kunt u ook gebruik gaan maken van onze gratis herhaalservice. In dat geval vragen wij voor u de recepten aan en zorgen dat alles op tijd voor u klaar staat.

etiket2

Buiten onze openingstijden kunt u voor spoedeisende farmaceutische hulp terecht bij:

Spoedapotheek Den Haag locatie HagaZiekenhuis
Charlotte Jacobslaan 10
545 AB Den Haag
Tel: 070-2101465
http://www.dienstapotheekdenhaag.nl/

Maandag t/m vrijdag van 17.30 uur tot 08.00 uur
Zaterdag, zondag en feestdagen doorlopend geopend


 

Klik hieronder voor informatie hoe wij omgaan met uw privacy.

Wij kunnen meer voor U doen. Hieronder vindt u een aantal diensten waarvoor u bij ons terecht kan.

Heeft u vragen over deze of andere diensten dan kunt u ons bereiken per mail, telefoon of in de apotheek.

  • Herhaalservice

    Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • De Farmacogenetische test

    Minder bijwerkingen, effectievere therapie

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Stoppen met roken

    Hart- en vaatziekten, longaandoeningen, onvruchtbaarheid en kanker: Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevaren van roken, veroorzaakt door de teerproducten die ontstaan bij het verbranden van tabak.

  • Inloopspreekuur

    Op het spreekuur kunt u met al uw specifieke vragen over uw medicijngebruik terecht.

  • Spreekkamer

    Voor vragen en gesprekken die meer privacy vereisen, beschikken wij over een aparte spreekkamer.

  • Incontinentiezorg

    Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.