Welkom bij
Alphega Apotheek Goverwelle
-
-
Adres
Middenmolenplein 1AGB code apotheek: 02008747
2807GW GOUDATelefoon
Fax
Geen fax, wel mail: infoapotheek@gcgoverwelle.nlE-mail
Openingstijden
-
Maandag
- -
- -
-
Dinsdag
- -
- -
-
Woensdag
- -
- -
-
Donderdag
- -
- -
-
Vrijdag
- -
- -
-
Zaterdaggesloten
-
Zondaggesloten
Tussen de middag op werkdagen van 12:30 tot 13:30 uur is de apotheek alleen voor spoedgevallen beschikbaar via telefoonnummer 0182-541122
Apothekers
H.M. Pot (BIG-nummer: 19045311617)C.M. Vreugdenhil (BIG-nummer: 19041701117) -
-
-
Onze apotheek biedt u de mogelijkheid om online uw geneesmiddelendossier te raadplegen en uw (chronische) medicijnen te bestellen wanneer het u uitkomt. Wij maken hiervoor gebruik van de website Mijngezondheid.net.
Account aanvragen
Om gebruik te kunnen maken van MijnGezondheid.net meldt u zich eenmalig aan bij de apotheek. Vervolgens maakt de apotheker voor u een gebruikersaccount aan.
Inloggen
Nadat de apotheker uw account heeft bevestigd kunt u voortaan inloggen met uw DigiD met sms-code. Door gebruik te maken van de inlogprocedure via DigiD is uw dossier veilig te benaderen en voldoet de apotheek volledig aan de privacywetgeving. Via MijnGezondheid.net kunt u uw dossier inzien, vragen stellen (e-consult), geneesmiddelen opnieuw aanvragen en een medicatiepaspoort afdrukken.
Klik op de onderstaande button om in te loggen.
Meer weten?
Neem voor vragen of om u aan te melden contact op met onze apotheek.
-
-
Buiten de openingstijden kunt u voor spoedgevallen terecht bij de Dienst Apotheek MiddenHolland.
Dienst Apotheek Midden-Holland
(Bleuland locatie van het Groene Hart Ziekenhuis)
Bleulandweg 10
2803 HH Gouda
www.dam-mh.nl -
-
Apotheekteam
Het team van Alphega Apotheek Goverwelle bestaat uit apothekers, apothekersassistenten en apotheekmedewerkers. De apotheek is een opleidingsplek, en heeft daarom regelmatig stagiaires en BBL-ers. Voor de bezorging van geneesmiddelen aan huis werken we samen met een extern bezorgbedrijf.
Visie
Apotheek Goverwelle is een plek waar geneesmiddelen worden verstrekt en waar mensen deskundig advies krijgen over gezondheid en geneesmiddelengebruik. Wij ondersteunen de gebruiker van geneesmiddelen om haar therapietrouw, haar omgaan met de ziekte en haar levenskwaliteit te verbeteren. Wij bewaken de medicatie, en overleggen zo nodig met de voorschrijver en/of de gebruiker voor een optimaal en veilig geneesmiddelgebruik.
De klant wordt goed, efficiënt en vriendelijk geholpen. De apotheek heeft een uitnodigende inrichting met ruimte voor een persoonlijk gesprek en beschikt over een ruim assortiment geneesmiddelen. De apotheekmedewerker is kundig, heeft plezier in haar werk en draagt bij aan een open en prettige sfeer.
Wij hebben goede contacten met andere zorgverleners en met zorgverzekeraars. Dit helpt ons om nieuwe zorgprojecten op te starten en om farmaceutische zorg te verlenen, met als kenmerken: kwalitatief hoogwaardig en kostenbewust.
Medicatiebewaking
Als we een recept ontvangen, dan geven we het geneesmiddel niet zomaar mee. Eerst controleren we of u het geneesmiddel zonder problemen kunt gebruiken. Daarna zullen we toelichten hoe u het geneesmiddel moet gebruiken.
Controle van recepten is noodzakelijk, omdat het wel eens voorkomt dat de arts een medicijn voorschrijft, dat niet samengaat met medicijnen die u al gebruikt. Sommige geneesmiddelen versterken of verzwakken bijvoorbeeld elkaars werking. Op zo'n moment nemen we contact op met uw huisarts om te overleggen. We kijken niet alleen naar uw geneesmiddelgebruik, maar houden ook rekening met allergieën, eventuele zwangerschap of kinderwens. Geef dit daarom door aan uw apotheek.
Wij adviseren u ook vrij verkrijgbare geneesmiddelen in de apotheek te laten registreren, als u chronisch geneesmiddelen gebruikt of zwanger bent. Want ook deze middelen kunt u dan niet altijd veilig gebruiken.
Zelfzorggeneesmiddelen
Ook bij zelfzorggeneesmiddelen is het van belang dat u het juiste middel gebruikt. Net als bij receptgeneesmiddelen spelen factoren, zoals leeftijd, bij kinderen ook het gewicht en de duur van de klacht een rol.
De apotheekmedewerker zal u dan ook altijd eerst een paar vragen stellen om een goed advies te kunnen geven. In goed overleg kiezen we het meest geschikte product. Soms is het beste advies om geen zelfzorggeneesmiddel te gaan gebruiken, of dat u doorverwezen wordt naar de huisarts.
Wilt u uw geneesmiddelgebruik nog veiliger maken, dan kunnen wij de zelfzorgmiddelen ook in de apotheekcomputer vastleggen. Op die manier vindt er ook medicatiebewaking plaats.
Overgevoelig voor bepaalde stoffen? Meld het ons!
Als u ergens allergisch voor bent, is het verstandig dat bij de apotheek te melden. Wij voeren dat dan in onze computer in, zodat wij u kunnen waarschuwen als uw allergie problemen oplevert in combinatie met de geneesmiddelen die u gaat gebruiken.
Ook als u zwanger bent of borstvoeding geeft, kan het nuttig zijn ons dat te melden. Sommige geneesmiddelen mogen dan niet (samen) gebruikt worden. We geven u graag advies.
Overleg met artsen
(Huis)artsen en apotheken werken nauw samen. Soms is er iets bijzonders met een recept. Een vreemde dosering bijvoorbeeld of een medicijn waarbij extra controle nodig is. Dan overleggen we zo nodig met uw arts.
Regelmatig komen huisartsen en apothekers bijeen om de nieuwste inzichten te bespreken en om standaarden af te spreken.
Uw geneesmiddelen in een andere verpakking
Het kan zijn dat u geneesmiddelen krijgt, die er anders uitzien dan u gewend bent. Dit is wel hetzelfde middel, maar het is goedkoper. Door deze zogenaamde generieke geneesmiddelen uit te geven, helpt onze apotheek met het betaalbaar houden van de gezondheidszorg. In plaats van een relatief duur merkpreparaat krijgt u van ons een goedkoper alternatief. Dit middel moet aan dezelfde eisen voldoen als het oorspronkelijke merkproduct en is dus net zo werkzaam en veilig. Ziet uw geneesmiddel er anders uit dan u gewend bent en heeft u daar vragen over? Stel deze dan gerust aan één van onze medewerkers.
Proeftijd voor geneesmiddelen
Als u een geneesmiddel voor de eerste keer krijgt voorgeschreven, mogen wij u slechts een voorraad voor 15 dagen meegeven. Dit is een maatregel van de overheid om te voorkomen dat er onnodig medicijnen in de afvalcontainer terechtkomen. Bijvoorbeeld als het geneesmiddel bij u niet goed werkt of vervelende bijwerkingen geeft.
Als de arts voor een langere periode geneesmiddelen voorschrijft, dan krijgt u voor de resterende hoeveelheid een herhaalrecept van ons mee.
Uw privacy
De balie van de Alphega apotheken bestaat als het ware uit afzonderlijke eilandjes. Hiervoor is gekozen in verband met privacyoverwegingen. Hierdoor is het mogelijk met iemand een gesprek te voeren zonder dat een ander mee kan luisteren. Daarnaast heeft iedere Alphega apotheek een aparte spreekkamer voor het voeren van een rustig gesprek.
In de apotheek registreren we verschillende gegevens van u, zoals naam, telefoonnummer, medicijngebruik en eventuele allergieën. Deze gegevens zijn nodig om te bepalen of u een geneesmiddel veilig kunt gebruiken en om u te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als we u iets belangrijks vergeten zijn te vermelden.
Wij gaan uiterst zorgvuldig met uw gegevens om. We zijn gebonden aan ons beroepsgeheim, aan het privacyreglement van onze beroepsorganisatie en aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). U kunt erop rekenen dat uw gegevens alleen in te zien zijn door de apothekers, de assistenten, uw arts en uzelf.
Central Filling
Niet alle medicatie wordt vanuit de voorraad in de apotheek klaargemaakt. Een deel wordt extern geëtiketteerd en verpakt.
Oude geneesmiddelen
Op de verpakking staat tot welke datum uw medicijnen goed blijven. Breng geneesmiddelen die over de datum zijn en geneesmiddelen die u niet meer gebruikt terug naar de apotheek (uit de doosjes en zonder etiketten). Wij ruimen ze dan milieuvriendelijk op.
-
-
MijnGezondheid.net en MedGemak
Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online uw zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek. Nadat u aangemeld bent bij MijnGezondheid.net kunt u ook de bijbehorende app MedGemak gebruiken.
Medicijnen bestellen: Bestel medicijnen op het moment dat het u uitkomt. Per geneesmiddel dat u gebruikt is er digitaal een informatiefolder beschikbaar. Print zelf eenvoudig een medicatieoverzicht uit voor als u op reis gaat of bijvoorbeeld naar een specialist moet.
Samenvatting van uw medisch dossier: MijnGezondheid.net toont u een samenvatting van uw medisch dossier. Eventuele bijzonderheden en overgevoeligheden staan vermeld. Via thuisarts.nl vindt u aanvullende betrouwbare informatie.
Online vragen stellen: Stel online – via een beveiligde verbinding – een vraag aan uw huisarts of apotheker. Het is ook mogelijk om een bijlage mee te sturen. Zo hoeft u niet langs te gaan of te bellen. Ontvang vertrouwelijke berichten van uw apotheek of huisarts veilig in MijnGezondheid.net.
Laboratoriumuitslagen bekijken: Via MijnGezondheid.net bekijkt u online uitslagen van laboratoriumonderzoeken.
Actueel Medicatie-Overzicht: Een overzicht van uw actuele medicatie kunt u inzien en afdrukken, bijvoorbeeld voor een bezoek aan uw huisarts of specialist. Wijzigingen in uw medicatie kan de apotheek verwerken als de (huis)arts dat schriftelijk of digitaal doorgeeft. Vraag dit aan uw (huis)arts als volgens u het overzicht niet klopt.
Reisdocument: Als u op reis gaat, dan kunt u zelf een medicatiepaspoort afdrukken
Voorlichting
Bij elke eerste en tweede uitgifte, en zo nodig bij vervolguitgifte van een geneesmiddel geven wij u op uw situatie toegesneden informatie. In goed leesbare bijsluiters staat duidelijk aangegeven hoe u uw geneesmiddelen moet innemen en welke voorzorgen u in acht moet nemen.
De apotheek biedt u ook Kijksluiter aan. Dit is een digitaal platform met filmpjes waarin de belangrijkste informatie uit de bijsluiter in begrijpelijke taal wordt uitgelegd. Kijk op Kijksluiter.nl of vraag om meer informatie in de apotheek.
Vragen
Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.
-
Actueel medicatieoverzicht
Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.
Adviesgesprek astma & COPD
Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.
Diabeteszorg
Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.
Farmacogenetische test
Uw DNA, uw medicijnen
Huidverzorging
Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.
Incontinentiezorg
Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.
Medirol®
Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.
Ramadan en medicijngebruik
U wilt zich in deze heilige maand aan de religieuze plicht houden en met uw familie meedoen aan het vasten. Het innemen van geneesmiddelen wordt gezien als verbreking van het vasten.
Reizigersadvies
Ook voor een persoonlijk reizigersadvies gaat u naar uw Alphega apotheek.
Stoppen met roken
Hart- en vaatziekten, longaandoeningen, onvruchtbaarheid en kanker: Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevaren van roken, veroorzaakt door de teerproducten die ontstaan bij het verbranden van tabak.
Inloopspreekuur
Op het spreekuur kunt u met al uw specifieke vragen over uw medicijngebruik terecht.
Medicijnkluis
Uw medicijnen ophalen wanneer u wilt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Bezorgservice
Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.
Spreekkamer
Voor vragen en gesprekken die meer privacy vereisen, beschikken wij over een aparte spreekkamer.
Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.
Waarom moet ik mij inschrijven?
U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.
Uw medische gegevens delen
Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is.
Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:- Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
- Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
- U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
- Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.
Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend.Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag.
Klik hier om uw toestemming te geven.
Heeft u een klacht?
Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.
Klachtenfunctionaris
Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.
Contactgegevens klachtenfunctionaris
06 22 92 16 49
Onafhankelijke geschillencommissie
Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.
Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.
Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
088 02 29 181
Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.
-