Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Alphega Apotheek Wessels

Let op: Alphega apotheek volgt het protocol van het RIVM om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Natuurlijk blijven wij ons inzetten om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en vragen daarbij uw medewerking:

Heeft u last van hoesten, koorts of (neus)verkoudheid?
Ga dan NIET naar de apotheek maar bel ons


We geven u telefonisch advies en lichten toe hoe we u zo snel mogelijk van uw medicijnen kunnen voorzien. Bedankt voor uw begrip en medewerking.

Adres

Oude Raadhuisplein 10,
1271 RH  HUIZEN
AGB code apotheek: 02008879

Telefoon

Fax

035-5240335

Openingstijden

  • Maandag
    • -
  • Dinsdag
    • -
  • Woensdag
    • -
  • Donderdag
    • -
  • Vrijdag
    • -
  • Zaterdag
    • -
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

Christa Florax
Nienke van de Vrie-Hoekstra

Onze apotheek biedt u de mogelijkheid om online uw geneesmiddelendossier te raadplegen en uw (chronische) medicijnen te bestellen wanneer het u uitkomt. Wij maken hiervoor gebruik van de website Mijngezondheid.net.

 

Account aanvragen

Om gebruik te kunnen maken van MijnGezondheid.net meldt u zich eenmalig aan bij de apotheek. Vervolgens maakt de apotheker voor u een gebruikersaccount aan.

 

Inloggen

Nadat de apotheker uw account heeft bevestigd kunt u voortaan inloggen met uw DigiD met sms-code. Door gebruik te maken van de inlogprocedure via DigiD is uw dossier veilig te benaderen en voldoet de apotheek volledig aan de privacywetgeving. Via MijnGezondheid.net kunt u uw dossier inzien, vragen stellen (e-consult), geneesmiddelen opnieuw aanvragen en een medicatiepaspoort afdrukken.

 

Klik op de onderstaande button om in te loggen.

 

Meer weten?

Neem voor vragen of om u aan te melden contact op met onze apotheek.

Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek. Zo kunt u bijvoorbeeld online een afspraak maken, herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen.

Aanmelden

Buiten de openingstijden van Apotheek Wessels kunt u tijdens avond, nacht, weekenden en feestdagen terecht bij de dienstapotheek Gooi&Vechtstreek.

Deze dienstapotheek is gehuisvest op het terrein van ziekenhuis Tergooi Noord in Blaricum, onder één dak met de huisartsenpost.

De dienstapotheek is elke avond, nacht en weekend open voor het afhalen van spoedeisende geneesmiddelen voor uzelf of een gezinslid. Spoedeisende geneesmiddelen zijn geneesmiddelen waarvan de toediening niet kan wachten tot de volgende dag of na het weekend.

Twijfelt u? Neem dan eerst telefonisch contact op met de dienstapotheek op telefoonnummer (035) 533 06 07.

Voor meer informatie: www.dienstapotheek-gooi.nl/

Alphega Apotheek Wessels is gevestigd in het centrum van Huizen.

Wij bieden een scala aan diensten en producten voor zowel cliënten als zorgverleners.
Loop gerust eens bij ons binnen of mail ons voor meer informatie.

Op www.apotheek.nl vindt u betrouwbare informatie over uw medicatie.
 

Inloopspreekuur

We hebben elke maandag van 09.00 tot 10.00 uur een inloopspreekuur. Hier kunt u laagdrempelig vragen stellen aan uw apotheker(sassistente).

Tijdens (nationale) feestdagen kunnen wij gesloten zijn of aangepaste openingstijden hanteren.

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

  • Herhaalservice

    Het is mogelijk om uw (chronische) medicijnen online te bestellen bij de apotheek wanneer het u uitkomt.

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Incontinentiezorg

    Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

  • bezorgdienst

    Bezorgservice

    Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.

  • Ramadan en medicijngebruik

    U wilt zich in deze heilige maand aan de religieuze plicht houden en met uw familie meedoen aan het vasten. Het innemen van geneesmiddelen wordt gezien als verbreking van het vasten.

  • Stoppen met roken

    Hart- en vaatziekten, longaandoeningen, onvruchtbaarheid en kanker: Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevaren van roken, veroorzaakt door de teerproducten die ontstaan bij het verbranden van tabak.

  • Reizigersadvies

    Ook voor een persoonlijk reizigersadvies gaat u naar uw Alphega apotheek.

  • De Farmacogenetische test

    Veilige medicatie op maat, bereikbaar voor iedereen.

Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Ik geef toestemming

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.