Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom bij

Bijlmer Alphega Apotheek

Actualiteiten

Farmacogenetische test

Minder bijwerkingen, effectievere therapie

Gebruikt u (chronische) medicatie op recept en heeft u last van bijwerkingen? Vraag naar onze farmacogenetische test.

Lees meer
Gezondheids-APK

Meer inzicht in uw gezondheid?

We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl? Door bewust om te gaan met ons lich...

Lees meer
Coronavirus

Voorkom verspreiding van het Coronavirus

Bij Alphega apotheek staat uw welzijn centraal. Om u en onze medewerkers te beschermen volgen wij daarom het protocol van het...

Lees meer
Bescherm uw huid goed P1-2022

Bescherm uw huid goed

Onze huid is ons grootste en enige orgaan dat in direct contact met de buitenwereld staat. De huid reguleert de lichaamstempe...

Lees meer
Mooi de herfst in

Houd uw huid gezond

Ruim 1,5 vierkante meter groot en bijna 3 kilo zwaar: onze huid. Het grootste en het enige orgaan van ons lichaam dat in dire...

Lees meer

Adres

Annie Romeinplein 34
1103 JL  AMSTERDAM
AGB code apotheek: 02008609

Fax

(020) 695 37 05

Openingstijden

  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    • -
  • Zondag
    gesloten
Indien je een persoonlijk gesprek wilt met de apotheker kom dan langs voor een afspraak of neem telefonisch contact met ons op 020 6902 833

Apothekers

Mw. J. J. Bodha

Voor het aanvragen van uw herhaalrecept, actuele medicatieoverzicht of uitleg over de bijsluiter hoeft u de deur niet meer uit. U beheert en regelt uw medicijngebruik eenvoudig en veilig met de gratis Alphega app. U heeft 24 uur per dag inzicht in uw medicatie en bestelt deze direct via uw eigen smartphone. De Alphega app is eenvoudig in het gebruik en beveiligd om uw gegevens te beschermen.

 

Download de app

De Alphega app is te downloaden in de App store en de Google Play Store. Om uw gegevens en privacy te beschermen moet u zich eenmalig registreren. De volgende keer dat u de app gebruikt kunt u inloggen met uw persoonlijke toegangscode, vingerafdruk of via Face ID.

Wil je je herhaalmedicatie via het herhaalreceptenformulier bestellen? Klik dan hier voor het aanvraagformulier.

 

Alphega apotheek biedt je de mogelijkheid om je (chronische) medicijnen online te bestellen bij de apotheek wanneer het jou uitkomt. Hiervoor kun je gebruik van de dienst mijnalphega-apotheek.

 

Met behulp van mijnalphega-apotheek bestel je eenvoudig je herhaalmedicatie. Je ontvangt automatisch een bericht van ons als je medicijnen klaarliggen.

Aanmelden mijnalphega-apotheek

De dichtstbij zijnde apotheek die open is buiten onze openingstijden is:

 

Apotheek AMC

Meibergdreef 9 

1105AZ Amsterdam

Tel: 020 5663677

 

Deze apotheek is geopend van 7.30 tot 23.00

 

Nachtdienstapotheek

 

Nachtapotheek Amsterdam

(in het Sint Lucas Andreas ziekenhuis)

Jan Tooropstraat 164

1061 AE Amsterdam

Tel. (020) 51 08 826

 

Openingstijden
24 uur, 7 dagen per week.

 

Houdt u er rekening mee, dat de kosten hoger kunnen zijn als u buiten onze openingstijden een dienstdoende apotheek bezoekt.

Visie

Onze apotheek verstrekt niet alleen medicijnen, we vinden het ook heel belangrijk u goed te adviseren over gezondheid en geneesmiddelgebruik. We geven onze klanten onafhankelijk advies en geven voorlichting en begeleiden uw medicijngebruik. Ook besteden wij veel aandacht aan het voorkomen en signaleren van bijwerkingen.

De apotheek is daarmee een centrale schakel in de gezondheidszorg, die direct invloed heeft op de gezondheid en het welzijn van de klanten. Belangrijk is daarom ook het onderhouden van contacten met voorschrijvers, zorgverzekeraars, patiëntenverenigingen en toeleveranciers.

We streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van dienstverlening.

Zelfzorggeneesmiddelen

Ook bij zelfzorggeneesmiddelen is het van belang dat u het juiste middel gebruikt. Net als bij receptgeneesmiddelen spelen factoren, zoals leeftijd, bij kinderen ook het gewicht en de duur van de klacht een rol.

De apotheekmedewerker zal u dan ook altijd eerst een paar vragen stellen om een goed advies te kunnen geven. In goed overleg kiezen we het meest geschikte product. Maar u moet niet vreemd opkijken als we een keertje nee verkopen. Het kan best zijn dat uw klacht niet behandeld kan worden met een zelfzorgproduct. Wij verwijzen u dan naar uw dokter.

Wilt u uw geneesmiddelgebruik nog veiliger maken, dan kunnen wij de zelfzorgmiddelen ook in de apotheekcomputer vastleggen. Op die manier vindt er ook medicatiebewaking plaats.

Overgevoelig voor bepaalde stoffen? Meld het ons!

Als u ergens allergisch voor bent, is het verstandig dat bij de apotheek te melden. Wij voeren dat dan in onze computer in, zodat wij u kunnen waarschuwen als uw allergie problemen oplevert in combinatie met de geneesmiddelen die u gaat gebruiken.

Ook als u zwanger bent of borstvoeding geeft, kan het nuttig zijn ons dat te melden. Sommige geneesmiddelen mogen dan niet (samen) gebruikt worden. We geven u graag advies.

Afhalen van geneesmiddelen

Vaak wordt ons de vraag gesteld of iemand anders uw geneesmiddelen mag komen halen. Dat is geen enkel probleem.

Wanneer uw verzekeringsgegevens in onze computer aanwezig zijn, of als de geneesmiddelen worden betaald, is het voldoende als uw naam, adres en geboortedatum worden vermeld bij het ophalen.

Dat is ook het enige dat u zelf hoeft te vermelden als u uw eigen recept ophaalt.

Betalen in de apotheek

U kunt geneesmiddelen natuurlijk contant of via pin betalen. Het meest praktische voor beide partijen is om de verrekening van de kosten rechtstreeks via uw verzekeringsmaatschappij te laten lopen. Dit is voor de meeste maatschappijen al mogelijk.

Adres- en verzekeringsgegevens

Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.

Wij stellen het ook zeer op prijs dat, u ons bij een verhuizing ook een adreswijziging stuurt. Als u naar een andere plaats verhuist, kunnen wij een medicatieoverzicht uitdraaien van het afgelopen jaar. Dit kunt u dan bij uw nieuwe apotheek en huisarts afgeven ter informatie.

Bestellingen

In de apotheek hebben we veel producten op voorraad. Dus als u met een recept bij ons komt, zullen wij u vaak direct kunnen helpen. Mochten wij iets voor u moeten bestellen, dan kunt u het geneesmiddel vaak dezelfde dag nog ophalen. Het is verstandig om geneesmiddelen of incontinentiematerialen waar u niet buiten kunt niet op het laatste moment aan te vragen. Bij homeopathische middelen moet u rekening houden met een langere levertijd.

Bijbetalen

De overheid wil graag bezuinigen op kosten van medicijnen. Ze hebben daarvoor een aantal maatregelen ingevoerd. Een van die maatregelen is dat per categorie geneesmiddelen een gemiddelde prijs is vastgesteld. Dat is de maximale prijs die de ziektekostenverzekeraars mogen vergoeden. Voor medicijnen die duurder zijn dan die vastgestelde prijs moet worden bijbetaald. Heel vervelend, maar wij kunnen daar helaas niets aan veranderen. Wel kunnen wij in overleg met uw huisarts in sommige gevallen zoeken naar een goedkoper alternatief dat wel volledig wordt vergoed.

Overleg met artsen

Wist u dat de artsen en apothekers nauw samenwerken? Regelmatig komen de artsen en apothekers bijeen om de nieuwste inzichten in medicijnen te bespreken. Soms is er iets bijzonders met een recept. Een vreemde dosering bijvoorbeeld of een medicijn waarbij extra controle nodig is. Dan overleggen we zonodig met uw arts.

Regelmatig hebben we met een groep huisartsen 'farmaco-therapie-overleg'.

Uw geneesmiddelen in een andere verpakking

Het kan zijn dat u geneesmiddelen krijgt, die er anders uitzien dan u gewend bent. Dit is wel hetzelfde middel, maar het is goedkoper. Door deze zogenaamde generieke geneesmiddelen uit te geven, helpt onze apotheek met het betaalbaar houden van de gezondheidszorg. In plaats van een relatief duur merkpreparaat krijgt u van ons een goedkoper alternatief. Dit middel moet aan dezelfde eisen voldoen als het oorspronkelijke merkproduct en is dus net zo werkzaam en veilig. Ziet uw geneesmiddel er anders uit dan u gewend bent en heeft u daar vragen over? Stel deze dan gerust aan één van onze medewerkers.

Oude geneesmiddelen

Op de verpakking staat tot welke datum uw medicijnen goed blijven. Breng geneesmiddelen die over de datum zijn en geneesmiddelen die u niet meer gebruikt terug naar de apotheek. Wij ruimen ze dan milieuvriendelijk op. De etiketten mogen van de doosjes worden verwijderd.

Medicatiebewaking

Als we een recept ontvangen, dan geven we het geneesmiddel niet zomaar mee. Eerst controleren we of u het geneesmiddel zonder problemen kunt gebruiken. Daarna zullen we bijna altijd toelichten hoe u het geneesmiddel moet gebruiken. Dit kan soms even duren, maar u bent er wel zeker van dat u het medicijn veilig kunt gebruiken.

Controle van recepten is noodzakelijk, omdat het wel eens voorkomt dat de arts een medicijn voorschrijft, dat niet samengaat met medicijnen die u al gebruikt. Sommige geneesmiddelen versterken of verzwakken bijvoorbeeld elkaars werking. Op zo'n moment nemen we contact op met uw huisarts om te overleggen. We kijken niet alleen naar uw geneesmiddelgebruik, maar houden ook rekening met allergieën, eventuele zwangerschap of kinderwens. Geef dit daarom door aan uw apotheek.

Wij adviseren u ook vrij verkrijgbare geneesmiddelen in de apotheek te laten registreren, als u chronisch geneesmiddelen gebruikt of zwanger bent. Want ook deze middelen kunt u dan niet altijd veilig gebruiken.

Proeftijd voor geneesmiddelen

Als u een geneesmiddel voor de eerste keer krijgt voorgeschreven, mogen wij u slechts een voorraad voor 15 dagen meegeven. Dit is een bezuinigingsmaatregel van de overheid om te voorkomen dat er onnodig medicijnen in de afvalcontainer terechtkomen. Bijvoorbeeld als het geneesmiddel bij u niet goed werkt of vervelende bijwerkingen geeft.

Als de arts voor een langere periode geneesmiddelen voorschrijft, dan krijgt u voor de resterende hoeveelheid een herhaalrecept van ons mee.

Uw privacy

De balie van de Kring-apotheken bestaat als het ware uit afzonderlijke eilandjes. Hiervoor is gekozen in verband met privacyoverwegingen. Hierdoor is het mogelijk met iemand een gesprek te voeren zonder dat een ander mee kan luisteren. Daarnaast heeft iedere Kring-apotheek een aparte spreekkamer voor het voeren van een rustig gesprek.

In de apotheek registreren we verschillende gegevens van u, zoals naam, telefoonnummer, medicijngebruik en eventuele allergieën. Deze gegevens zijn nodig om te bepalen of u een geneesmiddel veilig kunt gebruiken en om u te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als we u iets belangrijks vergeten zijn te vermelden.

Wij gaan uiterst zorgvuldig met uw gegevens om. We zijn gebonden aan ons beroepsgeheim en aan het privacyreglement van onze beroepsorganisatie. U kunt erop rekenen dat uw gegevens alleen in te zien zijn door de apothekers, de assistenten, uw arts en uzelf.

Zorgverzekering

Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.

Informatie

Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw geneesmiddelen en hulpmiddelen. U kunt bij ons ook terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. In de apotheek hebben we gratis folders over diverse ziektebeelden. Ook voor andere informatie over medicijnen of gezondheid bent u altijd welkom, ook als u geen recept heeft.

Op deze site kunt u de folderteksten van de meest voorkomende kleine kwalen rustig doorlezen en zonodig uitprinten. Ook kunt u hier elke week actueel gezondheidsnieuws vinden.

 

Vragen

Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.

U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. 
 

Aparte spreekkamer

Wanneer u vragen heeft, die meer privacy vereisen dan op dat moment in de apotheek mogelijk is, vraag dan of u in de aparte spreekkamer een vraag kan stellen. Komt u op een druk moment in de apotheek en heeft u toch behoefte aan een rustig gesprek of extra uitleg over uw geneesmiddelen, dan maken wij daarvoor graag een afspraak met een apotheker of een assistente. Aarzel niet daarom te vragen. Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen, dan mag u uw vragen altijd telefonisch stellen.

 

Bezorgen

Voor mensen die aan huis gebonden zijn en daardoor niet in staat zijn de apotheek te bezoeken, hebben wij een bezorgdienst. Ook grote pakketten kunnen wij voor u langs brengen. Wilt u gebruikmaken van deze service, dan kunt u uw huisarts vragen dit op het recept te zetten. U kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met de apotheek. Een telefoontje van uw kant is voldoende om ervoor te zorgen dat de geneesmiddelen of hulpmiddelen bij u thuisbezorgd worden.

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.