Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Alphega Apotheek Dreumel

Let op: Alphega apotheek volgt het protocol van het RIVM om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Natuurlijk blijven wij ons inzetten om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en vragen daarbij uw medewerking:

Heeft u last van hoesten, koorts of (neus)verkoudheid?
Ga dan NIET naar de apotheek maar bel ons


We geven u telefonisch advies en lichten toe hoe we u zo snel mogelijk van uw medicijnen kunnen voorzien. Bedankt voor uw begrip en medewerking.

Adres

Paulushof 9,
6621 CH  DREUMEL
AGB code apotheek: 02008445

Telefoon

Fax

0487 572478

Openingstijden

Op 2e Paasdag (5 april), Koningsdag (27 april), Hemelvaart (13 mei) en 2e Pinksterdag (24 mei) zijn wij gesloten. Buiten onze openingstijden kunt u met spoedrecepten terecht bij Regioapotheek Rivierenland te Tiel (0900-6006666).
  • Maandag
    • -
    • -
  • Dinsdag
    • -
    • -
  • Woensdag
    • -
    • -
  • Donderdag
    • -
    • -
  • Vrijdag
    • -
    • -
  • Zaterdag
    gesloten
  • Zondag
    gesloten

Apothekers

Dhr. drs. J. Mulders (BIG-nummer: 89046573717)
Mw. drs. A.M.W. van Hees (BIG-nummer: 29914616717)
Dhr. A. Kabalay (BIG-nummer: 89925295717)

Onze apotheek werkt samen met Alphega Apotheek West Maas Waal

Er zijn verschillende manieren om uw herhaalrecepten aan te vragen. Voor alle bestelmogelijkheden geldt dat een recept dat op een werkdag voor 11 uur is besteld, de eerstvolgende werkdag vanaf 15 uur klaar staat. Als een herhaalnummer op het etiket van uw medicijn staat kunt u uw medicijnen op de volgende manieren bestellen:

  1. Telefonisch via onze receptenlijn (088 nummer tegen lokaal tarief)
  2. Mobiel via RecAppt  (makkelijk voor het bestellen van meerdere medicijnen)
  3. Internet (makkelijk voor het bestellen van meerdere medicijnen)

Wilt u via internet een herhaalrecept bestellen en heeft u een etiket met herhaalcode? Klik dan hieronder op uw apotheek en vul het herhaalnummer in. 

Kijk voor meer informatie ook op www.herhaalrecepten.com

Buiten onze openingstijden kunt u voor spoedrecepten terecht bij Regioapotheek Rivierenland te Tiel.

 

Regioapotheek Rivierenland
President Kennedylaan 1d
4002 WP Tiel
tel.  0900-6006666 (€ 0,10 per minuut)
fax. 0344-634897
www.regioapotheekrivierenland.nl

Het team van apotheek West Maas en Waal - Dreumel bestaat uit apothekers, apothekersassistentes en farmaceutisch medewerkers. Wij zijn een goed opgeleid team en worden regelmatig bijgeschoold om zo goed op de hoogte te blijven. Wij zijn een klantgerichte farmaceutische onderneming. Onze primaire taak is het afleveren van geneesmiddelen, gezondheidsartikelen. U kunt natuurlijk ook bij ons terecht voor advies, service en begeleiding van uw geneesmiddelengebruik. Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. Daarbij komt de zorg rondom het receptgeneesmiddel natuurlijk op de eerste plaats, maar ook voor informatie over zelfzorgartikelen en medische hulpmiddelen bent u bij ons aan het goede adres. Ons team is gemotiveerd om de patiënt zo goed en efficiënt mogelijk te helpen. Alle leden van het team dragen verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van de apotheek.

Regelmatig worden wij getoetst door een onafhankelijke instantie en van tijd tot tijd wordt uw mening ook gevraagd. Mocht u niet tevreden zijn over ons werk of heeft u een idee hoe wij ons werk zouden kunnen verbeteren? Laat dit dan aan ons weten.

Wisselende gezichten

Indien u met enige regelmaat in onze apotheek komt zal het u opvallen dat u niet steeds door dezelfde apotheekmedewerker geholpen wordt. Het werk in de apotheek is verdeeld in taken die per dag rouleren over de medewerkers. Hierdoor blijft iedereen allround. Daarnaast is het voor de medewerkers prettig om met regelmaat van taak te wisselen omdat het foutloos bereiden en afleveren van medicijnen geconcentreerd dient te gebeuren.

Begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel

Voor de medicijnen die u voor het eerst meekrijgt, of langer dan 12 maanden niet heeft gekregen in uw apotheek, krijgt u aan de balie uitleg over uw medicijn. Dit is het begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel. In het begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel wordt met u besproken wat u van uw medicijn kunt verwachten. Tijdens het begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel wordt met u gesproken over: werking van het medicijn, wijze van gebruik, mogelijke bijwerkingen, eventuele andere bijzonderheden, adviezen of waarschuwingen en eventuele samenhang met andere medicijnen die u gebruikt. Hierdoor weet u precies hoe u het middel dient te gebruiken. Daarnaast ontvangt u altijd een op uw situatie toegesneden bijsluiter. In deze goed leesbare bijsluiters staat duidelijk aangegeven hoe u uw geneesmiddelen moet innemen en welke voorzorgen u in acht moet nemen.

Wij streven ernaar om bij elke eerste uitgifte van een voor u nieuw medicijn en bij elk bijzonder geneesmiddel een uitgebreide uitleg te geven, Wanneer u het middel voor de tweede keer krijgt zullen wij u vragen naar uw ervaringen met het middel en of er nog vragen of problemen zijn.

Uw zorgverzekeraar heeft over het begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel afspraken gemaakt met uw apotheek. U ziet het begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel mogelijk terug op het declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar. Neem voor vragen over uw declaratieoverzicht contact op met uw zorgverzekeraar.

Proeftijd voor geneesmiddelen

Als u een geneesmiddel voor de eerste keer krijgt voorgeschreven, mogen wij u slechts 1 heel doosje, met een maximum van 30 dagen, meegeven. Dit is een bezuinigingsmaatregel van de overheid en zorgverzekering om te voorkomen dat er onnodig medicijnen in de afvalcontainer terechtkomen. Bijvoorbeeld als het geneesmiddel bij u niet goed werkt of vervelende bijwerkingen geeft. Als de arts voor een langere periode geneesmiddelen voorschrijft, dan krijgt u voor de resterende hoeveelheid een herhaalrecept van ons mee.

Samenwerking met derden

Om voldoende tijd en aandacht voor kwaliteit, medicatiebewaking en persoonlijk (gebruiks)advies te houden en efficiënt te werken maakt de Alphega apotheek gebruik van drie centrale services, namelijk Central Filling, Centrale Bereiding en Baxter. Hierbij worden routinehandelingen die gepaard gaan met (herhaal)recepten geautomatiseerd uitgevoerd en verzorgd door een centrale Alphega apotheek. Het controleren en afleveren blijft natuurlijk onze taak. Ook voor vragen zijn wij nog steeds uw vertrouwde aanspreekpunt.

Central Filling herkent u aan de afwijkende etiketten. Baxter kunt u herkennen aan de zakjes op een rol, op naam van een specifieke patiënt.

Voor het klaarmaken van deze medicatie verstrekken wij noodzakelijke gegevens aan de betreffende leverancier. Uiteraard gaat iedereen hier vertrouwelijk mee om en dient iedereen zich aan de wetgeving te houden. Mocht u hier bezwaar tegen hebben, dan verzoeken wij u vriendelijk ons hierover te informeren.

Privacy

De balie van de apotheek bestaat als het ware uit afzonderlijke eilandjes. Hiervoor is gekozen in verband met privacyoverwegingen. Daarnaast heeft onze apotheek een aparte spreekkamer voor het voeren van een rustig gesprek.

In de apotheek registreren we verschillende gegevens van u, zoals naam, telefoonnummer, ander medicijngebruik en eventuele allergieën. Deze gegevens zijn nodig om te bepalen of u een geneesmiddel veilig kunt gebruiken en om u te kunnen bereiken, bijvoorbeeld als we u iets belangrijks vergeten zijn te vermelden.

Wij gaan uiterst zorgvuldig met uw gegevens om. We zijn gebonden aan ons beroepsgeheim en aan het privacyreglement van onze beroepsorganisatie. Bij inschrijving wordt deze informatie standaard verstrekt. Tevens is deze informatie verkrijgbaar in de apotheek. U kunt erop rekenen dat uw gegevens alleen in te zien zijn door de apothekers, de assistenten, uw arts en uzelf. Klik hier voor onze privacyverklaring. 

Adres- en verzekeringsgegevens

Voor veel mensen declareren wij rechtstreeks bij hun verzekering. Gaat u naar een andere verzekeraar of krijgt u een nieuw polisnummer? Wanneer uw verzekeringsgegevens wijzigen, is dat voor de apotheek ook belangrijk om te weten. Wij kunnen dan de aan u verstrekte medicijnen op de juiste wijze declareren.

Wij stellen het ook zeer op prijs dat, u ons bij een verhuizing ook een adreswijziging stuurt. Als u naar een andere plaats verhuist, kunnen wij een medicatieoverzicht uitdraaien van het afgelopen jaar. Dit kunt u dan bij uw nieuwe apotheek en huisarts afgeven ter informatie.

Uw geneesmiddelen in een andere verpakking

Het kan zijn dat u geneesmiddelen krijgt, die er anders uitzien dan u gewend bent. Dit is wel hetzelfde middel, maar het is goedkoper. Door deze zogenaamde generieke geneesmiddelen uit te geven, helpt onze apotheek met het betaalbaar houden van de gezondheidszorg. In plaats van een relatief duur merkpreparaat krijgt u van ons een goedkoper alternatief. Dit middel moet aan dezelfde eisen voldoen als het oorspronkelijke merkproduct en is dus net zo werkzaam en veilig. Ziet uw geneesmiddel er anders uit dan u gewend bent en heeft u daar vragen over? Stel deze dan gerust aan één van onze medewerkers.

Bestellen en afhalen van medicijnen

In de apotheek hebben we veel geneesmiddelen op voorraad. Dus als u met een recept bij ons komt, zullen wij u vaak direct kunnen helpen. Mochten wij iets voor u moeten bestellen, dan kunt u het geneesmiddel vaak al de volgende dag ophalen. Voor herhaalrecepten geldt daarom, dat wanneer u het voor 11 uur bij de huisarts heeft aangevraagd, het de volgende dag na 15.00 uur voor u klaarligt. Wij kunnen u een berichtje sturen wanneer uw medicatie klaarligt.

Het is verstandig om geneesmiddelen of incontinentiemateriaal waar u niet buiten kunt, niet op het laatste moment aan te vragen. Bij homeopathische middelen dient u rekening te houden met een langere levertijd.

Vaak wordt ons de vraag gesteld of iemand anders uw geneesmiddelen mag komen halen. Dat is geen enkel probleem. Wanneer uw verzekeringsgegevens in onze computer aanwezig zijn, of als de geneesmiddelen worden betaald, is het voldoende als uw naam, adres en geboortedatum worden vermeld bij het ophalen. Dat is ook het enige dat u zelf hoeft te vermelden als u uw eigen recept ophaalt. Een persoon moet ouder zijn dan 12 jaar om geneesmiddelen af te halen.

Oude geneesmiddelen

Op de verpakking staat tot welke datum uw medicijnen goed blijven. Breng geneesmiddelen die over de datum zijn en geneesmiddelen die u niet meer gebruikt terug naar de apotheek. Wij ruimen ze dan milieuvriendelijk op. De etiketten mogen van de doosjes worden verwijderd.

Kwaliteit

De apotheek werkt continue aan kwaliteit. Kwaliteit betekent, dat er in de apotheek gewerkt wordt volgens nauwkeurig omschreven procedures en regels. Hiermee kunnen wij de kwaliteit van onze producten en service blijven garanderen. Wij zijn sinds januari 2001 gecertificeerd en worden jaarlijks getoetst door DEKRA® conform ISO 9001.2008 en HKZ 2009.

Daarnaast zijn wij een door SBB erkend leerbedrijf. 

Algemene apotheek verkoop- en betalingsvoorwaarden

Bij Alphega apotheek West Maas en Waal en Alphega apotheek Dreumel hanteren wij de algemene apotheek verkoop- en betalingsvoorwaarden welke zijn opgesteld door onze beroepsorganisatie, de KNMP. 

 

Prijslijst voor diensten van Alphega apotheek West Maas en Waal

Klik hier voor de prijslijst voor 2021. Deze prijslijst geldt indien u in 2021 niet verzekerd bent bij een zorgverzekeraar of indien de apotheek geen contract heeft afgesloten met uw zorgverzekeraar.

Voor uitgebreide informatie over de services van Alphega apotheek West Maas en Waal - Dreumel wijzen we u graag ook op onze website www.herhaalrecepten.com

 

Medicatiebewaking

Als we een recept ontvangen, dan geven we het geneesmiddel niet zomaar mee. Medicatiebewaking is hier een belangrijk onderdeel van. Controle van recepten is noodzakelijk, omdat het wel eens voorkomt dat de arts een medicijn voorschrijft, dat niet samengaat met medicijnen die u al gebruikt. Sommige geneesmiddelen versterken of verzwakken bijvoorbeeld elkaars werking. Op zo'n moment nemen we contact op met uw huisarts om te overleggen. We kijken niet alleen naar uw geneesmiddelgebruik, maar houden ook rekening met allergieën, eventuele zwangerschap of kinderwens. Geef dit daarom door aan uw apotheek.

Wij adviseren u ook vrij verkrijgbare geneesmiddelen in de apotheek te laten registreren, als u chronisch geneesmiddelen gebruikt of zwanger bent. Want ook deze middelen kunt u dan niet altijd veilig gebruiken.

 

Zelfzorgmiddelen

Ook bij zelfzorggeneesmiddelen is het van belang dat u het juiste middel gebruikt. Net als bij receptgeneesmiddelen spelen factoren, zoals leeftijd, bij kinderen ook het gewicht en de duur van de klacht een rol.

De apotheekmedewerker zal u dan ook altijd eerst een paar vragen stellen om een goed advies te kunnen geven. In goed overleg kiezen we het meest geschikte product. Maar u moet niet vreemd opkijken als we een keertje nee verkopen. Het kan best zijn dat uw klacht niet behandeld kan worden met een zelfzorgproduct. Wij verwijzen u dan naar uw dokter.     

  • Actueel medicatieoverzicht

    Alphega apotheek biedt u de mogelijkheid om uw medicatieoverzicht via uw eigen persoonlijke pagina te bekijken en eventueel uit te printen.

  • Adviesgesprek astma & COPD

    Heeft u astma of COPD dan is goede zorg en advies over medicijnen belangrijk. Bij Alphega apotheek kunt u terecht voor een adviesgesprek.

  • Diabeteszorg

    Diabetes is een stofwisselingsziekte die het lichaam belemmert om suiker (glucose) uit voeding te verwerken.

  • Huidverzorging

    Verschillende apotheken organiseren beauty dagen. Je kunt dan uitgebreid kennis maken met de producten die verkrijgbaar zijn in de apotheek.

  • Incontinentiezorg

    Urine-incontinent zijn betekent dat u uw urine (plas) niet goed op kan houden. Als u hiermee te maken hebt, wilt u het beste advies en de beste producten.

  • Online consult

    Bent u aan huis gebonden en heeft u behoefte aan een adviesgesprek?

  • Spreekkamer

    Voor vragen en gesprekken die meer privacy vereisen, beschikken wij over een aparte spreekkamer.

  • Kijksluiter

    De belangrijkste informatie uit de bijsluiter van uw medicijn kort en duidelijk uitgelegd in een video

  • Bezorgservice

    Bent u aan huis gebonden en daardoor niet in staat om de apotheek te bezoeken, informeer dan naar onze bezorgservice.

  • Herhaalservice

    Gebruikt u dagelijks medicijnen? Vraag dan naar onze herhaalservice.

  • Medicijnkluis

    Uw medicijnen ophalen wanneer u wilt, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

  • Inloopspreekuur

    Op het spreekuur kunt u met al uw specifieke vragen over uw medicijngebruik terecht.

  • Medirol®

    Medirol® is een service van Alphega apotheek. Het bestaat uit meerdere producten om het innemen van je medicijnen makkelijker en veiliger te maken. Medirol® bestaat uit een rol met medicijnzakjes en een persoonlijke informatiemap.

Wilt u zich inschrijven bij onze apotheek? Vul dan het onderstaande formulier volledig in.


Waarom moet ik mij inschrijven?

U kunt voorgeschreven medicijnen / recepten van de (huis) arts niet zomaar ophalen bij de apotheek. U moet hiervoor ingeschreven zijn. Een belangrijke taak van de apotheek is het vastleggen en bewaken van uw medicijngebruik. We moeten er namelijk zeker van zijn dat u het (voorgeschreven) medicijn zonder problemen kunt gebruiken. Met de gegevens van uw inschrijfformulier leggen wij een dossier voor u aan waarin deze informatie nauwkeurig wordt bijgehouden. Het dossier met uw medicatiegegevens is door u altijd op te vragen bij de apotheek.


Aanduiding van verplicht veld
Geslacht
Ik geef de apotheek toestemming:
Mijn dossierbeheerder te worden en mij te laten uit schrijven bij mijn huidige apotheek.
Voor het delen van mijn medicatiedossier met apotheken waarmee wij samenwerken voor bijzondere zorg rond geneesmiddelen.
Om andere zorgverleners toegang te geven tot mijn medicatiedossier (via het Landelijk SchakelPunt) mits hieraan een zorgvraag ten grondslag ligt.
Om gegevens van het laboratorium op te vragen en in te zien, die nodig zijn om juist en veilig gebruik van medicatie te garanderen (bijv nierfunctie).
Voor het opvragen van mijn medicatiedossier bij mijn huidige apotheek.

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Uw medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek hebben toegang tot uw medisch dossier. Om uw privacy en de veiligheid van uw gegevens te waarborgen mogen zij deze niet zonder uw toestemming delen met andere zorgverleners. Mocht u getroffen worden door een ziekte of ongeval en behandeld worden door een onbekende arts, apotheek of specialist dan kan uw medisch dossier van groot belang zijn. Zeker wanneer het toedienen van medicatie noodzakelijk is. 

 

Voorwaarden
Om ervoor te zorgen dat zorgverleners uw medische gegevens veilig kunnen raadplegen is het Landelijk Schakelpunt (LSP) opgericht. Het opvragen van uw medisch dossier is aan voorwaarden gebonden om uw privacy en gegevens te beschermen:

 

  • Alleen huisartsen, apotheken en medisch specialisten zijn gemachtigd om medische gegevens te raadplegen op het LSP.
  • Andere zorgverleners kunnen alleen informatie opvragen als zij zijn aangesloten bij het LSP en als dit in het belang is van uw behandeling.
  • U kunt altijd nagaan wanneer en wie uw dossier heeft geraadpleegd.
  • Uw medisch dossier mag alleen gedeeld worden wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.

 

Uw toestemming
Uw medisch dossier bevat relevante informatie over uw medicijngebruik, mogelijke allergieën en de toestand van uw gezondheid. Dit kan de zorgverlener ervan verzekeren dat de juiste medicatie op een veilige manier kan worden toegediend. 

 

Met uw toestemming mag uw medisch dossier gedeeld worden. U kunt het toestemmingsformulier invullen via de onderstaande button. U kunt voor meer informatie en het invullen van het toestemmingsformulier ook bij uw Alphega apotheek terecht. Wij adviseren u graag. 

 

Klik hier om uw toestemming te geven.

 

 

Zijn alle velden correct ingevuld, vink het vakje ‘Ik ben geen robot’ aan en klik daarna op de groene knop om het formulier te versturen.

Heeft u een klacht?

Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het voorkomen dat u niet of minder tevreden bent over de manier waarop u door ons bent geholpen. Neem in dat geval bij voorkeur direct contact met ons op. Er bestaat een grote kans dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

 

Klachtenfunctionaris

Komt u er met uw apotheker niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Met uw informatie wordt vertrouwelijk om gegaan. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris

06 22 92 16 49

bemiddelingapotheken@kpnmail.nl

 

Onafhankelijke geschillencommissie

Wij nemen elke klacht serieus en zoeken actief naar een passende oplossing voor u. Bent u desondanks toch niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? U heeft al een gesprek gehad met de betrokken hulpverlener van de apotheek en tussenkomst van de leidinggevende heeft uw onvrede ook niet weg kunnen nemen? Dan kunt u overwegen uw klacht voor te leggen aan een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Onze apotheek is aangesloten bij de KNMP-klachten en geschillenregeling. De regeling voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en bestaat uit klachtenbemiddeling en een onafhankelijke geschillencommissie.

 

Contactgegevens geschillencommissie Openbare Apotheek

Postbus 8018

5601 KA Eindhoven

088 02 29 181

 

info@skge.nl

www.skge.nl

 

Vermeld in uw schrijven duidelijk om welke vestiging het gaat.