Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Alphega Apotheek Biddinghuizen

Let op: Alphega apotheek volgt het protocol van het RIVM om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Natuurlijk blijven wij ons inzetten om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en vragen daarbij uw medewerking:

Heeft u last van hoesten, koorts of (neus)verkoudheid?
Ga dan NIET naar de apotheek maar bel ons


We geven u telefonisch advies en lichten toe hoe we u zo snel mogelijk van uw medicijnen kunnen voorzien. Bedankt voor uw begrip en medewerking.

Adres

Cultuursingel 2,
8256AM  BIDDINGHUIZEN
AGB code apotheek: 02009769

Telefoon

Fax

0321332375

Openingstijden

Op donderdag 24 december en donderdag 31 december is de apotheek vanaf 16.00 uur gesloten. 2e kerstdag en nieuwjaarsdag is de apotheek de gehele dag gesloten
  • Maandag
    • -
    • -
  • Dinsdag
    • -
    • -
  • Woensdag
    • -
    • -
  • Donderdag
    • -
    • -
  • Vrijdag
    • -
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

J.J. Out (BIG-nr 19041368617)
M.M.L. d Vries (BIG-nr 39049406217)

Onze apotheek biedt u de mogelijkheid eenvoudig en veilig uw medicijngebruik online te regelen en te beheren met de gratis Mijn medicijnen app. Zo heeft u 24 uur per dag direct toegang tot uw medicatieoverzicht, kunt u herhaalrecepten aanvragen en herinneringen instellen om uw medicijnen tijdig in te nemen.    

 

Aanmelden

Om gebruik te kunnen maken van Mijn medicijnen app moet u zich eenmalig aanmelden en laten registreren. Dit kan via de app of het online portaal aan de hand van het volgende stappenplan:

 

Aanmelden met een computer, via het online portaal

  1. Klik op de blauwe button < aanmelden > en begin bij stap 3.

 

Aanmelden via een smartphone of tablet

  1. Download de Mijn medicijnen app via de App Store (iOS) of Google Play (Android).
  2. Open de app en zoek uw apotheek
  3. Vul alle benodigde gegevens in en maak uw account aan.
  4. Per e-mail krijgt u een link toegestuurd om binnen 24 uur uw account te activeren. (Uw aanvraag wordt vervolgens gecontroleerd door de apotheek. Dit kan enige tijd in beslag nemen. Na goedkeuring wordt uw account gekoppeld aan uw medisch dossier en ontvangt u per e-mail of SMS eenmalig een verificatiecode.)
  5. Voer de verificatiecode in.
  6. Maak daarna een pincode van 5 cijfers aan om de toegang tot Mijn Medicijnen app te beveiligen.
  7. Uw account is nu geactiveerd en klaar voor gebruik. (De volgende keer dat u inlogt op Mijn Medicijnen app voert u alleen nog uw vijfcijferige pincode in. Als u gebruik maakt van het online portaal logt u in met uw e-mailadres en zelf gekozen wachtwoord.)


Meer weten?

Neem voor vragen contact op met onze apotheek of bezoek de website MijnMedicijnenapp.nl.

inloggen

Dienstapotheken:

 

Poliklinische Apotheek Lelystad

Ziekenhuisweg 100, 8233AA Lelystad, tel 0320-271001

maandag t/m vrijdag: 17:30 - 22:00 uur

zaterdag/zondag: 08:00 - 22:00 uur

 

Apotheek De Brug

Hospitaalweg 1, 1315RA Almere, tel 0900-2030203

maandag t/m zondag: 22:00 - 08:00 uur

De apotheek neemt alleen de strips en losse tabletten retour. Gooit u zelf de omverpakking met naam en adresgegevens weg.

Privacyverklaring

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Inloopspreekuur

    Op het spreekuur kunt u met al uw specifieke vragen over uw medicijngebruik terecht.

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.