Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Alphega Apotheek Delden

Let op: Alphega apotheek volgt het protocol van het RIVM om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Natuurlijk blijven wij ons inzetten om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en vragen daarbij uw medewerking:

Heeft u last van hoesten, koorts of (neus)verkoudheid?
Ga dan NIET naar de apotheek maar bel ons


We geven u telefonisch advies en lichten toe hoe we u zo snel mogelijk van uw medicijnen kunnen voorzien. Bedankt voor uw begrip en medewerking.

Adres

Dr. Gewinstraat 2,
7491CB  DELDEN
AGB code apotheek: 8247

Telefoon

Fax

0743764475

Openingstijden

Inloopspreekuur: elke woensdagochtend van 9:00 tot 12 uur.
  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

WI Noordenbos, MSc (BIG-nummer: 79920913817)
H.J. van Hagen-van Hoorn (BIG-nummer: 19027845317)
B. van Hagen (eigenaar Apotheek Delden)

Wilt u de herhaalmedicatie via ons patiëntenportaal www.mijngezondheid.net bestellen?

 

Klik dan hier voor het aanvraagformulier. (éénmalig aanmelden daarna kunt inloggen via www.mijngezondheid.net mbt uw digid).

 

Sinds kort kunt u ook gebruik maken van MedGemak voor het bestellen van uw herhaalmedicatie. MedGemak is de mobiele applicatie van MijnGezondheid.net.

 

MedGemak is dé app om u te helpen bij het optimaal gebruik van uw medicatie. Zo heeft u via uw smartphone 24/7 inzicht in uw medicatie en bestelt u deze direct online. U hoeft niet meer bang te zijn dat u uw medicatie vergeet. Met de handige inneemwekker stelt u eenvoudig in wanneer het tijd is om uw medicatie in te nemen. Hoe gemakkelijk is dat?

 

Uw privacy staat voorop

Om ervoor te zorgen dat uw gegevens goed beveiligd zijn, koppelt u eenmalig via uw DigiD en het patiëntenportaal MijnGezondheid.net uw account aan de app. Daarna logt u telkens in de app in met een 5-cijferige code. Zo simpel is het! Interesse? Informeer bij één van onze medewerkers naar de mogelijkheden. 

 

 

Download MedGemak gratis in de App-Store of Google Play-Store

Dienstapotheek Midden Twente
Geerdinksweg 143-B
7555 DL Hengelo
Telefoon: (074) 259 60 16

Buiten de openingstijden van de apotheek kunt u gebruik maken van de dienstapotheek in Hengelo.

Deze apotheek is te vinden in het ZGT ziekenhuis te Hengelo, naast de huisartsenpost.

Voor meer gegevens zie ook onze site: www.dienst-apotheek.nl

Privacyverklaring

In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel. Tevens staat in de privacyverklaring opgenomen welke rechten u hebt.

Wij raden u aan deze verklaring zorgvuldig te lezen.

Privacybeleid Apotheek Delden

Apotheek Delden verwerkt gegevens om goede farmaceutische zorg te kunnen leveren aan cliënten. Daarbij verwerken wij privacygevoelige informatie, ook wel persoonsgegevens genoemd. In sommige gevallen werken wij daarbij samen met andere organisaties of bedrijven.

Wij vinden het van groot belang dat er zorgvuldig wordt omgegaan met persoonsgegevens. Persoonsgegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Daarbij houden wij ons aan de eisen uit de privacywetgeving. Dat betekent bijvoorbeeld dat wij:

  • duidelijk vermelden voor welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring;
  • het verzamelen van persoonsgegevens beperken tot alleen de persoonsgegevens die nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
  • u eerst vragen om uitdrukkelijke toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin uw toestemming is vereist;
  • uw gegevens niet doorgeven aan derde partijen, tenzij dat nodig is om de gevraagde dienst te kunnen leveren of wanneer wij daar wettelijk toe verplicht zijn;
  • wanneer wij uw gegevens delen, afspraken maken met derde partijen om er o.a. voor  te zorgen deze niet voor andere doeleinden worden gebruikt;
  • passende beveiligingsmaatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in opdracht van ons persoonsgegevens verwerken;
  • uw recht respecteren om uw persoonsgegevens op uw aanvraag ter inzage te bieden, te corrigeren of te verwijderen.

Gebruik van persoonsgegevens

Doeleinden

Om goede farmaceutische zorg te kunnen verlenen, verzamelen wij persoonsgegevens van u. Dit is noodzakelijk voor het verstrekken van medicatie, om contact met u op te nemen en de facturatie te verzorgen. Omdat wij niet alle diensten zelf leveren, maar voor sommige diensten andere dienstverleners inschakelen, is het soms nodig om gegevens te delen. Als u bijvoorbeeld medicatie ophaalt bij een dienstapotheek, zullen wij uw medicatiedossier delen. Wij doen dit uitsluitend met uw toestemming.

Voor wie geldt deze privacyverklaring?
Deze privacyverklaring geldt voor al onze cliënten. Daarnaast is deze privacyverklaring ook van toepassing wanneer u een bezoek brengt aan onze website, een voormalige cliënt bent, cliënt wil worden of wilde worden, maar dit uiteindelijk niet is gebeurd en wij voor uw apotheek waarnemen.

Persoonsgegevens

Afhankelijk van de diensten die u bij ons gebruikt, kunnen wij de volgende persoonsgegevens van u verwerken:

  • NAW-gegevens
  • geboortedatum
  • BSN
  • leeftijd
  • telefoonnummer
  • e-mailadres
  • geslacht
  • gegevens over medicijnen en hulpmiddelen
  • medische gegevens
  • naam van uw zorgverzekeraar
  • IBAN
  • Informatie, die u zelf invult, bijvoorbeeld in het contactformulier
  • inloggegevens.

Voor uw en onze veiligheid worden camerabeelden van de wachtruimte vastgelegd. Deze beelden worden na 3 weken verwijderd.

Toestemming

Wij mogen niet zomaar persoonsgegevens van u verwerken. Daar hebben wij een legitieme reden voor nodig. Vaak vloeit dit voort uit de behandelovereenkomst of een wettelijke verplichting. Soms is dit gebaseerd op uw uitdrukkelijke toestemming.
Wij kunnen u voor verschillende zaken toestemming vragen. Wij vragen u toestemming om uw gegevens te delen met andere zorgverleners. Wij hebben ook toestemming nodig indien u medicijnen ophaalt voor een ander. U moet toestemming geven voordat wij gegevens delen met een dienstapotheek, zodat u daar medicijnen kunt ophalen.
Voor kinderen onder de 12 jaar vragen wij toestemming van één van de ouders. Voor kinderen van 12 tot 16 jaar vragen wij toestemming aan het kind samen met één van de ouders.

U kunt uw toestemming op elk moment weer intrekken. Indien u niet akkoord gaat, of uw toestemming intrekt, kunnen we u niet goed van dienst zijn. Passende zorg kan enkel geleverd worden als alle relevante gegevens beschikbaar zijn. Bovendien zijn wij verplicht om een medicatiedossier aan te leggen om de kwaliteit van (toekomstige) zorg te waarborgen.

U kunt op www.volgjezorg.nl toestemming geven of intrekken voor de beschikbaarstelling van gegevens in het gegevensuitwisselingsysteem LSP (Landelijk Schakelpunt) aan diverse partijen.

Verstrekking aan derden

Wij geven de door u verstrekte gegevens door aan derde partijen, als dat noodzakelijk is voor de levering van de door u gevraagde diensten. Wij kunnen uw informatie delen via ons uitwisselingssysteem met een dienstapotheek, het ziekenhuis, de huisarts, een waarnemend arts of andere zorgverleners. Wij delen deze gegevens enkel als u toestemming heeft gegeven om de gegevens met de betreffende partij te delen.

Ook kan noodzakelijk zijn dat gegevens worden gedeeld met derden, zoals een leverancier of een administratiekantoor. Wanneer wij uw gegevens aan een derde verstrekken, zorgen wij er o.a. (met een overeenkomst) voor dat uw gegevens niet voor andere doeleneinden worden gebruikt. Ook komen wij hierin overeen dat uw gegevens worden verwijderd, zodra ze niet meer nodig zijn. 

Verder zullen wij de door u verstrekte gegevens niet aan andere partijen verstrekken, tenzij dit wettelijk verplicht of toegestaan is.

Beveiligen en bewaren

Zorgaanbieders hebben een beroepsgeheim en mogen in de basis niets doorgeven aan anderen. Al onze medewerkers die cliëntgegevens verwerken of daarvan kennis nemen, hebben zich verplicht tot geheimhouding.

Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot uw persoonsgegevens te beperken. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot de gegevens, dat de toegang tot de gegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden.

Zorgaanbieders zijn verplicht om medische dossiers, waaronder het medicatiedossier, 15 jaar te bewaren. Als de wettelijke bewaartermijn is verlopen en u niet langer cliënt bij ons bent, worden de gegevens vernietigd. Indien u cliënt blijft, bewaren wij de persoonsgegevens in het kader van toekomstige medicatie uitgaven.

Uw rechten en vragen

U heeft het recht om Apotheek Delden een verzoek te doen tot inzage, verbetering, aanvulling of verwijdering van uw persoonsgegevens. Na ontvangst van uw verzoek ontvangt u binnen vier weken een overzicht van uw persoonsgegevens.

Als u naar aanleiding van deze privacyverklaring contact met ons wilt opnemen of als u gebruik wilt maken van één van uw rechten, dan kan dat via onderstaande contactgegevens.

Telefonisch 074-3761882
E-mail info@apotheekdelden.nl
Post Dr. Gewinstraat 2
Functionaris Gegevensbescherming FG007233 Stichting Privacyzorg 0800-1090

Autoriteit Persoonsgegevens

Natuurlijk helpen wij u graag verder als u klachten hebt over de verwerking van uw persoonsgegevens. Mocht u er desondanks toch niet samen met ons uitkomen, dan hebt u op grond van de privacywetgeving ook het recht om een klacht in te dienen bij de privacytoezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. U kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.

Wijzigingen in deze privacyverklaring

Wij kunnen deze privacyverklaring van tijd tot tijd wijzigen. Wijzigingen zullen op onze website worden gepubliceerd. Uw gegevens gebruik wij nooit zonder toestemming voor andere doeleinden.

Het is daarom aan te raden om deze privacyverklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Inwerkingtreding

Deze (vernieuwde) privacyverklaring is in werking getreden op 25-04-2018.

 

Informatie

Visie

Onze apotheek verstrekt niet alleen medicijnen, we vinden het ook heel belangrijk u goed te adviseren over gezondheid en geneesmiddelgebruik. We geven onze klanten onafhankelijk advies en geven voorlichting en begeleiden uw medicijngebruik. Ook besteden wij veel aandacht aan het voorkomen en signaleren van bijwerkingen.

De apotheek is daarmee een centrale schakel in de gezondheidszorg, die direct invloed heeft op de gezondheid en het welzijn van de klanten. Belangrijk is daarom ook het onderhouden van contacten met voorschrijvers, zorgverzekeraars, patiëntenverenigingen en toeleveranciers.

We streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van dienstverlening.

Herhaalrecepten

Apotheek Delden biedt u de mogelijkheid om de (chronische) medicijnen online te bestellen bij de apotheek wanneer het u uitkomt. Hiervoor hebben wij een klantenportaal voor u ingericht, waar u zich voor kunt aanmelden.

Na het doorlopen van de inschrijving (beveiligd via Digid en de goedkeuring van de aanmelding en de vrijgave van uw dossier kunt u gebruik van de dienst mijngezondheid.net.

Of u download de app Medgemak en meld zich in de apotheek om de app te activeren! U krijgt dan in de apotheek een inlogcode, nadat gegevens zijn gecontroleerd op juistheid. U kunt daarna direct gebruik maken van uw patiëntenportaal op uw telefoon om uw medicatie te bestellen.

Vanuit het klantenportaal  bestelt u eenvoudig de herhaalmedicatie. U ontvangt automatisch een bericht van ons als de medicijnen klaarliggen.

Persoonlijk Reisadvies

Bij Apotheek Delden kunt u ook terecht voor een 'Reisadvies op maat'. Wanneer u op (zaken)reis gaat naar een tropisch gebied is het vaak noodzakelijk om vooraf maatregelen te nemen voor uw gezondheid.

In gebieden ver van huis, zoals Azië, Afrika of het Midden-Oosten, maar ook in Oost-Europese landen en bijvoorbeeld Turkije en Kroatië komen ziekten voor die we in Nederland niet kennen, hier wordt bijvoorbeeld DTP en Vaccinatie tegen Hepatitis A geadviseerd. Bij een reisadvies wordt gekeken naar uw reisbestemming en naar de wijze van reizen en het verblijf.

Zo is bij een volledige vaccinatie tegen DTP een herhaling elke 10 jaar nodig om gevaccineerd te blijven, Een enkele vaccinatie tegen Hepatits A is 1 jaar geldig, een volledige vaccinatie van 2 injectie is 25 jaar tot levenslang gelding.


Ook wordt gekeken welke medicijnen u gebruikt en aan de hand daarvan wordt de reismedicatie eventueel aangepast.

Afspraak

We geven u graag een goed reisadvies. Maak daarom een afspraak voor een adviesgesprek. Het is belangrijk dat u een ingevuld formulier reisadvies, eventueel uw vaccinatieboekje en een brochure van uw rondreis of een overzicht van de te bezoeken plaatsen meeneemt. U kunt ons bellen of voor een afspraak of het even aan de balie in de apotheek vragen. Wij zijn u graag van dienst.

Bezorgservice

Voor cliënten die aan huis gebonden zijn, géén familie of mantelzorgers hebben en daardoor niet in staat zijn de apotheek te bezoeken, hebben wij een bezorgdienst.

Ook grote pakketten kunnen wij voor u langs brengen.

Wilt u gebruikmaken van deze service, dan kunt uzelf contact opnemen met de apotheek.

Eén telefoontje van uw kant is voldoende om ervoor te zorgen dat de geneesmiddelen of hulpmiddelen bij u thuisbezorgd worden.

Aparte spreekkamer

Wanneer u vragen heeft, die meer privacy vereisen dan op dat moment in de apotheek mogelijk is, vraag dan of u in de aparte spreekkamer een vraag kan stellen.

Komt u op een druk moment in de apotheek en heeft u toch behoefte aan een rustig gesprek of extra uitleg over uw medicijnen, dan maken wij daarvoor graag een afspraak met een apotheker of een assistente.

Aarzel niet daarom te vragen. Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch stellen.

Voorlichting

Wij streven ernaar u bij elke eerste uitgifte van een voor u nieuw medicijn een op uw situatie toegesneden informatiefolder mee te geven.

In deze goed leesbare bijsluiters staat duidelijk aangegeven hoe u uw geneesmiddelen moet innemen en welke voorzorgen u in acht moet nemen.

Vragen

  • Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang?
  • Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik?
  • Hoe werkt het eigenlijk?
  • Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor?

Aarzel niet, vraag het ons. U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek.

Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

U kunt een e-mail aan de apotheek sturen via de button ‘contact’ in het menu.

Cosmetica

Ook voor cosmetica kunt u bij ons terecht. Wij hebben een breed assortiment aan huidverzorgingsproducten. De gehele lijn van Eucerin hebben wij in ons assortiment en kunnen wij ook alle artikelen van Vichy aan u leveren!

Wij kunnen u zeer goed adviseren over de verschillende crèmes en zalven die u bij ons kunt kopen. De zijn natuurlijk huidvriendelijk en bevatten géén onnodige toevoegingen.

Informatie

Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw medicijnen en hulpmiddelen, maar kunt u ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied.

Op de site www.apotheek.nl kunt u de folderteksten van de meest voorkomende kleine kwalen doorlezen.

Ook kunt u op hier elke week actueel gezondheidsnieuws vinden.

Inhalatie-instructie

Als u een nieuwe inhalator krijgt of u twijfelt of u inhalatiemedicijnen op de juiste wijze gebruikt, is het mogelijk om in een aparte ruimte onder leiding van een deskundige assistente te oefenen.

Is uw inhalatiehulpmiddelen niet meer schoon te krijgen of is deze stuk dan kunt u in de apotheek terecht voor een nieuw exemplaar.

Wij kunnen u altijd helpen bij problemen of onduidelijkheden omtrent het gebruik van inhalatiehulpmiddelen.

Wij denken altijd met u mee om tot een bevredigend resultaat te komen.

Soms is de voorgeschreven toedieningsvorm niet de juiste. Wij kunnen dan in overleg met u en de arts een ander voorstel doen! Wij zijn immers de geneesmiddelendeskundigen.

Persoonlijk Reisadvies

Bij onze apotheek kunt u ook terecht voor een reisadvies op maat. Als u op (zaken)reis gaat naar een tropisch gebied is het vaak noodzakelijk om vooraf maatregelen te nemen voor uw gezondheid, zoals vaccinaties of andere preventieve maatregelen.

In gebieden ver van huis, zoals Azië, Afrika of het Midden-Oosten, maar ook in Oost-Europese landen en bijvoorbeeld Turkije komen ziekten voor die we in Nederland niet kennen. Bij een reisadvies wordt gekeken naar uw reisbestemming, naar uw reisgezelschap en naar de wijze van reizen en het verblijf.

Ook wordt gekeken welke medicijnen u gebruikt en aan de hand daarvan wordt de reismedicatie eventueel aangepast.

 

Afspraak

We geven u graag een goed reisadvies. Maak daarom een afspraak voor een adviesgesprek. Het is belangrijk dat u een ingevuld formulier reisadvies, eventueel uw vaccinatieboekje en een brochure van uw rondreis of een overzicht van de te bezoeken plaatsen meeneemt. U kunt ons bellen of voor een afspraak of het even aan de balie in de apotheek vragen. Wij zijn u graag van dienst.

 

Bezorgservice

Voor cliënten die aan huis gebonden en daardoor niet in staat zijn de apotheek te bezoeken, hebben wij een bezorgdienst. 

Ook grote pakketten kunnen wij voor u langs brengen.

Wilt u gebruikmaken van deze service neem dan contact op met de apotheek.

 

Aparte spreekkamer

Wanneer u vragen heeft, die meer privacy vereisen dan op dat moment in de apotheek mogelijk is, vraag dan of u in de aparte spreekkamer een vraag kan stellen.

Komt u op een druk moment in de apotheek en heeft u toch behoefte aan een rustig gesprek of extra uitleg over uw medicijnen, dan maken wij daarvoor graag een afspraak met een apotheker of een assistente.

Aarzel niet daarom te vragen. Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch stellen.

 

Voorlichting

Wij streven ernaar u bij elke eerste uitgifte van een voor u nieuw medicijn een op uw situatie toegesneden informatiefolder mee te geven.

In deze goed leesbare bijsluiters staat duidelijk aangegeven hoe u uw geneesmiddelen moet innemen en welke voorzorgen u in acht moet nemen. Vanaf 1-1-2019 zullen wij ook actief van de 'Kijksluiter' gebruik gaan maken.

 

Vragen

  • Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang?
  • Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik?
  • Hoe werkt het eigenlijk?
  • Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor?

 

Aarzel niet, vraag het ons. U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek.

Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

U kunt een e-mail aan de apotheek sturen via de button ‘contact’ in het menu.

 

Cosmetica

Ook voor cosmetica kunt u bij ons terecht.

Wij hebben een breed assortiment Eucerin huidverzorgingsartikelen en de zonproducten van ons eigen merk Soltan.

Wij kunnen u zeer goed adviseren over de verschillende crèmes en zalven die u bij ons kunt kopen.

 

Informatie

Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw medicijnen en hulpmiddelen, maar kunt u ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. 

Op deze site kunt u de folderteksten van de meest voorkomende kleine kwalen doorlezen.
 

 

Inhalatie-instructie

Als u een nieuw soort inhahlator voorgeschreven krijgt of u twijfelt of u inhahaltor nog op de juiste wijze gebruikt, is het mogelijk om in een aparte ruimte onder leiding van een deskundige assistente te oefenen.

Soms is de voorgeschreven  toedieningsvorm niet de juiste. We kunnen dan in overleg met u en de arts een ander voorstel doen!


Is uw inhalatiehulpmiddeln niet meer schoon te krijgen of is deze stuk dan kunt u in de apotheek terecht voor een nieuw exemplaar. Wij proberen jaarlijks u van een neiuw exemplaar te voorzien.

Wij kunnen u altijd helpen bij problemen of onduidelijkheden omtrent het gebruik van inhalatiehulpmiddelen.

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

  • De Farmacogenetische test

    Veilige medicatie op maat, bereikbaar voor iedereen.

  • Gezondheids-APK

    We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl?

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Incontinentiezorg

    Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • De PilService op je iPhone

    Met de PilService-app van Alphega apotheek kun je eenvoudig je anticonceptiepil bestellen, je cyclus bijhouden en herinneringen instellen.

  • Reizigersadvies

    Ook voor een persoonlijk reizigersadvies gaat u naar uw Alphega apotheek.

  • Stoppen met roken

    Hart- en vaatziekten, longaandoeningen, onvruchtbaarheid en kanker: Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevaren van roken, veroorzaakt door de teerproducten die ontstaan bij het verbranden van tabak.

Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Ik geef toestemming

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.