Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Alphega Apotheek Borgele

Let op: Alphega apotheek volgt het protocol van het RIVM om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Natuurlijk blijven wij ons inzetten om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en vragen daarbij uw medewerking:

Heeft u last van hoesten, koorts of (neus)verkoudheid?
Ga dan NIET naar de apotheek maar bel ons


We geven u telefonisch advies en lichten toe hoe we u zo snel mogelijk van uw medicijnen kunnen voorzien. Bedankt voor uw begrip en medewerking.

Adres

Dreef 140E,
7414EJ  DEVENTER
AGB code apotheek: 02008292

Telefoon

Fax

0570644246

Openingstijden

Als u behoefte heeft aan een afspraak met uw apotheker over uw medicijnen en gezondheid, kunt u altijd een afspraak maken. Wij verzoeken u van tevoren contact met ons op te nemen als wij iets voor u moeten uitzoeken.
  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    • -
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

Mw. T.K.N. de Vries-Tran, apotheker (BIG-nummer: 99059132317)
Dhr. H.K.M.E.Gouw, apotheker (BIG-nummer: 19045257817)

Herhaal uw medicatie en regel uw overige gezondheidszaken veilig en gemakkelijk online met uw apotheek en uw huisarts.

Algemene spelregel m.b.t. herhalingen:

Als u wilt weten  of u nog herhalingen voor een geneesmiddel heeft, dan kunt u dit zien op de één na laatste regel op het etiket van uw geneesmiddeldoosje. 

Indien u geen herhalingen meer heeft staan van een geneesmiddel dat door een andere voorschrijver dan uw huisarts wordt voorgeschreven, dan dient u bij deze voorschrijver een nieuw recept (met eventueel herhalingen) te regelen.

 

6 februari 2021: Dank voor uw geduld. De nieuwe bestelapp voor uw mobiele telefoon (Medgemak) en uw gezondheidsportaal (www.mijngezondheid.net), waar u ook uw medische gegevens veilig kan inzien, zijn gereed voor gebruik. Onderstaand vindt u de handleiding om u door het hele proces heen leiden. 

Geachte cliënt,

Via onderstaande handleiding informeren wij u over hoe u voortaan www.mijngezondheid.net en de MedGemak-app gemakkelijk gezondheidszaken, waaronder het aanvragen van uw herhaalmedicatie, bij ons en uw huisarts kunt regelen.

Apotheek Borgele biedt u kosteloos de mogelijkheid via Mijngezondheid.net diverse gezondheidszaken online te regelen.

Mijngezondheid.net en de MedGemak-app is een samenwerking van uw apotheek en huisarts om uw gezondheidszaken betrouwbaar en gemakkelijk te regelen. Zo kunt u bijvoorbeeld:

  • Uw medicatie online of via de app MedGemak herhalen
  • Uw medisch dossier beveiligd online inzien
  • Berichten veilig versturen naar en ontvangen van uw apotheek
  • Uw gezondheidszaken beveiligd met uw huisarts regelen.

 

Wat moet u hiervoor doen?

1.Ga naar de website mijngezondheid.net

Let op: gebruik GEEN internet Explorer (Google Chrome en Microsoft Edge gaat goed).

Heeft u een iphone, dan dient u in de instellingen voor SAFARI voorafgaand 'Blokkeer pop-ups' UIT te zetten, anders lukt het niet om de voorwaarden te accepteren. Vergeet u niet deze na het registreren, weer op AAN te zetten. 

 

2.Log in met uw DigiD. Hierdoor zijn uw gegevens goed beveiligd en kunt u ook als enige bij uw dossier.

Heeft u nog geen DigiD of wilt u meer informatie over het inloggen met DigiD? Kijk dan op https://www.digid.nl/ voor meer informatie.

 

 

 

 

3.Nadat u akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden, komt u in een scherm, waarin u onderaan uw zorgverleners kunt verzoeken uw medisch dossier vrij te geven.   Doet u dit voor zowel de apotheek als uw huisarts.

 

Vanaf nu, kunt u, nadat u ingelogd bent met DigiD kunt u gebruik maken van de functionaliteiten van mijngezondheid.net. Vergeet u echter niet om de Medgemak-app te registreren:

 

Registratie MedGemak-app: gemakkelijk bestellen en informatie opzoeken.

Het voordeel van de app is dat u slecht 1 keer hoeft in te loggen met DigiD om uw account te koppelen aan de app. Daarna kunt u met een persoonlijke code inloggen in de app.  Op deze manier regelt u makkelijk de aanvraag van uw herhaalmedicatie.

 

Om de app te kunnen gebruiken:

  • Klik op de optie 'App registeren' tijdens het registeren op de website mijngezondheid.net

OF

  • Download u de app uit de appstore of google play store.
  • Logt u met uw DigiD in op www.mijngezondheid.net
  • Kiest u daarna in het scherm voor MedGemak registeren.
  • Een activatiecode en uw geboortedatum worden getoond, deze kunt invoeren in de MedGemak app en daarna uw eigen 5-cijferige pincode instellen.

Vanaf dat moment kunt u met uw eigen pincode inloggen in de app en uw zaken bij onze apotheek (en uw huisarts) via de MedGemak app regelen.

 

Herhalingen

Als u wilt weten  of u nog herhalingen voor een geneesmiddel heeft, dan kunt u dit zien op de één na laatste regel op het etiket van uw geneesmiddeldoosje.

Indien u geen herhalingen meer heeft staan van een geneesmiddel dat door een andere voorschrijver dan uw huisarts wordt voorgeschreven, dan dient u bij deze voorschrijver een nieuw recept (met eventueel herhalingen) te regelen.

 

Overige informatie

 

Heeft u reeds de MedGemak app in gebruik? (Koppeling met uw huisarts.)

U ziet onze apotheek nu ook als zorgverlener in de app staan, echter uw apotheekdossier is dan nog niet gekoppeld.

  • Om uw apotheekdossier te koppelen, dient u weer met uw DigiD in te loggen op de website mijngezondheid.net
  • Gaat u dan naar de instellingen (radartje midden-rechtsboven).
  • Kies voor de optie ‘Toestemmingsregistratie’
  • Scroll naar beneden en dien het verzoek in voor het open zetten van uw dossier van onze apotheek als zorgverlener.

Nu is uw dossier gekoppeld en kunt u dit bij de ‘Status’ zien: ‘Gedeeld op: datum’.

 

Kinderen

  • Wilt u voor uw kinderen, onder de 16 jaar, ook gebruik maken van mijngezondheid.net en/of de app MedGemak, neemt u dan contact op met de apotheek.
  • Voor registratie van uw kind heeft u diens digiD nodig. Kijk eventueel op https://www.digid.nl/ voor meer informatie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Namens het apotheekteam van Apotheek Borgele

Mw. N. de Vries en dhr. M. Gouw, apothekers             

Alphega Apotheek Borgele

 

U kunt inschrijven/ inloggen op mijngezondheid.net  en de medgemak-app registreren via deze link: https://home.mijngezondheid.net/inloggen/

 

Heeft u geen computer of mobiele/smart telefoon, dan kunt u op onderstaande manier bestellen:

 

  • herhaaltelefoon: 0570-640367 (optie 1)

  • Vergeet hierbij niet uw naam, geboortedatum en geneesmiddelen te noemen.

  • Nadat u uw bestelling aan ons heeft doorgegeven, staat uw bestelling 2 werkdagen later voor u klaar. Als u uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer bij ons achterlaat, dan krijgt u automatisch bericht op het moment dat wij uw medicatie hebben klaargezet.

  • Let u er ook op dat er nog herhalingen op het meest recente etiket beschikbaar zijn.

 

Herhaalservice: automatisch voor u klaargezet

Als u het handig vindt als uw medicatie elke 2 of 3 maanden automatisch voor u klaar wordt gezet, meldt u dan aan voor onze herhaalservice. Wij verzorgen de recepten voor u via de huisarts. Let er wel op dat wijzigingen altijd schriftelijk door de voorschrijver (specialist!) aan ons worden doorgegeven.

Deze handige service kunnen wij alleen voor cliënten van de volgende huisartsen uitvoeren:

  • Arentz
  • Boorsma
  • Borgman
  • Does, van der
  • Heijst, van
  • Jeursen
  • Jonker
  • Kapsenberg
  • Komrij
  • Osse
  • Quartero
  • Reddingius
  • Riggelen, van
  • Sluimer
  • Teunissen
  • Torre, van der
  • Tuynman
  • Verweij
  • Zevenhuijzen
  • Zoete

 

 
Inschrijven voor www.mijngezondheid.net en herhaalapp Medgemak

Buiten de openingstijden van de apotheek kunt u bij DienstApotheek Salland terecht voor spoedgevallen en voor zaken die niet kunnen wachten tot uw eigen apotheek weer open is. Bij een spoedgeval heeft u een recept ontvangen kort voordat u de apotheek bezoekt. Een herhaalrecept is geen spoedgeval.

 

Dienst Apotheek Salland

De dienstapotheek vindt u in de hal van het Deventer Ziekenhuis

Nico Bolkesteinlaan 75

7416 SE Deventer

Telefoon: (0570) 53 65 05

 

Meestal hoeft u niet contant af te rekenen, maar soms wel. Neemt u voor de zekerheid altijd uw geldige verzekeringsbewijs, uw portemonnee en uw pinpas mee bij een bezoek aan de DienstApotheek.

 

Centrale huisartsenpost Salland

Belt u altijd eerst met de huisartsenpost, voordat u er heen gaat. Neem uw verzekeringspapieren en medicijnen mee als u naar de post komt. Het telefoonnummer van de huisartsenpost is (0570) 50 17 77.

Medipost in Diepenveen

In onze Medipost in Diepenveen (tegenover Albert Heijn) kunt u terecht voor zelfzorggeneesmiddelen, cosmetica, advies, vragen en het afhalen van uw medicatie. U dient dan van te voren bij ons kenbaar te maken dat u dit graag in deze vestiging wil afhalen, dan zorgen wij dat het in de Medipost voor u klaar ligt. 

Adres: Dorpsstraat 20 - Diepenveen
Telefoonnummer: 0570-760750

Openingstijden Medipost: 
Maandag: 09.00 uur tot 12.00 uur - 15.00 tot 17.00 uur.
Dinsdag: 09.00 uur tot 12.00 uur - 15.00 tot 17.00 uur.
Woensdag:09.00 uur tot 12.00 uur - 15.00 tot 17.00 uur.
Donderdag: 09.00 uur tot 12.00 uur - 15.00 tot 17.00 uur.
Vrijdag: 09.00 uur tot 12.00 uur - 15.00 tot 17.00 uur.
Zaterdag - Zondag: Gesloten.

Voorwaarden Spaarkaart Apotheek Borgele

Bij iedere besteding van € 5,- aan receptvrije producten (zoals neussprays, pijnstillers, huid- en verzorgingsproducten, vitamines en supplementen), krijgt u een stempel. Stempels worden niet gegeven in combinatie met andere acties/ spaarkaarten. Een volledig ingevulde, volle stempelkaart met 20 stempels geeft recht op € 3,50 korting op een volgende aankoop in het assortiment producten dat zonder recept verkrijgbaar is in onze  apotheek. Bij een aankoop van minder dan €3,50 euro wordt geen geld terug gegeven. Een volle stempelkaart is niet in te wisselen voor contant geld. Niet geldig in combinatie met andere acties of stempelkaarten. De apotheek behoudt zich het recht voor spaarkaarten die niet voldoen aan de actievoorwaarden te weigeren, de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen en/of de actie voortijdig te beëindigen.

Klachten- en wensen

Heeft u een klacht? U kunt een klacht altijd met een van onze assistenten of met de apotheker bespreken en wij proberen er dan samen met u een oplossing voor te vinden. Tevens noteren wij alle klachten, zodat wij eventuele maatregelen kunnen nemen om deze klachten in de toekomst te voorkomen.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende website.

Zorgverzekering

Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.

Uw geneesmiddelen in een andere verpakking

Het kan zijn dat u geneesmiddelen krijgt, die er anders uitzien dan u gewend bent. Dit is wel hetzelfde middel, maar het is goedkoper. Door deze zogenaamde generieke geneesmiddelen uit te geven, helpt onze apotheek met het betaalbaar houden van de gezondheidszorg. In plaats van een relatief duur merkpreparaat krijgt u van ons een goedkoper alternatief. Dit middel moet aan dezelfde eisen voldoen als het oorspronkelijke merkproduct en is dus net zo werkzaam en veilig. Ziet uw geneesmiddel er anders uit dan u gewend bent en heeft u daar vragen over? Stel deze dan gerust aan één van onze medewerkers.

Proeftijd voor geneesmiddelen

Als u een geneesmiddel voor de eerste keer krijgt voorgeschreven, mogen wij u slechts een voorraad voor 30 dagen meegeven. Dit is een bezuinigingsmaatregel van de overheid om te voorkomen dat er onnodig medicijnen in de afvalcontainer terechtkomen. Bijvoorbeeld als het geneesmiddel bij u niet goed werkt of vervelende bijwerkingen geeft. Als de arts voor een langere periode geneesmiddelen voorschrijft, dan krijgt u voor de resterende hoeveelheid een herhaalrecept van ons mee.

Uw privacy

De balie van de Alphega apotheken bestaat als het ware uit afzonderlijke eilandjes. Hiervoor is gekozen in verband met privacyoverwegingen. Hierdoor is het mogelijk met iemand een gesprek te voeren zonder dat een ander mee kan luisteren. Daarnaast heeft iedere Alphega apotheek een aparte spreekkamer voor het voeren van een rustig gesprek.

In de apotheek registreren we verschillende gegevens van u, zoals naam, telefoonnummer, medicijngebruik en eventuele allergieën. Deze gegevens zijn nodig om te bepalen of u een geneesmiddel veilig kunt gebruiken en om u te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als we u iets belangrijks vergeten zijn te vermelden.

Wij gaan uiterst zorgvuldig met uw gegevens om. We zijn gebonden aan ons beroepsgeheim en aan het privacyreglement van onze beroepsorganisatie. U kunt erop rekenen dat uw gegevens alleen in te zien zijn door de apothekers, de assistenten, uw arts en uzelf.

Medicatiebewaking

Als we een recept ontvangen, dan geven we het geneesmiddel niet zomaar mee. Eerst controleren we of u het geneesmiddel zonder problemen kunt gebruiken. Daarna zullen we bijna altijd toelichten hoe u het geneesmiddel moet gebruiken. Dit kan soms even duren, maar u bent er wel zeker van dat u het medicijn veilig kunt gebruiken.

Controle van recepten is noodzakelijk, omdat het wel eens voorkomt dat de arts een medicijn voorschrijft, dat niet samengaat met medicijnen die u al gebruikt. Sommige geneesmiddelen versterken of verzwakken bijvoorbeeld elkaars werking. Op zo'n moment nemen we contact op met uw huisarts om te overleggen. We kijken niet alleen naar uw geneesmiddelgebruik, maar houden ook rekening met allergieën, eventuele zwangerschap of kinderwens. Geef dit daarom door aan uw apotheek.

Wij adviseren u ook vrij verkrijgbare geneesmiddelen in de apotheek te laten registreren, als u chronisch geneesmiddelen gebruikt of zwanger bent. Want ook deze middelen kunt u dan niet altijd veilig gebruiken.

Zelfzorggeneesmiddelen

Ook bij zelfzorggeneesmiddelen is het van belang dat u het juiste middel gebruikt. Net als bij receptgeneesmiddelen spelen factoren, zoals leeftijd, bij kinderen ook het gewicht en de duur van de klacht een rol.

De apotheekmedewerker zal u dan ook altijd eerst een paar vragen stellen om een goed advies te kunnen geven. In goed overleg kiezen we het meest geschikte product. Maar u moet niet vreemd opkijken als we een keertje nee verkopen. Het kan best zijn dat uw klacht niet behandeld kan worden met een zelfzorgproduct. Wij verwijzen u dan naar uw dokter.

Wilt u uw geneesmiddelgebruik nog veiliger maken, dan kunnen wij de zelfzorgmiddelen ook in de apotheekcomputer vastleggen. Op die manier vindt er ook medicatiebewaking plaats.

Overgevoelig voor bepaalde stoffen? Meld het ons!

Als u ergens allergisch voor bent, is het verstandig dat bij de apotheek te melden. Wij voeren dat dan in onze computer in, zodat wij u kunnen waarschuwen als uw allergie problemen oplevert in combinatie met de geneesmiddelen die u gaat gebruiken.

Ook als u zwanger bent of borstvoeding geeft, kan het nuttig zijn ons dat te melden. Sommige geneesmiddelen mogen dan niet (samen) gebruikt worden. We geven u graag advies.

Betalen in de apotheek

U kunt geneesmiddelen natuurlijk contant of via pin betalen. Het meest praktische voor beide partijen is om de verrekening van de kosten rechtstreeks via uw verzekeringsmaatschappij te laten lopen. Dit is voor de meeste maatschappijen al mogelijk.

Bestellingen

In de apotheek hebben we veel producten op voorraad. Dus als u met een recept bij ons komt, zullen wij u vaak direct kunnen helpen. Mochten wij iets voor u moeten bestellen, dan kunt u het geneesmiddel één werkdag later ophalen. Het is verstandig om geneesmiddelen of incontinentiematerialen waar u niet buiten kunt niet op het laatste moment aan te vragen. Bij homeopathische middelen moet u rekening houden met een langere levertijd.

Bijbetalen

De overheid wil graag bezuinigen op kosten van medicijnen. Ze hebben daarvoor een aantal maatregelen ingevoerd. Een van die maatregelen is dat per categorie geneesmiddelen een gemiddelde prijs is vastgesteld. Dat is de maximale prijs die de ziektekostenverzekeraars mogen vergoeden. Voor medicijnen die duurder zijn dan die vastgestelde prijs moet worden bijbetaald. Heel vervelend, maar wij kunnen daar helaas niets aan veranderen. Wel kunnen wij in overleg met uw huisarts in sommige gevallen zoeken naar een goedkoper alternatief dat wel volledig wordt vergoed.

Adres- en verzekeringsgegevens

Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.

Wij stellen het ook zeer op prijs dat, u ons bij een verhuizing ook een adreswijziging stuurt. Als u naar een andere plaats verhuist, kunnen wij een medicatieoverzicht uitdraaien van het afgelopen jaar. Dit kunt u dan bij uw nieuwe apotheek en huisarts afgeven ter informatie.

Oude geneesmiddelen

Op de verpakking staat tot welke datum uw medicijnen goed blijven. Breng geneesmiddelen die over de datum zijn en geneesmiddelen die u niet meer gebruikt terug naar de apotheek. Wij ruimen ze dan milieuvriendelijk op. De etiketten mogen van de doosjes worden verwijderd.

Overleg met artsen

Wist u dat de artsen en apothekers nauw samenwerken? Regelmatig komen de artsen en apothekers bijeen om de nieuwste inzichten in medicijnen te bespreken. Soms is er iets bijzonders met een recept. Een vreemde dosering bijvoorbeeld of een medicijn waarbij extra controle nodig is. Dan overleggen we zonodig met uw arts.

Regelmatig hebben we met een groep huisartsen 'farmaco-therapie-overleg'.

Herhaalservice

Als u het handig vindt als uw medicatie elke 2 of 3 maanden automatisch voor u klaar wordt gezet, meldt u dan aan voor onze herhaalservice. Wij verzorgen de recepten voor u via de huisarts. Let er wel op dat wijzigingen altijd schriftelijk door de voorschrijver (specialist!) aan ons worden doorgegeven.

 

Voorlichting

Wij streven ernaar u bij elke eerste uitgifte van een voor u nieuw medicijn een op uw situatie toegesneden computerbijsluiter mee te geven. In deze goedleesbare bijsluiters staat duidelijk aangegeven hoe u uw geneesmiddelen moet innemen en welke voorzorgen u in acht moet nemen.

 

Vragen

Hoe moet ik dit medicijn gebruiken? En hoe lang? Gaat het wel samen met de andere geneesmiddelen die ik gebruik? Hoe werkt het eigenlijk? Waar zijn die gele tabletten ook al weer precies voor? Aarzel niet, vraag het ons.

U kunt ook met ons bellen, nog eens langs komen met uw vragen of een afspraak maken voor een medicijnconsult. Heeft u direct een vraag of een opmerking? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. 

 

Cosmetica

Ook voor cosmetica kunt u bij ons terecht. Het merk Vichy staat voor hoge kwaliteit en is alleen verkrijgbaar in de apotheek. Onze medewerkers zijn gespecialiseerd in huid en lichaamsverzorging. Heeft u een vraag over huidproblemen of last van een droge huid vraag ons om advies. Vichy biedt een breed assortiment voor vele toepassingen en huidtypes. Wij hebben een groot assortiment op voorraad. Daarnaast hebben wij folders en proefmonster voor u.

Kijk ook op: www.vichy.com

Naast Vichy voeren wij ook het merk Eucerin wat alleen in apotheken te verkrijgen is. Droge, jeukende huid kan goed behandeld worden met ureum bevattende producten in de blauwe lijn. De gevoelige huid is gebaat bij producten uit de rode lijn. Vraag om advies en een proefmonster als u nog niet weet welk product goed bij u past.

 

Informatie

Natuurlijk zijn wij er niet alleen voor uw geneesmiddelen en hulpmiddelen. U kunt bij ons terecht voor allerlei informatie op gezondheidsgebied. In de apotheek hebben we gratis folders over diverse ziektebeelden. Ook voor andere informatie over medicijnen of gezondheid bent u altijd welkom, ook als u geen recept heeft.

 

Inhalatie-instructie

Voor nieuwe astma of COPD-patiënten en astma of COPD-patiënten die nieuwe inhalatoren krijgen of die twijfelen of ze hun inhalatiemedicijnen op de juiste wijze gebruiken, is het mogelijk om in een aparte ruimte onder leiding van een deskundig assistent te oefenen.

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

  • Herhaalservice

    Het is mogelijk om uw (chronische) medicijnen online te bestellen bij de apotheek wanneer het u uitkomt.

  • Medicijnkluis

    Uw medicijnen ophalen wanneer u wilt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

  • Bezorgservice

    Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Incontinentiezorg

    Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • De PilService op je iPhone

    Met de PilService-app van Alphega apotheek kun je eenvoudig je anticonceptiepil bestellen, je cyclus bijhouden en herinneringen instellen.

  • Spreekkamer

    Voor vragen en gesprekken die meer privacy vereisen, beschikken wij over een aparte spreekkamer.

  • Kijksluiter

    De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Inloopspreekuur

    Op het spreekuur kunt u met al uw specifieke vragen over uw medicijngebruik terecht.

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de huisarts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

 

 

Machtiging medicatie ophalen

Bent u niet in de gelegenheid om uw medicatie zelf op te halen bij de apotheek? Wanneer u 16 jaar of ouder bent kunt u iemand machtigen om dit voor u te doen. Vanwege de AVG-wetgeving moeten wij hiervoor uw schriftelijke toestemming vastleggen met een door u ondertekend machtigingsformulier.

 

Download het machtigingsformulier

Volg de invulinstructies op het machtigingsformulier en lever het in bij de apotheek. De persoon die uw medicatie of gegevens mag ophalen wordt de gemachtigde genoemd. De identiteitsgegevens van de gemachtigde worden door ons gecontroleerd aan de hand van het door u ingeleverde machtigingsformulier. De gemachtigde moet daarom altijd een geldig legitimatiebewijs meenemen. Zonder geldig legitimatiebewijs kunnen wij de medicijnen niet meegeven.

 

Geldigheidsduur

De machtiging is 1 jaar geldig, tenzij u anders aangeeft. U mag uw machtiging  op elk moment intrekken. Dit kan door contact op te nemen met ons. Wij laten de machtiging dan direct vervallen.

 

Uw privacy

Wij gaan zorgvuldig met uw privacy om. Uw machtiging zal niet voor andere doeleinden gebruikt worden. Wij verstrekken alleen uw medicijnen of gegevens aan de persoon die u gemachtigd heeft.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.