Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Alphega Apotheek De Dorpsacker

Let op: Alphega apotheek volgt het protocol van het RIVM om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Natuurlijk blijven wij ons inzetten om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en vragen daarbij uw medewerking:

Heeft u last van hoesten, koorts of (neus)verkoudheid?
Ga dan NIET naar de apotheek maar bel ons


We geven u telefonisch advies en lichten toe hoe we u zo snel mogelijk van uw medicijnen kunnen voorzien. Bedankt voor uw begrip en medewerking.

Adres

Badhúswei 1A,
9271 VA  DE WESTEREEN
AGB code apotheek: 02008137

Fax

(0511) 44 37 51

Openingstijden

Aangepaste openingstijden december: Kerst: 24-12-2021: tot 16.00 uur, Eerste en tweede kerstdag 25 en 26-12-2021 gesloten. Oud en nieuw: Oudejaarsdag 31-12-2021 tot 16.00 uur. Nieuwjaarsdag 1-1-2021 gesloten.
  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    • -
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

L.F. van Weering (Lars), BIG-nummer: 39909774117
S. de Vries (Sandra), BIG-nummer: 89048975517
G.J. Rozendal (Gert-Jan), BIG-nummer: 39050492917
J.W. From (Jens), BIG-nummer: 59926429517

Onze apotheek werkt samen met Alphega Apotheek De Dokkumer Wâlden

Tijdens de officiele feestdagen is de apotheek gesloten.

Buiten onze openingstijden kunt u voor spoedgevallen terecht bij SpoedApotheek Dokkum en Omstreken.

SpoedApotheek Dokkum eo,

Birdaarderstraatweg 78, Dokkum (bij het ziekenhuis).

Tel: 0519-728184

De SpoedApotheek is uitsluitend bedoeld voor spoedrecepten, dus voor recepten die kort van tevoren door een arts zijn voorgeschreven.

 

Klik hier voor meer informatie.

Uitdeelposten:

  • Kollumerzwaag: maandag t/m vrijdag 16:15-16.45. Adres: Tsjerkestrjitte 48, 9298 RC Kollumerzwaag.
  • Twijzel: maandag t/m donderdag van 16.00-17.00 geopend en op vrijdag om de week van 16.00-17.00 geopend. Adres: Mounewei 53 9286 EJ Twijzel.  LET OP: op vrijdagmiddag op oneven weeknummer open, op even weeknummer gesloten

 

Privacyverklaring voor apotheek de Dorpsacker

 

Algemene verkoop- en betalingsvoorwaarden voor apotheek de Dorpsacker

Onze dienstverlening 

Er is in de apotheek een aparte informatieruimte aanwezig, waar u in alle rust met een van onze medewerkers kunt praten. Meer informatie over de services die we bieden kunt u hieronder vinden. 

 

Herhaalmedicatie: 

Wat u de ene werkdag voor 16:00 bestelt, is 2 werkdagen later na 13.00 uur klaar in de apotheek.  

Herhaalrecepten moet u aanvragen bij uw huisarts. Hoe dat zit, kunt u navragen bij de artsenpraktijk. 

Soms krijgt u een papieren herhaalrecept mee bij de dokter of bij de apotheek. Doe deze in de receptenbus in de hal voorin de apotheek. 

 

Herhaalservice: 

Uw herhaalmedicatie elke drie maanden automatisch voor u klaargelegd. 

Als u zich aanmeldt voor onze gratis herhaalservice hoeft u minder om te kijken naar uw herhaalmedicatie. In samenwerking met uw huisarts leggen wij dan elke drie maanden automatisch de medicatie voor u klaar die u langdurig gebruikt. U hoeft hiervoor dan niet meer zelf te bellen met de huisartsenpraktijk. Op deze manier heeft u altijd voldoende medicatie in huis. Als u een mobiel telefoonnummer of emailadres heeft, sturen wij u een bericht zodra uw medicatie voor u klaarligt.  

 

Servilocker: 

U kunt zich aanmelden voor onze berichtenservice of Servilocker. U krijgt dan bericht wanneer uw medicatie klaarstaat. De Servilocker is een afhaalkast waar u 24 uur per dag zelf uw medicijnen uit kunt halen met een afhaalcode. Er is ook een Servilocker in de uitdeelpost in Kollumerzwaag. U mag langs komen voor een formulier of ons opbellen om u op te geven.

 

Geneesmiddelen bezorgen: 

Dit kan op maandag tot en met vrijdag. Bezorgen is in principe alleen bedoeld voor degenen die niet zelf naar de apotheek kunnen komen. U kunt aangeven bij het bestellen of iets bezorgd moet worden. Herhaalmedicatie wordt 2 werkdagen na bestellen bezorgd. 

 

Controle: 

Als u geneesmiddelen moet gebruiken, controleert de apotheek een aantal zaken. Deze controle is erg belangrijk..  

Om deze controle zo goed mogelijk te laten verlopen, kunt u ons behulpzaam zijn. Wanneer u overgevoelig bent voor bepaalde geneesmiddelen of een bepaalde ziekte heeft, kunt u dit melden in de apotheek. Ook wanneer u zwanger bent of borstvoeding geeft kan dit belangrijke informatie voor ons zijn.  

 

Computerkoppeling andere zorgverleners: 

Alphega-Apotheek de Dorpsacker is via de computer gekoppeld met Alphega-Apotheek Dokkumer Wâlden in Damwald.  

Met de artsen in de omgeving is er een beveiligde computerkoppeling.  

Vanuit de artsenpraktijk worden elektronisch recepten naar de apotheek gestuurd. Informatie over geleverde medicijnen wordt vanuit de apotheek naar de arts gestuurd. 

 

Oude geneesmiddelen:

Hebt u geneesmiddelen thuis die u niet meer gebruikt of die over datum zijn, breng deze dan naar de apotheek. Hiervoor staat een retourbox voorin de apotheek. Wij zorgen ervoor dat het medicijnafval op de juiste manier bij de gemeente wordt vernietigd. Voor gebruikte naalden kunt u bij de apotheek een speciale naaldencontainer ophalen en inleveren. Als u via ons de naalden krijgt, is dat gratis. Als u de naalden via een andere leverancier krijgt, vragen wij een bijdrage van 5 euro. Oude batterijen en kwikthermometers horen bij het klein chemisch afval, deze kunt u bij de apotheek niet inleveren. 

 

Uitschrijven: 

Als u gaat verhuizen of om een andere reden een andere apotheek als uw vaste apotheek kiest, geef dit dan door in onze apotheek. 

 

Privacy en algemene voorwaarden:  

Onze apotheek voldoet aan de AVG wetgeving wat betreft privacy en gegevensverwerking. 

U kunt onze privacy verklaring vinden en onze algemene voorwaarden vinden op onze website. 

Apotheker en assistenten zijn door het afleggen van een eed of belofte tot geheimhouding verplicht, met uw privégevoelige informatie wordt zorgvuldig omgegaan. 

 

 

  • Online consult

    Bent u aan huis gebonden en heeft u behoefte aan een adviesgesprek?

  • Herhaalservice

    Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.

  • Medicijnkluis

    Uw medicijnen ophalen wanneer u wilt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

  • Alphega chat

    Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.

  • Spreekkamer

    Voor vragen en gesprekken die meer privacy vereisen, beschikken wij over een aparte spreekkamer.

  • Kijksluiter

    De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Bezorgservice

    Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • De Farmacogenetische test

    Minder bijwerkingen, effectievere therapie

  • Stoppen met roken

    Hart- en vaatziekten, longaandoeningen, onvruchtbaarheid en kanker: Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevaren van roken, veroorzaakt door de teerproducten die ontstaan bij het verbranden van tabak.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.