Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor de nieuwsbrief van Alphega apotheek en blijf op de hoogte van het laatste nieuws en actuele promoties.

Inschrijven nieuwsbrief

Welkom bij

Alphega Apotheek Wessels

Actualiteiten

Het team van Apotheek Wessels zoekt versterking!

Wij zoeken een collega!

Apotheek Wessels zoekt uitbreiding van het team. We zoeken een apothekersassistent.

Lees meer
gewijzigde openingstijden

Vanaf 1-6-2024 op zaterdag gesloten

Vanaf 1 juni 2024 zijn wij op zaterdag gesloten. Klik hier voor meer informatie.

Lees meer
Herhaalservice

Alphega nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste de actuele promoties en het laatste nieuws per e-mail.

Lees meer
Zorg goed voor uzelf

Zorg goed voor uzelf

We zijn steeds meer bezig met onze gezondheid. Door bewust om te gaan met ons lichaam blijven we vitaal en houden we onze wee...

Lees meer
Goede voornemens - P1-2023

Belang van zelftesten op corona en griep

Bent u 70+ en hebt u verkoudheidsklachten? Dan doet u er goed aan om uzelf te testen op griep of covid. Uw arts kan u dan tij...

Lees meer
Farmacogenetische test campagnebeeld 2

Farmacogenetische test

Gebruikt u (chronische) medicatie op recept en heeft u last van bijwerkingen? Vraag naar onze farmacogenetische test.

Lees meer
Stoppen met roken

Stoppen met roken

Op Nieuwjaarsdag maken we goede voornemens, zoals stoppen met roken. Maar bent u er nu klaar voor?

Lees meer

Adres

Oude Raadhuisplein 10
1271 RH  HUIZEN
AGB code apotheek: 02008879

Telefoon

Openingstijden

  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten
Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar van 9.00-12.00u en 14.00-17.30uur.

Apothekers

Christa Florax
Nienke van de Vrie-Hoekstra
Youna Doldersum

Onze apotheek biedt u de mogelijkheid om online uw geneesmiddelendossier te raadplegen en uw (chronische) medicijnen te bestellen wanneer het u uitkomt. Wij maken hiervoor gebruik van de website Mijngezondheid.net.

 

Account aanvragen

Om gebruik te kunnen maken van MijnGezondheid.net meldt u zich eenmalig aan bij de apotheek. Vervolgens maakt de apotheker voor u een gebruikersaccount aan.

 

Inloggen

Nadat de apotheker uw account heeft bevestigd kunt u voortaan inloggen met uw DigiD met sms-code. Door gebruik te maken van de inlogprocedure via DigiD is uw dossier veilig te benaderen en voldoet de apotheek volledig aan de privacywetgeving. Via MijnGezondheid.net kunt u uw dossier inzien, vragen stellen (e-consult), geneesmiddelen opnieuw aanvragen en een medicatiepaspoort afdrukken.

 

Klik op de onderstaande button om in te loggen.

 

Meer weten?

Neem voor vragen of om u aan te melden contact op met onze apotheek.

 

Herhaalbandje inspreken

Heeft u geen toegang tot MijnGezondheid.net, dan kunt u altijd uw herhaalaanvraag inspreken. Bel 035-5253516 en kies menukeuze 1.

Aanmelden

Buiten de openingstijden van Apotheek Wessels kunt u tijdens avond, nacht, weekenden en feestdagen terecht bij de dienstapotheek Gooi en Omstreken.

Deze dienstapotheek is gehuisvest op het terrein van ziekenhuis Tergooi in Hilversum, vlak bij de huisartsenpost en spoedeisende hulp.
!Per 19-5-2023 is het adres: Laan van tergooi 2, 1212 VG Hilversum!

De dienstapotheek is elke feestdag, avond, nacht en weekend open voor het afhalen van spoedeisende geneesmiddelen voor uzelf of een gezinslid. Spoedeisende geneesmiddelen zijn geneesmiddelen waarvan de toediening niet kan wachten tot de volgende dag of na het weekend.

Twijfelt u? Neem dan eerst telefonisch contact op met de dienstapotheek op telefoonnummer (035) 533 06 07.

Voor meer informatie: www.dienstapotheek-gooi.nl/

Algemeen
Alphega Apotheek Wessels is gevestigd in het centrum van Huizen.
Wij bieden een scala aan diensten en producten voor zowel cliënten als zorgverleners.
Loop gerust eens bij ons binnen of mail ons voor meer informatie.

Op www.apotheek.nl vindt u betrouwbare informatie over uw medicatie.

Prijslijst
Onderstaande prijslijst geeft u een overzicht van prijzen van diensten in uw Alphega apotheek. Deze prijslijst geldt ook voor niet verzekerde producten en diensten. Voor een overzicht van kosten van geneesmiddelen verwijzen wij u naar www.medicijnkosten.nl.
Indien de apotheek een contract heeft met uw zorgverzekeraar kunnen andere prijzen van toepassing zijn, zowel voor geneesmiddelen als voor diensten. U kunt dit navragen bij één van onze medewerkers. Indien wij met uw zorgverzekeraar een contract hebben, kunnen wij veelal de kosten van ‘uitgifte per medicijn’ en ‘weekuitgifte per rol’ rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar declareren.

Prestaties Basispakket

Prijzen per 1 januari 2024 
incl. BTW 

Uitgifte per medicijn  € 9,90
eerste uitgifte inclusief begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel
specifieke begeleiding voorafgaand aan eerste gebruik inclusief gesprek
 
€ 19,81

bereiding 
niet-standaard geneesmiddel dat voor u persoonlijk wordt bereid
 

€ 29,20
bijzondere bereiding 
niet-standaard geneesmiddel dat voor u persoonlijk wordt bereid en speciale behandeling vraagt
 
€ 160,60
thuisbezorgen 
thuis afleveren van receptgeneesmiddelen
 
€ 5,00
Geen kosten indien bezorgen medisch noodzakelijk is  
 
Weekuitgifte per rol  
1-wekelijkse baxter (GDV)
2-wekelijkse baxter (GDV)
3-wekelijkse baxter (GDV)
3-wekelijkse baxter (GDV)
€ 27,10
€ 54,19
€ 81,30
€ 108,39
Begeleidingsgesprek chronisch geneesmiddel € 12,50
Medicatiebeoordeling € 214,25
Longcheck inclusief adviesgesprek astma/COPD inclusief Vitalograph € 84,00
Instructie UR-geneesmiddel gerelateerd hulpmiddel € 9,90
Prestatie medicatie-overdracht naar ziekenhuis of aan andere zorgverleners 
Bij opname in het ziekenhuis of bij wisseling van zorgverlener
€ 16,75
   
Farmacogenetische test inclusief adviesgesprek € 299,00
medicatie-overzicht in print gratis
Ontvangst en verwerken retour gebrachte geneesmiddelen gratis

Apotheekgesprek 
maximaal 15 minuten
langer dan 15 minuten
bij u thuis

Indien niet receptplichtig  
€ 25,70                                         
€ 51,35                                          
€ 67,25                                                      

Advies medicijngebruik tijdens ramadan € 15,80                                                   
Reizigersconsult chronisch geneesmiddelengebruik € 12,90
Farmaceutisch consult € 57,20
Farmaceutische zorg in de GDV 1-wekelijks
Farmaceutische zorg in de GDV 2-wekelijks
Farmaceutische zorg in de GDV 3-wekelijks
Farmaceutische zorg in de GDV 4-wekelijks
 € 2,90 
 € 5,75 
 € 8,65 
 € 11,55 

Mijngezondheid.net en MEDGEMAK

Via Mijngezondheid.net of de app MEDGEMAK van Mijngezondheid.net kunt u via een beveiligde verbinding berichten sturen naar de Huisarts of de Apotheek. Doorgaans ontvangt u op werkdagen binnen 24uur antwoord.

 

Digitale factuur
Wij versturen onze facturen bij voorkeur digitaal. Als uw e-mailadres en 06-nummer bij ons bekend zijn, ontvangt u van ons een beveiligde mail via Zorgmail.

 

Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u het antwoord op de meest gesteld vragen over uw digtale factuur.

 

  • Mijn toegangscode klopt niet, of is verlopen, wat moet ik doen?

Open uw notificatie e-mail en klik op ‘Bericht lezen’. U ontvangt dan een nieuwe code waarbij de vorige code ongeldig wordt. Iedere keer dat u een toegangscode ontvangt is deze eenmalig te gebruiken en 15 minuten geldig.

  • Mijn telefoonnummer is niet (meer) correct, wat moet ik doen?

Bel of e-mail de verzender om te vragen of de secure e-mail nogmaals verzonden kan worden met het juiste telefoonnummer. Of meld het gebruik van een onjuist telefoonnummer vanuit het scherm waar u een toegangscode kunt opvragen.

  • Hoe kan ik zien dat de webpagina te vertrouwen is?

Dit kunt u zien aan de groene balk van de URL in uw browser. De URL van de Viewer begint altijd met https://viewer.zorgmail.nl. Wijkt dit af, neem dan contact op met de verzender.

  • Ik heb mijn notificatie-e-mail per ongeluk verwijderd, wat moet ik doen?

Bel of e-mail de verzender om te vragen of de secure e-mail nogmaals verzonden kan worden.

  • Kan ik ook de tekst uit het bericht downloaden en opslaan?

Ja dit is mogelijk door bovenin het bericht te klikken op ‘Bericht downloaden’.

  • E-mail is toch geen veilig medium om vertrouwelijk gegevens uit te wisselen?

Het klopt dat e-mail normaliter geen veilig medium is hiervoor, maar doordat de apotheek die u berichten stuurt is aangesloten op ZorgMail is dit wel veilig. Dit is ook de reden dat u een aparte code per sms ontvangt om het bericht te openen binnen een beveiligde omgeving.

  • Ik wil een reply-all doen, kan dit?

In het geval van meerdere ontvangers, is het alleen mogelijk om veilig te antwoorden naar de verzender van uw e-mail.

  • Hoe lang blijft mijn bericht bewaard?

Uw bericht wordt 90 dagen bewaard. Na 90 dagen wordt het bericht automatisch verwijderd.

  • Ik kan mijn factuur niet openen op mijn mobiel en/of tablet.

Download dan Adobe Acrobat Reader DC op uw device om het bestand alsnog te kunnen openen. Adobe Acrobat Reader DC is de gratis wereldstandaard voor het betrouwbaar weergeven, afdrukken en annoteren van PDF-documenten.

 

Voor verdere vragen over uw digitale factuur kunt u altijd terecht in onze apotheek.

  • Alphega chat

    Vragen voor onze apotheek? Dat kan ook via chat.

  • Farmacogenetische test

    Uw DNA, uw medicijnen

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

  • Herhaalservice

    Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Incontinentiezorg

    Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • Bezorgservice

    Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.

  • Ramadan en medicijngebruik

    U wilt zich in deze heilige maand aan de religieuze plicht houden en met uw familie meedoen aan het vasten. Het innemen van geneesmiddelen wordt gezien als verbreking van het vasten.

  • Reizigersadvies

    Ook voor een persoonlijk reizigersadvies gaat u naar uw Alphega apotheek.

  • Inloopspreekuur

    Op het spreekuur kunt u met al uw specifieke vragen over uw medicijngebruik terecht.

  • Kijksluiter

    De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.
CAPTCHA

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

CAPTCHA

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.