Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar het overzicht

Fit de winter door

De wintermaanden: Kortere dagen met guur weer en kou. Ziekteverwekkers van griep en verkoudheid worden weer actief en de winterdip ligt op de loer. Geen prettig vooruitzicht maar met de volgende tips komt u de winter wel door.

P1-2021 - Fit de winter door

Gezonde voeding

Eet meer dan voldoende (verse) groenten en fruit. De belangrijke voedingsstoffen en vitaminen helpen het immuunsysteem virussen te onderdrukken.

Drink voldoende water

Drink water om gehydrateerd te blijven en afvalstoffen af te vloeien. Gebruik alcohol met mate. Alcohol onttrekt vocht aan het lichaam, beïnvloedt emoties en kan negatieve gevoelens versterken.

Ga naar buiten

Ga overdag naar buiten en beweeg. Zo houdt u uw spieren en gewrichten soepel. De UV-straling van de zon stimuleert de aanmaak van vitamine D dat bijdraagt aan de weerstand en energie geeft.

Blijf warm

Voldoende beweging, warme kleding en slapen onder een dik dekbed helpen het lichaam warm te blijven zodat het meer energie kan gebruiken voor het immuunsysteem.

Hygiëne

Was uw handen met desinfecterende zeep. Reinig ook regelmatig deurklinken, afstandsbedieningen en toetsenborden. Door dagelijks uw woning te ventileren ververst u de lucht binnenshuis.

Rust

Slapen en regelmatig rusten is goed voor de gezondheid. Stress kan het slaapritme beïnvloeden. Las daarom op tijd een vrije dag in. Neem uw rust, maak tijd voor leuke dingen en focus op het positieve.