Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom bij

Alphega Apotheek De Laarhoeve

Actualiteiten

Farmacogenetische test

Minder bijwerkingen, effectievere therapie

Gebruikt u (chronische) medicatie op recept en heeft u last van bijwerkingen? Vraag naar onze farmacogenetische test.

Lees meer
Gezondheids-APK

Meer inzicht in uw gezondheid?

We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl? Door bewust om te gaan met ons lich...

Lees meer
Coronavirus

Voorkom verspreiding van het Coronavirus

Bij Alphega apotheek staat uw welzijn centraal. Om u en onze medewerkers te beschermen volgen wij daarom het protocol van het...

Lees meer
Bescherm uw huid goed P1-2022

Bescherm uw huid goed

Onze huid is ons grootste en enige orgaan dat in direct contact met de buitenwereld staat. De huid reguleert de lichaamstempe...

Lees meer
Mooi de herfst in

Houd uw huid gezond

Ruim 1,5 vierkante meter groot en bijna 3 kilo zwaar: onze huid. Het grootste en het enige orgaan van ons lichaam dat in dire...

Lees meer

Adres

Bosscheweg 20b
5735GV  AARLE-RIXTEL
AGB code apotheek: 02009787

Telefoon

Fax

0492386077

Openingstijden

  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten
Inloopspreekuur: Maandag 10.00 - 11.00 uur. Op feestdagen (nieuwjaarsdag, 2e paasdag, 2e pinksterdag, 1e en 2e kerstdag, koningsdag) is de apotheek gesloten

Apothekers

Dhr. F.J.F. Wijffels
Mw. B. Hamza
Dhr. S.J. Komen

Onze apotheek werkt samen met Alphega Apotheek Lieshout

Alphega apotheek de Laarhoeve biedt u verschillende mogelijkheden om uw herhaalrecepten aan te vragen.
 

  1. Telefonisch bestellen
    24/7 kunt u de apotheek bellen via 0492 38 60 00 om uw herhaalrecept te bestellen. U kiest voor optie 1 in het keuzemenu. Afhankelijk van het tijdstip van bellen, kunt u uw herhaalrecept inspreken op onze voicemail of uw wordt doorverbonden met een van onze medewerkers. U ontvangt een afhaalbericht als uw medicatie voor u klaar ligt in de apotheek.
     
  2. Online uw herhaalrecept bestellen, via MijnGezondheid.net of via onze MedGemak-app
    Ga naar MijnGezondheid.net en meld u aan! Of kies voor de MedGemak-app door deze te downloaden in de App Store of de Google Play Store.
     
  3. Herhaalservice
    Alphega apotheek de Laarhoeve biedt u de mogelijkheid om deel te nemen aan een herhaalservice voor uw chronische medicatie. U ontvangt dan een afhaalbericht als uw medicatie voor u klaar ligt in de apotheek. Aanmelden voor deze service kan telefonisch via 0492 38 60 00, per e-mail (naar info@laarhoeveapotheek.nl) of aan de balie in de apotheek.

Buiten onze openingstijden, gedurende het gehele weekeinde en op feestdagen kunt u met spoedrecepten terecht bij:

Dienstapotheek Elkerliek (in de centrale hal van het Elkerliek ziekenhuis)
Wesselmanlaan 25
Helmond

Telefoon: 0492 595983

De Dienstapotheek Elkerliek is uitsluitend bedoeld voor spoedgevallen.

Als u een bezoek brengt aan Dienstapotheek Elkerliek moet u uw verzekeringsgegevens meenemen. Sommige medicijnen moet u direct betalen, vergeet dan ook niet om geld mee te nemen.

HKZ ISO 9001 gecertificeerd

Prijslijst voor diensten van Alphega apotheek de Laarhoeve

Onderstaand de prijslijst voor 2022. Deze prijslijst is voor u van toepassing als u in 2022 niet verzekerd bent bij een zorgverzekeraar of wanneer de apotheek geen contract heeft afgesloten met uw zorgverzekeraar. Als u vragen hebt over de apotheektarieven die voor u gelden, informeer dan bij één van onze medewerkers.

Huisregels Alphega apotheek de Laarhoeve

Omdat er in de apotheek vaak meerdere cliënten tegelijk aanwezig zijn, zijn er door de apotheek huisregels opgezet om ongelukken, incidenten en verwarring te voorkomen. Met als doel om voor zowel de cliënten, bezoekers als de medewerkers een veilige en prettige omgeving te creëren en houden.

  • Cliënten gedragen zich volgens de algemeen geldende fatsoensnormen en waarden. Hiermee bedoelen wij o.a.:

- Laat een ander in zijn waarde, ook al verschilt men van mening.

- Geef elkaar de ruimte voor een privé gesprek.

- Blijf van andermans eigendommen af.

- Beschadig niets en niemand.

  • De apotheek behoudt zich het recht voor om personen die aanstootgevend gedrag vertonen, te verzoeken het pand te verlaten.
  • In de apotheek is het een goed gebruik dat minder valide cliënten met voorrang een zitplaats krijgen.
  • De apotheek is niet aansprakelijk voor diefstal van eigendommen van cliënten.
  • Parkeer uw fiets of auto zodanig dat iedereen ongestoord zijn weg kan vervolgen.
  • Folders en informatiemateriaal in de wachtruimte kunt u gratis meenemen. 
  • Ingeval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.
  • Roken is niet toegestaan.
  • Mobiel bellen is alleen toegestaan in het uiterste geval.
  • Honden zijn niet toegestaan vanwege hygiëne en mogelijke allergieklachten van andere bezoekers. Een hulphond mag uiteraard wel.

Klachten- en wensenformulier

Wilt u een klacht en/of een wens doorgeven aan de apotheek? Stuur dan een mail naar info@laarhoeveapotheek.nl.
Wij nemen na ontvangst zo spoedig mogelijk contact met u op.

Zorgverzekering

Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.

Uw geneesmiddelen in een andere verpakking

Het kan zijn dat u geneesmiddelen krijgt, die er anders uitzien dan u gewend bent. Dit is wel hetzelfde middel, maar het is minder duur. Door deze zogenaamde generieke geneesmiddelen uit te geven, helpt onze apotheek met het betaalbaar houden van de gezondheidszorg. In plaats van een relatief duur merkpreparaat krijgt u van ons een minder duur alternatief. Dit middel moet aan dezelfde eisen voldoen als het oorspronkelijke merkproduct en is dus net zo werkzaam en veilig. Ziet uw geneesmiddel er anders uit dan u gewend bent en heeft u daar vragen over? Stel deze dan gerust aan één van onze medewerkers.

Proeftijd voor geneesmiddelen

Als u een geneesmiddel voor de eerste keer krijgt voorgeschreven, mogen wij u slechts een voorraad voor 15 dagen meegeven. Dit is een bezuinigingsmaatregel van de overheid om te voorkomen dat er onnodig medicijnen in de afvalcontainer terechtkomen. Bijvoorbeeld als het geneesmiddel bij u niet goed werkt of vervelende bijwerkingen geeft.
Als de arts voor een langere periode geneesmiddelen voorschrijft, dan krijgt u voor de resterende hoeveelheid een herhaalrecept van ons mee.

Uw privacy

De balie van de Alphega-apotheken bestaat als het ware uit afzonderlijke eilandjes. Hiervoor is gekozen in verband met privacyoverwegingen. Hierdoor is het mogelijk met iemand een gesprek te voeren zonder dat een ander mee kan luisteren. Daarnaast heeft iedere Alphega-apotheek een aparte spreekkamer voor het voeren van een rustig gesprek.

In de apotheek registreren we verschillende gegevens van u, zoals naam, telefoonnummer, medicijngebruik en eventuele allergieën. Deze gegevens zijn nodig om te bepalen of u een geneesmiddel veilig kunt gebruiken en om u te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als we u iets belangrijks vergeten zijn te vermelden.

Wij gaan uiterst zorgvuldig met uw gegevens om. We zijn gebonden aan ons beroepsgeheim en aan het privacyreglement van onze beroepsorganisatie. U kunt erop rekenen dat uw gegevens alleen in te zien zijn door de apothekers, de assistenten, uw arts en uzelf.

Medicatiebewaking

Als we een recept ontvangen, dan geven we het geneesmiddel niet zomaar mee. Eerst controleren we of u het geneesmiddel zonder problemen kunt gebruiken. Daarna zullen we bijna altijd toelichten hoe u het geneesmiddel moet gebruiken. Dit kan soms even duren, maar u bent er wel zeker van dat u het medicijn veilig kunt gebruiken.

Controle van recepten is noodzakelijk, omdat het wel eens voorkomt dat de arts een medicijn voorschrijft, dat niet samengaat met medicijnen die u al gebruikt. Sommige geneesmiddelen versterken of verzwakken bijvoorbeeld elkaars werking. Op zo'n moment nemen we contact op met uw huisarts om te overleggen. We kijken niet alleen naar uw geneesmiddelgebruik, maar houden ook rekening met allergieën, eventuele zwangerschap of kinderwens. Geef dit daarom door aan uw apotheek.

Wij adviseren u ook vrij verkrijgbare geneesmiddelen in de apotheek te laten registreren, als u chronisch geneesmiddelen gebruikt of zwanger bent. Want ook deze middelen kunt u dan niet altijd veilig gebruiken.

Zelfzorggeneesmiddelen

Ook bij zelfzorggeneesmiddelen is het van belang dat u het juiste middel gebruikt. Net als bij receptgeneesmiddelen spelen factoren, zoals leeftijd, bij kinderen ook het gewicht en de duur van de klacht een rol.

De apotheekmedewerker zal u dan ook altijd eerst een paar vragen stellen om een goed advies te kunnen geven. In goed overleg kiezen we het meest geschikte product. Maar u moet niet vreemd opkijken als we een keertje nee verkopen. Het kan best zijn dat uw klacht niet behandeld kan worden met een zelfzorgproduct. Wij verwijzen u dan naar uw dokter.

Wilt u uw geneesmiddelgebruik nog veiliger maken, dan kunnen wij de zelfzorgmiddelen ook in de apotheekcomputer vastleggen. Op die manier vindt er ook medicatiebewaking plaats.

Overgevoelig voor bepaalde stoffen? Meld het ons!

Als u ergens allergisch voor bent, is het verstandig dat bij de apotheek te melden. Wij voeren dat dan in onze computer in, zodat wij u kunnen waarschuwen als uw allergie problemen oplevert in combinatie met de geneesmiddelen die u gaat gebruiken.
Ook als u zwanger bent of borstvoeding geeft, kan het nuttig zijn ons dat te melden. Sommige geneesmiddelen mogen dan niet (samen) gebruikt worden. We geven u graag advies.

Betalen in de apotheek

U kunt geneesmiddelen natuurlijk contant of via pin betalen. Het meest praktische voor beide partijen is om de verrekening van de kosten rechtstreeks via uw verzekeringsmaatschappij te laten lopen. Dit is voor de meeste maatschappijen al mogelijk.

Bestellingen

In de apotheek hebben we veel producten op voorraad. Dus als u met een recept bij ons komt, zullen wij u vaak direct kunnen helpen. Mochten wij iets voor u moeten bestellen, dan kunt u het geneesmiddel vaak dezelfde dag nog ophalen. Het is verstandig om geneesmiddelen of incontinentiematerialen waar u niet buiten kunt niet op het laatste moment aan te vragen. Bij homeopathische middelen moet u rekening houden met een langere levertijd.

Bijbetalen

De overheid wil graag bezuinigen op kosten van medicijnen. Ze hebben daarvoor een aantal maatregelen ingevoerd. Een van die maatregelen is dat per categorie geneesmiddelen een gemiddelde prijs is vastgesteld. Dat is de maximale prijs die de ziektekostenverzekeraars mogen vergoeden. Voor medicijnen die duurder zijn dan die vastgestelde prijs moet worden bijbetaald. Heel vervelend, maar wij kunnen daar helaas niets aan veranderen. Wel kunnen wij in overleg met uw huisarts in sommige gevallen zoeken naar een goedkoper alternatief dat wel volledig wordt vergoed.

Adres- en verzekeringsgegevens

Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.

Wij stellen het ook zeer op prijs dat, u ons bij een verhuizing ook een adreswijziging stuurt. Als u naar een andere plaats verhuist, kunnen wij een medicatieoverzicht uitdraaien van het afgelopen jaar. Dit kunt u dan bij uw nieuwe apotheek en huisarts afgeven ter informatie.

Oude geneesmiddelen

Op de verpakking staat tot welke datum uw medicijnen goed blijven. Geneesmiddelen die over de datum zijn en geneesmiddelen die u niet meer gebruikt kunt u bij ons inleveren ter vernietiging. Wel vragen wij u om alvast de etiketten van de doosjes te verwijderen.

Overleg met artsen

Wist u dat de artsen en apothekers nauw samenwerken? Regelmatig komen de artsen en apothekers bijeen om de nieuwste inzichten in medicijnen te bespreken. Soms is er iets bijzonders met een recept. Een vreemde dosering bijvoorbeeld of een medicijn waarbij extra controle nodig is. Dan overleggen we zonodig met uw arts.

Regelmatig hebben we met een groep huisartsen 'farmaco-therapie-overleg'.

 

 

 

Uw medicijnen in een andere verpakking

Het kan zijn dat u geneesmiddelen krijgt, die er anders uitzien dan u gewend bent. Dit is wel hetzelfde medicijn, maar het is goedkoper. Door deze zogenaamde generieke medicijnen uit te geven, helpt onze apotheek met het betaalbaar houden van de gezondheidszorg. In plaats van een relatief duur merkpreparaat krijgt u van ons een goedkoper alternatief. Zo'n generiek middel moet aan dezelfde eisen voldoen als het oorspronkelijke merkproduct en is dus net zo werkzaam en veilig.

Krijgt u andere medicijnen dan u gewend bent en hebt u daar vragen over? Stel deze dan gerust aan één van onze medewerkers.

 

Proeftijd voor medicijnen

Als u een geneesmiddel voor de eerste keer krijgt voorgeschreven door de arts, mogen wij u slechts een voorraad voor 15 dagen meegeven. Dit is een bezuinigingsmaatregel van de overheid om te voorkomen dat er onnodig medicijnen in de afvalcontainer terechtkomen, bijvoorbeeld als het geneesmiddel bij u niet goed werkt of vervelende bijwerkingen geeft.

Als de arts voor een langere periode geneesmiddelen voorschrijft, dan krijgt u voor de resterende hoeveelheid een herhaalrecept van ons mee.

 

Uw privacy in de Alphega apotheek

In de Alphega apotheek registreren we verschillende gegevens van u, zoals naam, telefoonnummer, uw medicijngebruik en eventuele allergieën. Deze gegevens hebben we nodig om te bepalen of u een geneesmiddel veilig kunt gebruiken en om u te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als we u iets belangrijks vergeten zijn te vermelden.

Wij gaan uiterst zorgvuldig met uw gegevens om. We werken volgens het privacy reglement van onze beroepsorganisatie, de KNMP. Dit privacy reglement kunt u inzien aan de balie.

 

Soms moet u even geduld hebben

Als we een recept ontvangen, dan geven we het geneesmiddel niet zomaar mee. Eerst controleren we of u het geneesmiddel zonder problemen kunt gebruiken. Daarna zullen we bijna altijd toelichten hoe u het geneesmiddel moet gebruiken. Dit kan soms even duren, maar daarna bent u er wel zeker van dat u het medicijn veilig kunt gebruiken.

Controle van recepten is noodzakelijk, omdat het wel eens voorkomt dat de arts een medicijn voorschrijft, dat niet samengaat met medicijnen die u al gebruikt. Sommige geneesmiddelen versterken of verzwakken bijvoorbeeld elkaars werking. Op zo'n moment nemen we contact op met uw huisarts om te overleggen. Maar we kijken niet alleen naar uw geneesmiddelgebruik. We houden ook rekening met allergieën, eventuele zwangerschap of kinderwens. Geef dit daarom door in de apotheek.

Wij adviseren u ook vrij verkrijgbare geneesmiddelen in de apotheek te laten registreren als u chronisch medicijnen gebruikt of zwanger bent. Want ook deze geneesmiddelen kunt u niet altijd gebruiken.

 

Afhalen van recepten

Herhaalrecepten die u 's morgens voor 12.00 uur telefonisch aanvraagt bij de huisarts, kunt u de volgende werkdag na 11:00 uur ophalen in de apotheek. We adviseren u niet tot het laatste moment te wachten met het aanvragen van een herhaalrecept. Als we een geneesmiddel voor u moeten bestellen, dan kunt u dat meestal de volgende dag ophalen. Bij bijvoorbeeld enkele homeopatische middelen moet u rekening houden met een langere levertijd.

Wanneer u nieuwe medicijnen voorgeschreven krijgt of in geval van spoed kunt u direct uw medicijnen komen ophalen.

 

Aparte spreekkamer

Wanneer u vragen heeft, die meer privacy vereisen dan op dat moment in de apotheek mogelijk is, vraag dan of u in de aparte spreekkamer een vraag kan stellen. Komt u op een druk moment in de apotheek en heeft u toch behoefte aan een rustig gesprek of extra uitleg over uw geneesmiddelen, dan maken wij daarvoor graag een afspraak met een apotheker of een assistente. Aarzel niet daarom te vragen. Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch stellen.

 

Voorlichting

Wij streven ernaar u bij elke eerste uitgifte van een voor u nieuw medicijn een op uw situatie toegesneden computerbijsluiter mee te geven. In deze goedleesbare bijsluiters staat duidelijk aangegeven hoe u uw geneesmiddelen moet innemen en welke voorzorgen u in acht moet nemen.

 

Vragen

Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.

U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. U kunt een e-mail aan de apotheek sturen via de button ‘contact’ in het menu.

 

Cosmetica

Ook voor cosmetica kunt u bij ons terecht. Het merk Vichy staat voor hoge kwaliteit en is alleen verkrijgbaar in de apotheek. Onze medewerkers zijn gespecialiseerd in huid en lichaamsverzorging. Heeft u een vraag over huidproblemen of last van een droge huid vraag ons om advies. Vichy biedt een breed assortiment voor vele toepassingen en huidtypes. Wij hebben een groot assortiment op voorraad. Daarnaast hebben wij folders en proefmonster voor u. Kijk ook op: www.vichy.com

Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw medicijnen en hulpmiddelen, maar kunt u ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. In de apotheek hebben we gratis folders over diverse ziektebeelden. En natuurlijk ook geneesmiddeleninformatie. Op deze site kunt u de folderteksten van de meest voorkomende kleine kwalen rustig doorlezen. Ook kunt u op hier elke week actueel gezondheidsnieuws vinden.

 

Inhalatie-instructie

Astma/COPD patiënten die voor het eerst een inhalator gaan gebruiken kunnen in een aparte spreekkamer een inhalatie instructie krijgen van een assistente. Tijdens de inhalatie instructie legt de assistente het gebruik van de inhalator uit, ze doet het inhaleren voor en er is ruimte om te oefenen met het inhaleren. Patiënten die twijfelen of ze hun inhalator (nog) op de juiste wijze gebruiken kunnen ook altijd terecht voor een (extra) inhalatie instructie.  

Servicedag

De volgende servicedag is nog niet bekend. Meer informatie volgt.

Wij vragen u een afspraak te maken voor de servicedag. Dit kan telefonisch, via e-mail, of direct als u in de apotheek bent.

 

Voorlichtingsbijeenkomst  

De volgende voorlichtingsbijeenkomst is nog niet bekend. Meer informatie volgt.

Aanmelden voor een voorlichtingsbijeenkomst kan telefonisch, via e-mail, of direct als u in de apotheek bent.

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Gezondheids-APK

    We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl?

  • Herhaalservice

    Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • Alphega chat

    Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Kijksluiter

    De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video

  • Bezorgservice

    Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.

  • Kijksluiter

    De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video

  • Online consult

    Bent u aan huis gebonden en heeft u behoefte aan een adviesgesprek?

  • De Farmacogenetische test

    Minder bijwerkingen, effectievere therapie

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.