Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Alphega Apotheek Beursplein

Let op: Alphega apotheek volgt het protocol van het RIVM om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Natuurlijk blijven wij ons inzetten om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en vragen daarbij uw medewerking:

Heeft u last van hoesten, koorts of (neus)verkoudheid?
Ga dan NIET naar de apotheek maar bel ons


We geven u telefonisch advies en lichten toe hoe we u zo snel mogelijk van uw medicijnen kunnen voorzien. Bedankt voor uw begrip en medewerking.

Adres

Beursplein 9,
8253 AE  DRONTEN
AGB code apotheek: 02010030

Telefoon

Fax

0321386691

Openingstijden

Op 24 & 31 december sluit de apotheek om 16.00 uur. Inloopspreekuur: op donderdag tussen 14.00-15.00 uur. Wij stellen het op prijs dat u van te voren een afspraak maakt. Een afspraak kan eventueel ook gepland worden op een tijdstip dat u beter uitkomt.
  • Maandag
    • -
    • -
  • Dinsdag
    • -
    • -
  • Woensdag
    • -
    • -
  • Donderdag
    • -
    • -
  • Vrijdag
    • -
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

Dhr. H. Siemeling (BIG-nummer 39059179417)

Onze apotheek biedt u de mogelijkheid eenvoudig en veilig uw medicijngebruik online te regelen en te beheren met de gratis Mijn medicijnen app. Zo heeft u 24 uur per dag direct toegang tot uw medicatieoverzicht, kunt u herhaalrecepten aanvragen en herinneringen instellen om uw medicijnen tijdig in te nemen.

 

Om gebruik te kunnen maken van Mijn medicijnen app moet u zich eenmalig aanmelden en laten registreren. Dit kan via de app of het online portaal, aan de hand via de volgende stappen:

 

Aanmelden met een computer, via het online portaal

  1. Klik op de onderstaande button en begin bij stap 3.

 

Aanmelden via een smartphone of tablet

  1. Download de Mijn medicijnen app via de App Store (iOS) of Google Play (Android).
  2. Open de app en zoek uw apotheek
  3. Vul alle benodigde gegevens in en maak uw account aan.
  4. Per e-mail krijgt u een link toegestuurd om binnen 24 uur uw account te activeren.
    Uw aanvraag wordt vervolgens gecontroleerd door de apotheek. Dit kan enige tijd in beslag nemen. Na goedkeuring wordt uw account gekoppeld aan uw medisch dossier en ontvangt u per e-mail of SMS eenmalig een verificatiecode.
  5. Voer de verificatiecode in.
  6. Maak daarna een pincode van 5 cijfers aan om de toegang tot Mijn Medicijnen app te beveiligen.
  7. Uw account is nu geactiveerd en klaar voor gebruik.

 

De volgende keer dat u inlogt op Mijn Medicijnen app voert u alleen nog uw vijfcijferige pincode in. Als u gebruik maakt van het online portaal logt u in met uw e-mailadres en zelf gekozen wachtwoord.

 

Meer weten?

Neem voor vragen contact op met onze apotheek of bezoek de website MijnMedicijnenapp.nl.

 
Automatische herhaalservice

De apotheek heeft een automatische herhaalservice. Deze service houdt in dat we uw herhaalmedicatie een keer per 3 maanden automatisch voor u klaarzetten in de apotheek. U krijgt dan een e-mail als het klaar staat. 

U dient zich voor de automatische herhaalservice aan te melden in de apotheek.

 

Aanvraagformulier herhaalrecepten 

Klik hier om uw herhaalmedicatie via het aanvraagformulier herhaalrecepten te bestellen.

 

 

Praktijk dokter Deneer en dokter van Gaalen

Indien u staat ingeschreven bij de praktijk van dokter Deneer en dokter van Gaalen, dan kunt u ook uw herhaalrecepten ook aanvragen op de website www.deneervangaalen.nl

Apotheek Beursplein is op werkdagen gesloten tussen 12.30 en 13.30 uur. Bij spoed kunt u dan terecht bij apotheek De Schans, de Bolder 18, 8251 KC te Dronten (tel 0321-312702).

Daarnaast is Apotheek de Schans extra geopend op zaterdag van 16.00-18.00 uur.

 

 

Dienstapotheken:

Poliklinische Apotheek Lelystad

Ziekenhuisweg 100, 8233 AA Lelystad, tel 0320-271001

maandag t/m vrijdag:     17.30 - 22.00 uur

zaterdag/zondag:            8:30 - 13.00 uur en 14.00 - 22.00 uur

 

Apotheek De Brug

Hospitaalweg 1, 1315 RA Almere, tel 0900 - 2030203

maandag t/m zondag:      22.00 - 8.30 uur

Visie

Onze apotheek verstrekt niet alleen medicijnen, we vinden het ook heel belangrijk u goed te adviseren over gezondheid en geneesmiddelgebruik. We geven onze klanten onafhankelijk advies en geven voorlichting en begeleiden uw medicijngebruik. Ook besteden wij veel aandacht aan het voorkomen en signaleren van bijwerkingen.

De apotheek is daarmee een centrale schakel in de gezondheidszorg, die direct invloed heeft op de gezondheid en het welzijn van de klanten. Belangrijk is daarom ook het onderhouden van contacten met voorschrijvers, zorgverzekeraars, patiëntenverenigingen en toeleveranciers.

We streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van dienstverlening.

Zorgverzekering

Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.

Medicatiebewaking

Als we een recept ontvangen, dan geven we het geneesmiddel niet zomaar mee. Eerst controleren we of u het geneesmiddel zonder problemen kunt gebruiken. Daarna zullen we bijna altijd toelichten hoe u het geneesmiddel moet gebruiken. Dit kan soms even duren, maar u bent er wel zeker van dat u het medicijn veilig kunt gebruiken.

Controle van recepten is noodzakelijk, omdat het wel eens voorkomt dat de arts een medicijn voorschrijft, dat niet samengaat met medicijnen die u al gebruikt. Sommige geneesmiddelen versterken of verzwakken bijvoorbeeld elkaars werking. Op zo'n moment nemen we contact op met uw huisarts om te overleggen. We kijken niet alleen naar uw geneesmiddelgebruik, maar houden ook rekening met allergieën, eventuele zwangerschap of kinderwens. Geef dit daarom door aan uw apotheek.

Wij adviseren u ook vrij verkrijgbare geneesmiddelen in de apotheek te laten registreren, als u chronisch geneesmiddelen gebruikt of zwanger bent. Want ook deze middelen kunt u dan niet altijd veilig gebruiken.

Zelfzorggeneesmiddelen

Ook bij zelfzorggeneesmiddelen is het van belang dat u het juiste middel gebruikt. Net als bij receptgeneesmiddelen spelen factoren, zoals leeftijd, bij kinderen ook het gewicht en de duur van de klacht een rol.

De apotheekmedewerker zal u dan ook altijd eerst een paar vragen stellen om een goed advies te kunnen geven. In goed overleg kiezen we het meest geschikte product. Maar u moet niet vreemd opkijken als we een keertje nee verkopen. Het kan best zijn dat uw klacht niet behandeld kan worden met een zelfzorgproduct. Wij verwijzen u dan naar uw dokter.

Wilt u uw geneesmiddelgebruik nog veiliger maken, dan kunnen wij de zelfzorgmiddelen ook in de apotheekcomputer vastleggen. Op die manier vindt er ook medicatiebewaking plaats.

Overgevoelig voor bepaalde stoffen? Meld het ons!

Als u ergens allergisch voor bent, is het verstandig dat bij de apotheek te melden. Wij voeren dat dan in onze computer in, zodat wij u kunnen waarschuwen als uw allergie problemen oplevert in combinatie met de geneesmiddelen die u gaat gebruiken.

Ook als u zwanger bent of borstvoeding geeft, kan het nuttig zijn ons dat te melden. Sommige geneesmiddelen mogen dan niet (samen) gebruikt worden. We geven u graag advies.

Betalen in de apotheek

U kunt geneesmiddelen natuurlijk contant of via pin betalen. Het meest praktische voor beide partijen is om de verrekening van de kosten rechtstreeks via uw verzekeringsmaatschappij te laten lopen. Dit is voor de meeste maatschappijen al mogelijk.

Bijbetalen

De overheid wil graag bezuinigen op kosten van medicijnen. Ze hebben daarvoor een aantal maatregelen ingevoerd. Een van die maatregelen is dat per categorie geneesmiddelen een gemiddelde prijs is vastgesteld. Dat is de maximale prijs die de ziektekostenverzekeraars mogen vergoeden. Voor medicijnen die duurder zijn dan die vastgestelde prijs moet worden bijbetaald. Heel vervelend, maar wij kunnen daar helaas niets aan veranderen. Wel kunnen wij in overleg met uw huisarts in sommige gevallen zoeken naar een goedkoper alternatief dat wel volledig wordt vergoed.

Adres- en verzekeringsgegevens

Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.

Wij stellen het ook zeer op prijs dat, u ons bij een verhuizing ook een adreswijziging stuurt. Als u naar een andere plaats verhuist, kunnen wij een medicatieoverzicht uitdraaien van het afgelopen jaar. Dit kunt u dan bij uw nieuwe apotheek en huisarts afgeven ter informatie.

Uw geneesmiddelen in een andere verpakking

Het kan zijn dat u geneesmiddelen krijgt, die er anders uitzien dan u gewend bent. Dit is wel hetzelfde middel, maar het is goedkoper. Door deze zogenaamde generieke geneesmiddelen uit te geven, helpt onze apotheek met het betaalbaar houden van de gezondheidszorg. In plaats van een relatief duur merkpreparaat krijgt u van ons een goedkoper alternatief. Dit middel moet aan dezelfde eisen voldoen als het oorspronkelijke merkproduct en is dus net zo werkzaam en veilig. Ziet uw geneesmiddel er anders uit dan u gewend bent en heeft u daar vragen over? Stel deze dan gerust aan één van onze medewerkers.

Uw privacy

De balie van de Alphega apotheken bestaat als het ware uit afzonderlijke eilandjes. Hiervoor is gekozen in verband met privacyoverwegingen. Hierdoor is het mogelijk met iemand een gesprek te voeren zonder dat een ander mee kan luisteren. Daarnaast heeft iedere Alphega apotheek een aparte spreekkamer voor het voeren van een rustig gesprek.

In de apotheek registreren we verschillende gegevens van u, zoals naam, telefoonnummer, medicijngebruik en eventuele allergieën. Deze gegevens zijn nodig om te bepalen of u een geneesmiddel veilig kunt gebruiken en om u te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als we u iets belangrijks vergeten zijn te vermelden.

Wij gaan uiterst zorgvuldig met uw gegevens om. We zijn gebonden aan ons beroepsgeheim en aan het privacyreglement van onze beroepsorganisatie. U kunt erop rekenen dat uw gegevens alleen in te zien zijn door de apothekers, de assistenten, uw arts en uzelf.

Bestellingen

In de apotheek hebben we veel producten op voorraad. Dus als u met een recept bij ons komt, zullen wij u vaak direct kunnen helpen. Mochten wij iets voor u moeten bestellen, dan kunt u het meestal de volgende werkdag ophalen. Het is verstandig om geneesmiddelen of incontinentiematerialen waar u niet buiten kunt niet op het laatste moment aan te vragen. Bij homeopathische middelen moet u rekening houden met een langere levertijd.

Herhalingen die u per internet aanvraagt of in de brievenbus stopt, staan na 2 werkdagen voor u klaar.

Oude geneesmiddelen

In de apotheek kunt u de door ons verstrekte medicijnen inleveren, als de houdbaarheid is verstreken of als u ze niet meer nodig heeft. Wij kunnen deze medicijnen dan op gepaste wijze laten afvoeren.

Dit geldt ook voor de door ons verstrekte spuiten en naalden. Spuiten en naalden nemen we alleen aan in speciale naaldencontainers, zodat wij bij de verwerking niet het risico lopen ons aan een naald te prikken. Naaldencontainers om naalden in in te leveren kunt u tegen kostprijs (3,00 Euro) bij ons verkrijgen.

Aangezien het afvoeren van dit afval kosten met zich meebrengt, verzoeken wij u de medicijnen in te leveren zonder de bijbehorende doosjes en bijsluiters.

Proeftijd voor geneesmiddelen

Als u een geneesmiddel voor de eerste keer krijgt voorgeschreven, mogen wij u slechts een voorraad voor 15 dagen meegeven. Dit is een bezuinigingsmaatregel van de overheid om te voorkomen dat er onnodig medicijnen in de afvalcontainer terechtkomen. Bijvoorbeeld als het geneesmiddel bij u niet goed werkt of vervelende bijwerkingen geeft.

Als de arts voor een langere periode geneesmiddelen voorschrijft, dan krijgt u voor de resterende hoeveelheid een herhaalrecept van ons mee.

Overleg met artsen

Wist u dat de artsen en apothekers nauw samenwerken? Regelmatig komen de artsen en apothekers bijeen om de nieuwste inzichten in medicijnen te bespreken. Soms is er iets bijzonders met een recept. Een vreemde dosering bijvoorbeeld of een medicijn waarbij extra controle nodig is. Dan overleggen we zonodig met uw arts.

Regelmatig hebben we met een groep huisartsen ‘‘farmaco-therapie-overleg’‘. We zoeken dan antwoorden op vragen als: Welke middelen werken heel goed én zijn redelijk geprijsd? Wat vinden we van dat nieuwe geneesmiddel? Aan dit overleg kunnen wij, met onze farmaceutische kennis, een goede bijdrage leveren.

Bezorgservice

Voor mensen die aan huis gebonden zijn en daardoor niet in staat zijn de apotheek te bezoeken, hebben wij een bezorgdienst. Ook grote pakketten kunnen wij voor u langs brengen. Wilt u gebruikmaken van deze service, dan kunt u contact opnemen met de apotheek. Een telefoontje van uw kant is voldoende om ervoor te zorgen dat de geneesmiddelen of hulpmiddelen bij u thuisbezorgd worden.

 

Afhaalautomaat voor medicijnen

Indien het lastig voor u is om tijden openingstijden uw medicijnen af te halen, dan is het mogelijk om uw medicijnen in de afhaalautomaat voor medicijnen te laten plaatsen (aan de Bolder 18). Als u hier interesse in heeft, neemt u dan contact op met de apotheek.

 

Aparte spreekkamer

Wanneer u vragen heeft, die meer privacy vereisen dan op dat moment in de apotheek mogelijk is, vraag dan of u in de aparte spreekkamer een vraag kan stellen. Komt u op een druk moment in de apotheek en heeft u toch behoefte aan een rustig gesprek of extra uitleg over uw geneesmiddelen, dan maken wij daarvoor graag een afspraak met een apotheker of een assistente. Aarzel niet daarom te vragen. Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch stellen.

 

Vragen

Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.

U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

 

Inhalatie-instructie

Voor nieuwe Astma/COPD-patiënten en Astma/COPD-patiënten die nieuwe inhalatoren krijgen of die twijfelen of ze hun inhalatiemedicijnen op de juiste wijze gebruiken, is het mogelijk om in een aparte ruimte onder leiding van een deskundig assistent te oefenen.

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • De Farmacogenetische test

    Veilige medicatie op maat, bereikbaar voor iedereen.

  • Herhaalservice

    Het is mogelijk om uw (chronische) medicijnen online te bestellen bij de apotheek wanneer het u uitkomt.

  • Kijksluiter

    De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video

  • Inloopspreekuur

    Op het spreekuur kunt u met al uw specifieke vragen over uw medicijngebruik terecht.

Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Ik geef toestemming

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.