Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom bij

Alphega Apotheek Wessels

Actualiteiten

Farmacogenetische test

Minder bijwerkingen, effectievere therapie

Gebruikt u (chronische) medicatie op recept en heeft u last van bijwerkingen? Vraag naar onze farmacogenetische test.

Lees meer
Gezondheids-APK

Meer inzicht in uw gezondheid?

We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid, maar wat is het effect van onze leefstijl? Door bewust om te gaan met ons lich...

Lees meer
Coronavirus

Voorkom verspreiding van het Coronavirus

Bij Alphega apotheek staat uw welzijn centraal. Om u en onze medewerkers te beschermen volgen wij daarom het protocol van het...

Lees meer
Bescherm uw huid goed P1-2022

Bescherm uw huid goed

Onze huid is ons grootste en enige orgaan dat in direct contact met de buitenwereld staat. De huid reguleert de lichaamstempe...

Lees meer
Mooi de herfst in

Houd uw huid gezond

Ruim 1,5 vierkante meter groot en bijna 3 kilo zwaar: onze huid. Het grootste en het enige orgaan van ons lichaam dat in dire...

Lees meer

Adres

Oude Raadhuisplein 10
1271 RH  HUIZEN
AGB code apotheek: 02008879

Telefoon

Fax

035-5240335

Openingstijden

  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    • -
  • Zondag
    gesloten
Op maandag 5 december sluit de apotheek om 17.00uur. Op zaterdag 24 december zijn wij geopend. Op zaterdag 31 december 2022 zijn wij gesloten!

Apothekers

Christa Florax
Nienke van de Vrie-Hoekstra

Onze apotheek biedt u de mogelijkheid om online uw geneesmiddelendossier te raadplegen en uw (chronische) medicijnen te bestellen wanneer het u uitkomt. Wij maken hiervoor gebruik van de website Mijngezondheid.net.

 

Account aanvragen

Om gebruik te kunnen maken van MijnGezondheid.net meldt u zich eenmalig aan bij de apotheek. Vervolgens maakt de apotheker voor u een gebruikersaccount aan.

 

Inloggen

Nadat de apotheker uw account heeft bevestigd kunt u voortaan inloggen met uw DigiD met sms-code. Door gebruik te maken van de inlogprocedure via DigiD is uw dossier veilig te benaderen en voldoet de apotheek volledig aan de privacywetgeving. Via MijnGezondheid.net kunt u uw dossier inzien, vragen stellen (e-consult), geneesmiddelen opnieuw aanvragen en een medicatiepaspoort afdrukken.

 

Klik op de onderstaande button om in te loggen.

 

Meer weten?

Neem voor vragen of om u aan te melden contact op met onze apotheek.

Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek. Zo kunt u bijvoorbeeld online een afspraak maken, herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen.

Aanmelden

Buiten de openingstijden van Apotheek Wessels kunt u tijdens avond, nacht, weekenden en feestdagen terecht bij de dienstapotheek Gooi&Vechtstreek.

Deze dienstapotheek is gehuisvest op het terrein van ziekenhuis Tergooi Noord in Blaricum, onder één dak met de huisartsenpost.

De dienstapotheek is elke feestdag, avond, nacht en weekend open voor het afhalen van spoedeisende geneesmiddelen voor uzelf of een gezinslid. Spoedeisende geneesmiddelen zijn geneesmiddelen waarvan de toediening niet kan wachten tot de volgende dag of na het weekend.

Twijfelt u? Neem dan eerst telefonisch contact op met de dienstapotheek op telefoonnummer (035) 533 06 07.

Voor meer informatie: www.dienstapotheek-gooi.nl/

Alphega Apotheek Wessels is gevestigd in het centrum van Huizen.

Wij bieden een scala aan diensten en producten voor zowel cliënten als zorgverleners.
Loop gerust eens bij ons binnen of mail ons voor meer informatie.

Op www.apotheek.nl vindt u betrouwbare informatie over uw medicatie.
 

Mijngezondheid.net en MEDGEMAK

Via Mijngezondheid.net of de app MEDGEMAK van Mijngezondheid.net kunt u via een beveiligde verbinding berichten sturen naar de Huisarts of de Apotheek. Doorgaans ontvangt u op werkdagen binnen 24uur antwoord.

 

NIEUW: Digitale factuur
Vanaf 1-3-2022 versturen wij onze facturen bij voorkeur digitaal. Als uw e-mailadres en 06-nummer bij ons bekend zijn, ontvangt u van ons een beveiligde mail via Zorgmail.

 

Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u het antwoord op de meest gesteld vragen over uw digtale factuur.

 

  • Mijn toegangscode klopt niet, of is verlopen, wat moet ik doen?

Open uw notificatie e-mail en klik op ‘Bericht lezen’. U ontvangt dan een nieuwe code waarbij de vorige code ongeldig wordt. Iedere keer dat u een toegangscode ontvangt is deze eenmalig te gebruiken en 15 minuten geldig.

  • Mijn telefoonnummer is niet (meer) correct, wat moet ik doen?

Bel of e-mail de verzender om te vragen of de secure e-mail nogmaals verzonden kan worden met het juiste telefoonnummer. Of meld het gebruik van een onjuist telefoonnummer vanuit het scherm waar u een toegangscode kunt opvragen.

  • Hoe kan ik zien dat de webpagina te vertrouwen is?

Dit kunt u zien aan de groene balk van de URL in uw browser. De URL van de Viewer begint altijd met https://viewer.zorgmail.nl. Wijkt dit af, neem dan contact op met de verzender.

  • Ik heb mijn notificatie-e-mail per ongeluk verwijderd, wat moet ik doen?

Bel of e-mail de verzender om te vragen of de secure e-mail nogmaals verzonden kan worden.

  • Kan ik ook de tekst uit het bericht downloaden en opslaan?

Ja dit is mogelijk door bovenin het bericht te klikken op ‘Bericht downloaden’.

  • E-mail is toch geen veilig medium om vertrouwelijk gegevens uit te wisselen?

Het klopt dat e-mail normaliter geen veilig medium is hiervoor, maar doordat de apotheek die u berichten stuurt is aangesloten op ZorgMail is dit wel veilig. Dit is ook de reden dat u een aparte code per sms ontvangt om het bericht te openen binnen een beveiligde omgeving.

  • Ik wil een reply-all doen, kan dit?

In het geval van meerdere ontvangers, is het alleen mogelijk om veilig te antwoorden naar de verzender van uw e-mail.

  • Hoe lang blijft mijn bericht bewaard?

Uw bericht wordt 90 dagen bewaard. Na 90 dagen wordt het bericht automatisch verwijderd.

  • Ik kan mijn factuur niet openen op mijn mobiel en/of tablet.

Download dan Adobe Acrobat Reader DC op uw device om het bestand alsnog te kunnen openen. Adobe Acrobat Reader DC is de gratis wereldstandaard voor het betrouwbaar weergeven, afdrukken en annoteren van PDF-documenten.

 

Voor verdere vragen over uw digitale factuur kunt u altijd terecht in onze apotheek.

  • Alphega chat

    Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.

  • De Farmacogenetische test

    Minder bijwerkingen, effectievere therapie

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

  • Herhaalservice

    Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Incontinentiezorg

    Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • Bezorgservice

    Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.

  • Ramadan en medicijngebruik

    U wilt zich in deze heilige maand aan de religieuze plicht houden en met uw familie meedoen aan het vasten. Het innemen van geneesmiddelen wordt gezien als verbreking van het vasten.

  • Reizigersadvies

    Ook voor een persoonlijk reizigersadvies gaat u naar uw Alphega apotheek.

  • Inloopspreekuur

    Op het spreekuur kunt u met al uw specifieke vragen over uw medicijngebruik terecht.

  • Kijksluiter

    De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.